Un cop ja s’ha donat definitivament (?) per tancada la programació de la selecció oficial del Festival de Canes, així com les de la Quinzena dels Realitzadors i Setmana de la Crítica, que he anat recollint en articles diferents, aquest apunt ens permet veure la totalitat de l’oferta “cannoise” d’enguany.
Tot Canes 2010, anant a Vull llegir la resta de l’article.
Recordem que, a més, he dedicat un apartat específic per a totes i cadascuna de les seccions de la Selecció Oficial, així com n’hi ha un expressament per a la Quinzena dels Realitzadors i un altre per a la Setmana de la Crítica. De totes les pel·lícules en Competició, Fora de Competició i Sessions Especials i Un Certain Regard, n’he fet una petita fitxa en què recullo la informació que va trobant-ne i els enllaços corresponents. De la resta de seccions, així com de la Quinzena dels Realitzadors i de la Setmana de la Crítica, només en casos aïllats en faré una fitxa d’aquesta mena; de manera que -en aquests casos- els títols, en qualsevol punt d’aquest blog, enllacen amb la informació dels webs respectius (Festival, Quinzena i Setmana Crítica).
Així doncs, si volem anar a la llista completa, [Tot Canes 2010]
I si volem anar als diversos apartats (recordem que també hi podem accedir ple menú de la dreta, en aauest blog):
[Fora de Competició i Sessions Especials]
[Cinéfondation i Cannes Courts]
[Al voltant de la Selecció Oficial]
FOTO © MK2 Juliette Binoche, a Còpia certificada, d’Abbas Kiarostami
Tot Canes 2010
***
Inauguració.
Robin Hood (Robin Hood / Robin des Bois), de Ridley Scott -fora de competició-
*** *** ***
Cloenda.
L’arbre (The Tree), de Julie Bertucelli –fora de competició–
*** *** ***
La competició.
Gira (Tournée / On Tour), de Mathieu Amalric
Dels homes i els déus (Des hommes et des dieux / Of Gods & Men), de Xavier Beauvois
Fora de la llei (Hors la loi / Outside Of The Law), de Rachid Bouchareb
Biutiful (Biutiful), d’Alejandro González Inárritu
Un home que crida (Un homme qui crie / A Screaming Man), de Mahamat-Saleh Haroun
La criada (The Housemaid), d’ Im Sang-soo
Còpia certificada (Roonevesht barabar asl ast / Certified Copy / Copie conforme / Copia conforme), d’Abbas Kiarostami
Autoreiji (Autoreiji / Outrage), de Takeshi Kitano
Poesia (Poetry), de Lee Chang-Dong
Un altre any (Another year), de Mike Leigh
Fair Game, de Doug Liman
Route Irish (Route Irish), de Ken Loach
La meva felicitat (Schastye Moe / My Joy / Mon Bonheur), de Sergeï Loznitsa
La nostra vida (La nostra vita / Our Life), de Daniele Luchetti
Cremat pel sol 2: l’Èxode (Utomlyonnye solntsem 2: Predstoyanie / Burnt by the Sun 2: Exodus / L’Exode: Soleil trompeur 2), de Nikita Mikhalkov
Un noi fràgil. El Projecte Frankenstein (Szelíd Teremtés – A Frankenstein-terv / Tender Son – The Frankenstein Project / Un garçon fragile – Le Project Frankenstein), de Kornél Mondruczó
La Princesa de Montpensier (La Princesse de Montpensier / The Princess of Montpensier), de Bertrand Tavernier
Chongqing Blues (Rizhao Chongqing), de Wang Xiaoshuai
L’oncle Boonmee, que pot evocar les seves vides anteriors (Loong Doonmee Raleuk Chaat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives), d’Apichatpong Weerasethakul
*** *** ***
Fora de Competició.
Trobaràs un desconegut alt i moreno (You Will Meet a Tall Dark Stranger), de Woody Allen
Carlos (Carlos), d’Olivier Assayas
L’arbre (The Tree), de Julie Bertucelli –cloenda–
Tamara Drewe (Tamara Drewe), de Stephen Frears
Robin Hood (Robin Hood / Robin des Bois), de Ridley Scott -inauguració-
Wall Street: el diner mai no dorm (Wall Street: Money Never Sleeps / Wall Stret: el dinero núnca duerme / Wall Street: l’argent ne dort jamais / Wall Street: Il denaro non dorme mai), d’Oliver Stone
Autobiografia de Nicolae Ceausescu (Autobiografia Lui Nicolae Ceausescu / L’autobiographie de Nicolae Ceausescu), d’ Andrei Ujica
Fora de competició. Sessions de mitjanit.
Kaboom (Kaboom), de Gregg Araki
L’altre món (L’autre monde / Black Heaven), de Gilles Marchand
Sessions especials.
5xFavela, agora por nós mesmos (5xFavela, agora por nós mesmos), de Manaira Carnero, Wagner Novais, Rodrigo Felha, Cacau Amaral, luciano Vidigal, Cadu Barcelos, Luciana Becerra
Inside Job, de Charles Ferguson
L’herba creixerà sobre les vostres ciutats (Over your cities grass will grow / L’Herbe poussera sur vos villes), de Sophie Fiennes
Nostàlgia de la llum (Nostalgia de la luz / Nostalgie de la lumière), de Patricio Guzman
Draquila: La Itàlia que tremola (Draquila – L’italia che trema / Draquila: L’Italie que tremble), de Sabina Guzzanti
Chantrapas (Chantrapas), d’ Otar Iosseliani
Abel (Abel), de Diego Luna
Countdown to zero (Countdown to zero), de Lucy Walker
*** *** ***
Un Certain Regard.
Blue Valentine (Blue Valentine), de Derek Cianfrance
L’estrany cas d’ Angèlica (O estranho caso de Angélica / L’Étrange Affaire Angélica / Angelica), de Manoel De Oliveira –Inauguració–
Els amors imaginaris (Les amours imaginaires / Heartbeats), de Xavier Dolan
Els llavis (Los labios / The Lips), de Ivan Fund i Santiago Loza
Simon Werner ha desaparegut… (Simon Werner a disparu… / Lights Out), de Fabrice Gobert
Film Socialisme (Film Socialisme), de Jean-Luc Godard
Al dessota de la ciutat (Unter dir die stadt / The City Below), de Christoph Hochhäusler
Hahaha, de Hong Sangsoo
M’agradaria saber (Shang Hai Zhuan Qi / I Wish I Knew), de Jia Zhang-ke
Rebecca H. -Return to the Dogs- (Rebecca H. -Return to the Dogs-), de Lodge Kerrigan
Pál Adrienn (Adrienn Pál), d’ Ágnes Kocsis
Udaan (Udaan), de Kikramaditya Motwane
Dimarts, després de Nadal (Marti, dupa Craciun / Mardi, après Noël), de Radu Muntean
Chatroom (Chatroom), de Hideo Nakata
Aurora (Aurora / Aurore), de Cristi Puiu
La vida per davant de tot (Life above all / La vie avant tout), d’ Oliver Schmitz
Carancho (Carancho), de Pablo Trapero
Octubre (Octubre / October), de Daniel Vega i Diego Vega
R U There (R U There), de David Verbeek
*** *** ***
Cinéfondation. La selecció.
Cooked, de Jens Blank (7’)
–escola: NFTS, Anglaterra–
Hinkerort Zorasune (The Fifth Column), de Vatche Boulghourjian (29’)
–escola: NY Univ., EUA–
Coucou-les-nuages (Anywhere Out of the World), de Vincent Cardona (38’)
–escola: La Fémis, França–
Ijsland (Iceland), de Gilles Coulier (22’)
–escola: Univ. Sint-Lukas*, Bèlgica–
Frozen Land, de Kim Tae-yong (36’)
–escola: Univ. de Sejong*, Corea del Sud–
Ja vec jesam sve ono sto zelim da imam (I Already Am Everything I Want to Have), de Dane KOMLJEN (35’)
–escola: FDU, Sèrbia–
Taulukauppiaat (The Painting Sellers), de Juho Kuosmanen (60’)
–escola: Univ. Aalto, Finlàndia–
Los minutos, las horas (The Minutes, the Hours), de Janaína Marques Ribeiro (11′)
–escola: EICTV, Cuba–
Miramare, de Michaela Müller (8’)
–escola: ALU*, Croàcia–
El juego (The Game), de Benjamin Naishtat (20’)
–escola: Le Fresnoy, França–
?akujem, Dobre (Thanks, Fine), de Mátyás Prikler (40’)
–escola: FTF-VŠMU, Eslovàquia–
ITT Vagyok (Here I Am), de Bálint Szimler (36’)
–escola: SzFE, Hongria–
Shelley, d’ Andrew Wesman (21’)
–escola: Univ. Harvard*, EUA–
Les escoles marcades amb *, és la primera vegada que han estat seleccionades
Cinéfondation. L’Atelier.
Code Blue, d’Urzula Antoniak
Decadent Sisters, de Shinji Aoyama
Les étoiles de Sidi Moumen, de Nabil Ayouch
Khorramshahr, de Massoud Bakhshi
Postcards from the Zoo, d’Edwin
The Ardor, de Pablo Fendrik
Zincograph, de Javor Gardev
Circles, de Srdan Golubovic
Come to My Voice, de Hüseyin Karabey
Xangai-Belleville, de Show-Chun Lee
Gibier d’élevage, de Rithy Panh
La jaula de oro, de Diego Quemada-Diez
Dream and Silence, de Jaime Rosales
Lucía, de Rubén Sierra Salles
Liza, The Fox-Fairy, de Karoly Ujj Meszaros
*** *** ***
Cannes Courts. Curtmetratges en Competició.
Chienne d’histoire, de Serge Avédikian (15′)
Ezra Rishona (First Aid), de Yarden Carmin (15′)
Estação (Station), de Maria Faria (15′)
Muscles, d’Edward Housden (14′)
Micky Bader (Micky se baigne), de Frida Kempf (14′)
To Swallow a Toad, de Jurgis Krasons (10′)
Rosa, de Monica Lairana (11′)
Maya, de Pedro Pío Martín Pérez (13′)
Blokes (Cité), de Marialy Rivas (15′)
Cannes Courts. Short Film Corner.
[Short Film Corner (fr / ang / esp)]
*** *** ***
Cannes Classics.
La bataille du rail, de René Clément (1946)
Boudu sauvé des eaux, de Jean Renoir (1932)
Tristana, de Luís Buñuel (1970)
Il Gattopardo, de Luchino Visconti (1963)
El timbal de llauna (Die Blechtromel), de Volker Schlöndorf (1979)
Khandahar (Les ruines), de Mrinal Sen (1983)
La campagne de Ciceron, de Jacques Davila (1989)
La 317e Section, de Pierre Schoendoerffer (1965)
La grand amour, de Pierre Etaix (1969)
La Reina d’Àfrica (African Queen), de John Huston (1951)
Au petit bonheur, de Marcel L’Herbier (1946)
Psicosi, d’Alfred Hitchcock (1960)
El petó de la dona-aranya, d’Hector Babenco (1985)
Cannes Classics. World Cinema Foundation.
Mest, d’Ermek Shinarbaev (1989)
Két Lány Az Utcán, d’André de Toth (1939)
Titash Ekti Nadir Naam (Une rivière nommé Titash), de Ritwik Ghatak (1973)
Cannes Classics, Cinemateca de Bolonya presenta els curtmetratges...
Ruscello di ripasottile, de Roberto Rossellini (1941)
El Fallah Al Fasih (The Eloquent Peasant), de Chadi Abdel Salam (1970)
Cannes Classics. Documentals.
Hollywood don’t surf, de Greg MacGillivray (2010)
Cameraman: The Life and Work of Jack Cardiff, de Craig McCall (2010)
Men Filmen Är Min Älskarinna, de Stid Bjorkman (2010)
Toscan, d’Isabelle Partiot-Pieri (2010)
*** *** ***
Al voltant de la selecció oficial:
La lliçó de cinema.
Marco Bellocchio. (dc 19 de maig)
El cinema de la platja.
D’aquí a l’eternitat (From here to eternity), de Fred Zinneman (1953)
Els dos Escobar (The Two Escobars), de Jeff Zimbalist i Michael Zimbalist (2010)
La Nit de Varennes (La Nuit de Varennes), d’Ettore Scola (1982)
Hollywood don’t surf, de Greg MacGillivray i Sam George (2010)
La meute, de Franck Richard (2010)
Una pel·lícula pendent d’anunciar.
Women are Heroes, de JR (2010)
The Girl Hunters, de Roy Rowland (1963)
Rock’n Roll… of Corse!, de Lionel Guedj i Stéphane Bébert (2010)
El món del silenci (Le monde du silence / The Silent World), de Jacques-Yves Cousteau i Louis Malle (1956)
*** *** ***
42a Quinzena dels Realitzadors.
Els llargmetratges.
Shit Year, de Cam Archer
Benda Bilili!, de Renaud Barret i Florent De La Tullaye –opera prima, documental, inauguració–
Pieds nus sur les limaces (Lily Sometimes), de Fabienne Berthaud –cloenda–
Tot anirà bé (Alting Bliver Godt Igen / Everything will be fine), de Christoffer Boe
Cleveland contra Wall Street (Cleveland Vs. Wall Street), de Jean-Stéphane Bron –documental–
Noies de negre (Des filles en noir / Young Girls In Black), de Jean-Paul Civeyrac
All Good Children, d’Alicia Duffy –opera prima–
Les quatre vegades (Le quattro volte), de Michelangelo Frammartino
Somos lo que hay (We Are What We Are), de Jorge Michel Grau –opera prima–
Two Gates of Sleep, d’Alistair Banks Griffin –opera prima–
La Casa Muda (The Silent House), de Gustavo Hernandez –opera prima–
Picco (Picco), de Philip Koch –opera prima–
Svet-Ake (The Light Thief), d’Aktan Arym Kubat
Todos vós sodes Capitáns (Vous êtes tous des capitaines), d’Oliver Laxe –opera prima–
La mirada invisible (The Invisible Eye / L’oeil invisible), de Diego Lerman
Il·legal (Illégal), d’Olivier Masset-Depasse
L’alegria (A alegria / The Joy) de Marina Méliande i Felipe Braganca
Un verí violent (Un poison violent / Love Like Poison), de Katell Quillévéré –opera prima–
Any de traspàs (Año bisiesto / Leap Year / Année Bissextile), de Michael Rowe –opera prima–
El vagabund (Ha’Meshotet / La vagabond), d’Avishai Sivan –opera prima–
Nen Jesús de Flandes (En waar de sterre bleef stille staan / Little Baby Jesus of Flandr / Petit Bébé Jésus de Flandre), de Gust Van den Berghe
The Tiger Factory, de Woo Ming Jin
Sessions especials.
Stones In Exile, de Stephen Kijak –documental–
Boxing Gym, de Frederik Wiseman –documental-
Els curtmetratges.
Mary Last Seen, de Sean Durkin
Petit Tailleur, de Louis Garrel
Shikasha, d’Hirabayashi Isamu
Ett Tyst Barn, de Jesper Klevenas
ZedCrew, de Noah Pink
Cautare, de Ionut Piturescu
Shadows Of Silence, de Pradeepan Raveendran
Licht, d’ Andre Schreuders
Tre Ore, de Annarita Zambrano
*** *** ***
49a Setmana de la Crítica.
Llargmetratges.
Sandcastle, de BOO Junfeng
Bedevilled, de JANG Cheol So
Armadillo, de Janus METZ
The Myth of the American Sleepover, de David Robert MITCHELL
Bi, dung so!, de PHAN Dang Di
Sound of Noise (Sound of Noise), d’ Ola SIMONSSON i Johannes Stjärne NILSSON
Belle épine, de Rebecca ZLOTOWSKI
Curtmetratges.
A distração de Ivan, de Cavi Borges i Gustavo Melo
Berik (Berik), de Daniel Joseph Borgman
Love Patate, de Gilles Cuvelier
The Boy Who Wanted to Be a Lion, d’ Alois Di Leo
Native Son, de Scott Graham
Deeper Than Yesterday, d’Ariel Kleiman
Vasco, de Sébastien Laudenbach
Sessions Especials de la Setmana de la Crítica. Llargmetratges.
Rubber, de Quentin Dupieux
Copacabana (Copacabana), de Marc Fitoussi
Le nom des gens (The names of love), de Michel Leclerc –film d’inauguració de la Setmana–
Sessions Especials de la Setmana de la Crítica. Migmetratges i curtmetratges.
Fracture, de Nicolas Sarkissian
L’Amour-propre, de Nicolas Silhol
Cynthia todavía tienes las llaves, de Gonzalo Tobal
Sessions Especials de la Setmana de la Crítica. Sessió de cloenda.
Bastard, de Kristen Dunst
The Clerk’s Tale, de James Franco
Sessió Especial de la Setmana de la Crítica amb el suport de la Selecció Oficial
Women Are Heroes, de JR
Les Invitacions a la Setmana de la Crítica.
Festival de Morelia + Revolución, de Fernando Eimbcke, Patricia Riggen, Gael García Bernal, Amat Escalante, Carlos Reygadas, Mariana Chenillo, Gerardo Naranjo, Rodrigo Plá, Diego Luna, Rodrigo García
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!