A part dels consideracions que trobareu en el text d’aquest apunt, d’entrada voldria agrair-li a la mare la valentia per denunciar públicament aquest cas -un fet no sempre fàcil quan hi tens un fill estudiant-hi-, però també voldria recordar-li diverses qüestions. És lògic triar una escola d’una sistema educatiu estranger vivint a Catalunya? És lògic triar un sistema educatiu -el francès- que és l’exemple més clar del que vol dir l’homogeneïtzació i l’extermini de llengües -en aquest cas, inclòs el català, de la Catalunya del Nord? És lògic que u nen no convisqui amb la realitat social que l’envolta (cosa la qual també passa a bona part dels centres privats del país)? És lògic que la diversitat només sigui patrimoni de l’escola pública? És lògic escollir una escola on el català és només una assignatura que té la meitat d’hores lectives que l’espanyol i que només garanteix un coneixement òptim del català per a aquells qui ja porten la llengua de la família -què voleu que es faci amb dues hores a la setmana? I, finalment, no va entrar a la web de centre per veure quina era la gestió de les llengües que s’hi feia?
Si tot això és lògic, segurament també ho és el que fa el Liceu Francès, segons la seva òpitica, que queda reflectit en els comentaris del seu cap d’estudis, el qual, pràcticament, ens tracta de no ser res.
Que lluny que queda l’època en què l’escola francesa de Barcelona era un oasi dins de l’escola franquista… Ara, per sort, tenim, suposo, i de moment, escola catalana…
Tot plegat una mostra més del que vol dir no tenir estat propi…
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!