El Tribunal Suprem ha declarat nuls els següents articles, apartats i incisos:
Article 4
Llengua
4.1 El català, com a llengua pròpia de Catalunya, s’ha d’utilitzar normalment com a llengua vehicular d’ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes de la comunitat educativa: activitats orals i escrites de l’alumnat i del professorat, exposicions del professorat, llibres de text i material didàctic, activitats d’aprenentatge i d’avaluació i comunicacions amb les famílies.
4.2 L’aranès, variant de la llengua occitana, s’imparteix a la Vall d’Aran d’acord amb el que determinin el Consell General de la Vall d’Aran i el Departament d’Educació.
4.3 Els nens i les nenes que cursin el segon cicle de l’educació infantil tenen el dret a rebre l’ensenyament en català i a no ser separats en centres ni en grups classe diferents per raó de la seva llengua habitual. En qualsevol cas es respectaran els drets lingüístics individuals de l’alumne o alumna, d’acord amb la legislació vigent.
4.4 En funció de la realitat sociolingüística de l’alumnat, s’implementaran metodologies d’immersió lingüística de la llengua catalana amb la finalitat de potenciar-ne l’aprenentatge. Tanmateix, quan sigui possible amb els mitjans de què disposi el centre, s’arbitraran mesures de traducció en una de les llengües d’ús familiar per al període d’acollida de les famílies procedents d’altres països.
4.5 Com a part del projecte educatiu, els centres han d’elaborar un projecte lingüístic que estableixi les pautes d’ús de la llengua catalana per a tots els membres de la comunitat educativa. Aquestes pautes d’ús han de possibilitar, alhora, adquirir eines i recursos per implementar canvis per a l’ús d’un llenguatge no sexista ni androcèntric.
4.6 Quan el context sociolingüístic escolar ho permeti, s’iniciarà, especialment en el darrer curs del cicle, una primera aproximació a l’ús oral d’una llengua estrangera.
Article 10
Autonomia pedagògica i organitzativa
10.1 Cada centre educatiu, d’acord amb la seva autonomia pedagògica i organitzativa, ha de concretar en el seu projecte educatiu els principis pedagògics i organitzatius propis del centre i el projecte lingüístic, en el qual s’expliciten les accions educatives per aconseguir la normalització en l’ús de la llengua catalana en totes les actuacions docents i administratives i el tractament de les diferents llengües en el centre.
Article 14
Alumnat nouvingut
14.1 La incorporació a qualsevol dels cursos que integren el segon cicle de l’educació infantil d’alumnes procedents de sistemes educatius estrangers s’ha de fer tenint com a referent la seva edat.
14.2 Els centres han d’elaborar un pla d’acollida que reculli el conjunt d’actuacions que es duran a terme per atendre adequadament aquest alumnat dins l’entorn escolar i, en la mesura de les seves possibilitats, facilitar-li la integració a l’entorn social. Les actuacions han de seguir les directrius marcades en el projecte educatiu de centre i en els altres documents de gestió que el despleguen.
14.3 A fi de procurar la més ràpida integració possible de l’alumnat estranger que s’incorpora al sistema educatiu de Catalunya, els centres han de dedicar una atenció preferent a l’aprenentatge de la llengua catalana, vehicle d’expressió normal en les activitats educatives de les escoles.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!