ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Un tal jaç

Carles Benavent i Giulia Valle, sala Jamboree (Barcelona), 29 de juliol de 2010

De vegades se’m fa força difícil posar els límits i saber posar el punt final. Ahir deia que havia acabat la temporada, i a mig matí ja estava de nou amb la càmera a sobre fent fotos a un parell de músics.

Anem eixamplant camps i si ja teníem “Enderrock TV”, a la tornada de vacances podrem gaudir a les teles locals del programa “Un Tal Jaç” que s’enregistra a les catacumbes de la plaça Reial, a la mítica sala Jamboree.
I dijous, a l’intimitat de l’espai, es va viure una d’aquestes ocasions en que, si es preparés
prèviament no hagués sortit tant bé com finalment va ocòrrer. Era la primera vegada que coincidien Carles Benavent i Giulia Valle, dues primeres espases del baix i de l’escena jazzística catalana, i la química va funcionar des del primer moment. Quan se’ls hi va oferir la possibilitat de tocar junts, cap del dos va dubtar ni un moment, ella amb un contrabaix que no era el seu i ell amb un baix acústic que estava provant i que gairebé estrenava en aquella ocasió. Junts van parir una petita meravella fruit de la improvització, un  moment màgic només viscut per dos càmeres de la productora, un periodista i un fotògraf. Afortunadament va quedar ben enregistrat i es podrà gaudir a la petita pantalla en breu en les televisions inscrites a Comunicàlia.

I per cert, la sala Jamboree amb una il·luminació addicional millora considerablement.


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

I punt

Bebe, Poble Espanyol (Barcelona), 28 de juliol de 2010

Doncs aquí i així s’acaba la meva temporada de concerts. Ara toca descansar d’escenaris, de grups, artistes i festivals i agafar forçes per la que m’espera el mes de setembre: Acústica, Altaveu, MMVV, Mercè/BAM, Peter Gabriel, Eels…

Però Rockviu no s’atura. Encara hi ha batalletes per penjar, històries per recordar i, sobretot, donar-vos la tabarra amb el llibre “Freaks. La cara oculta del rock” que tot just està arribant ja a les llibreries. Ja ho sabeu: si no el trobeu, demaneu-lo!


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

 

 

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

Veu de vellut

Seal, Poble Espanyol (Barcelona), 26 de juliol de 2010

A partir d’ara quan en un d’aquells intrincats contractes que ens fan signar abans del concert llegeixi que les fotos s’han de fer des de “F.O.H.” sabré que vol dir “front of house”, es a dir “davant de la casa”. Oi que tampoc ho has entés? més clar l’aigua: des de la taula de so i a prendre pel sac de l’escenari.

Està bé això d’anar aprenent conceptes nous a cada concert i així ampliar els coneixements. Llàstima que fot una miqueta saber-ho només dos minuts abans de començar el show. Vam haver d’aplicar les teories no escrites del campiquipugi durant les tresprimeressenseflash.


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

FREAKS – La cara oculta del rock

—Llibre amb fotos i text de Xavier Mercadé.
—133 biografies malaltes del rock and roll.
—Les 190 fotos més aberrants de la història.
—96 pàgines a tot color.
—Edita: Quarentena Edicions.
—Grup de Facebook
A la venda a totes les llibreries del país, i si no el tenen demaneu-lo sens falta!

Des del naixement intrínsec del rock and roll, les seves valedors ja van voler cridar l’atenció peti qui peti. Quan Little Richard amb el seu cabell engominat i un peu sobre del piano va llançar a l’aire aquell “Awopbopaloobop Alopbamboom” (“Tutti Frutti”) la història de l’espectacle va registrar tot un moviment sísmic i un avís de que aquell rock’n’roll era una mica perillós, malaltís i salvatge.

Siguin benvinguts al circ del rock and roll. Passin i vegin, gaudeixin de l’home ratpenat, presenciïn les més atroços mutilacions, a éssers vinguts d’altres planetes, els músics més repugnants, l’home amb la dentadura més podrida del món, vudú, transvestisme i ambigüitat, ànimes d’ultratomba, pallassos assassins o l’home-cuc.

Terroritzint-se amb la iguana salvatge, l’home més tatuat del món, nimfòmanes assedegades de sexe, quilos de greix desbocats, els alcohòlics menys anònims i els yonkys més arrossegats. Horroritzis amb els grans adefesis de la història, trepanacions i parts sense epidural, triperia i tot tipus d’aberracions que s’introduiran sense remei en els seus pitjors malsons. Deixem-nos de perles i bones intencions, enfonsem-nos a la brutícia del meravellós món dels freaks del rock and roll, la gran història dels perdedors del rock and roll.

I amb l’edició d’aquest llibre, obro una nova categoria al bloc, la de ‘Freaks’ per donar-vos la pallissa aquest estiu amb el tema per que així us animeu i passeu per la vostre llibreria preferida a pillar-vos el llibre.


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

Publicat dins de Freaks | Deixa un comentari

L’olor de la nit

Mishima, Poble Espanyol (Barcelona), 22 de juliol de 2010

Contrast, entre el darrer concert que vaig veure de Mishima al popArb amb tot el públic entregat, i aquest del Poble Espanyol en que van haver de picar pedra i guanyar-se al personal cançó a cançó. I ho van aconseguir.


Kings of Convenience, Poble Espanyol (Barcelona), 22 de juliol de 2010

Si prohibeixes que el públic no begui, no fumi i ni facin fotos, després no et queixis, i no paris el concert per explicar als de seguretat com han de fer la feina que els hi has ordenat. Amb totes aquestes restriccions van aconseguir aldarulls innecessaris, que uns quants es posessin tebis abans d’hora, molèsties al públic amb professionals de la seguretat gelosos de la seva feina i que al final aconseguissin l’efecte contrari del que pretenien.

I a sobre quan ens deixen oficialment fer les fotos (segona i tercera cançó de la segona part del concert) el tècnic de llum disminueix la intensitat dels focus.


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

Vespres a la universitat

Maria Coma, Jardins de la Universitat (Barcelona), 20 de juliol de 2010

La Increïble Història de Carles Carolina, Jardins de la Universitat (Barcelona), 13 de juliol de 2010

Giulia y los Tellarini, Jardins de la Universitat (Barcelona), 6 de juliol de 2010

Els set lists dels tres concerts


T’ha
agradat aquesta entrada? A què esperes doncs per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!


El set list de Maria Coma


El set list de La Increïble Història de Carles Carolina


El set list de Giulia y los Tellarini

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

Les cròniques de can Rostits (FIB i V)

Festival Internacional de Benicàssim, 14, 15, 16 i 17 de juliol de 2010

*L’hotel Rostits està a l’entrada de Castelló. Un hotel petit, amable, còmode i econòmic on  vaig tenir el meu centre d’operacions i des d’on vaig actualitzar el bloc, editar les fotos, escriure les cròniques i, sobretot, descansar. Aquí estàn les cròniques que he anat publicant a El Punt/Avui aquest dies:

Crònica publicada a El Punt / Avui el dia 20 de juliol de 2010

Clausura amb xou de Gorillaz

El Festival Internacional de Benicàssim perd prop d’un 37%
d’assistents per culpa de la crisi i, també, del cartell

Damon Albarn i Paul Simonon (The Clash)
en el concert de Gorillaz Foto: X. MERCADÉ.


The Pinker Tones van ser l’únic grup que va tenir el detall de saludar
al públic en català

Dels 200.000 espectadors de l’edició passada del FIB, enguany s’ha
passat a 127.000. Una davallada molt notable, del 37%, deguda en part a
la crisi i en part a un cartell poc definit. Però aquesta disminució de
públic ha suposat també una millora en l’accessibilitat del festival,
sense haver de patir angoixes per falta d’espai i amb la possibilitat de
veure els concerts amb una certa comoditat, sense empentes ni
aglomeracions. Aquesta baixada de públic s’ha notat, sobretot, en els
visitants britànics de nivell econòmic més baix, els anomenats hooligans,
que han donat un any de treva al festival. Tot i això, no han faltat
les clàssiques salutacions als grups amb gots llançats a l’aire plens
(presumptament) de cervesa, o els espectadors que s’han passat tot el
festival disfressats de plàtan o amb una gallina de plàstic al cap sense
passar vergonya.

L’amo del festival, Vincent Power, declarava en
una roda de premsa que el cartell no estava dissenyat per satisfer el
públic britànic, fet que es contradeia amb la programació de la darrera
jornada del festival, amb l’actuació d’una tripleta de grups (Foals, Two
Door Cinema Club i The Courteeners) que, dit ras i curt, només els
coneixen a casa seva, és a dir, a la pèrfida Albió, com es va demostrar
amb les passions que aixecaven entre el públic amb la pell com una
gamba. L’actuació, però, que va demostrar la gran derrota de l’antic
model de festival va ser la de Dizzee Rascal, que va fer entrar el hip
hop
i el rap per primer cop en un festival que fins ara
s’havia mostrar hermètic a aquest estil.

Gorillaz van escenificar
una posada en escena molt per sobre de les expectatives creades. Un
concert impressionant en què les imatges de dibuixos de Jamie Hewlett
projectades en una pantalla gegant d’alta definició tenien tanta
importància com la música. I això no està gens malament si tenim em
compte que per donar forma a la banda virtual que és Gorillaz es va
poder veure la meitat de The Clash (Mick Jones a la guitarra i Paul
Simonon al baix), una secció de corda, un grup de música tradicional,
els De La Soul, Pharcyde, Little Dragon i Bobby Womack com a convidats
especials, i fins a seixanta musics vestits de mariners i comandats per
Damon Albarn, que també cantava i tocava teclats i guitarres quan no
baixava al públic a donar aigua a les assedegades primeres files.

Referències al futbol

Standstill va desafiar el sol que queia a les set de
la tarda oferint un concert inapel·lable, ple de força i convicció, i
els també barcelonins The Pinker Tones van ser l’únic grup que va tenir
el detall de saludar el públic en català. Els Echo & The Bunnymen
van mostrar encara la seva validesa amb un concert per emmarcar. El seu
líder i cantant, Ian McCulloch, amb unes ulleres de sol tan
innecessàries com l’abric que portava, va tenir unes paraules de record
per al mundial del futbol, com van fer també gairebé el 90% dels grups
que han actuat aquest any en el FIB.


Crònica publicada a El Punt / Avui el dia 19 de juliol de 2010

La revetlla de Prodigy

El
festival de Benicàssim viu els retorns de The Specials i PiL

La jornada de dissabte al Festival Internacional de Benicàssim (FIB)
va ser com les anteriors: poca gent en els concerts de tarda i plens
sense estretors en els de nit. Els vilanovins Gentle Music Man, van
actuar davant un centenar de persones mentre el sol queia a plom sobre
l’escenari més gran del FIB. Els que van preferir passar la tarda a la
platja no es van perdre gaire cosa, ja que només va destacar l’energia
malbaratada dels retrobats Ash i la presència de Johnny Marr com a
guitarrista de The Cribs.

Quan els Sex Pistols van actuar fa dos
anys al Summercase de Barcelona, Johnny Rotten li va etzibar un parell
de cops de puny al cantant de Bloc Party quan aquest li va preguntar
quan tornarien PiL. Doncs, ves per on, Rotten potser en va prendre nota,
ja que el FIB va poder veure uns PiL ressuscitats, en un concert sense
concessions i amb una concepció del ritme que no únicament ha influït en
el que sonava en aquell moment a l’altra banda del festival (The
Prodigy), sinó que la supera amb escreix. El públic va anar
desapareixent a mesura que començava la revetlla galàctica de The
Prodigy. El grup d’Essex va oferir tot el seu imaginari canalla i pseudo-
punk
al servei d’un ritme marcat a cop de baixos i un so no gaire
acurat.

Una mica abans, el mateix escenari va viure un dels
retorns més reeixits que s’han vist en els darrers temps. The Specials
tornaven amb forces renovades i disposats a celebrar la seva particular
exaltació de la festa amb un seguit d’himnes irresistibles com Enjoy
yourself
(It’s later than you think), It doesn’t make it
alright
o el clàssic immortal A message to you Rudy. Ben
greixats, sobtava la diferència d’actitud entre Terry Hall, quiet i
enganxat com un estaquirot a la seva cigarreta, i la resta de la banda,
que desbordava energia per tot l’escenari.

Adéu
a Sunday Drivers

I mentre uns tornen,
els altres se’n van, com va ser el cas dels toledans The Sunday
Drivers, amb un adéu als escenaris apoteòsic i emotiu. Amb el públic
cridant-los “no us separeu” i amb llàgrimes als ulls, van acomiadar-se
d’onze anys de carrera. Un que també podria començar a pensar en la
jubilació anticipada és el senyor Ian Brown. Desganat, gairebé sense veu
i amb una actitud escènica que no convenç ni els més acèrrims seguidors
dels Stone Roses, el seu concert va ser rutinari i decebedor.


Crònica publicada a El Punt / Avui el dia 18 de juliol de 2010

La música orientada al ball omple el FIB

Vampire Weekend van evidenciar a
Benicàssim que encara són massa joves per exercir de caps de cartell. Foto: X. MERCADÉ.

Vampire
Weekend tira d’èxits en una segona jornada amb molt més públic

Els ànims milloren en la segona jornada del Festival de Benicàssim
(FIB). La immensa esplanada ja no semblava tan deserta, tot i que no es
van arribar a les aglomeracions d’altres anys. Les prop de 30.000
persones que van acudir divendres al festival ho van fer per un cartell
marcat per la música de ball.

Hot Chip en va sortir molt ben parat
amb un concert molt similar al que van oferir fa unes setmanes al
Sònar, amb la seva mescla de pop dels 80 i ritmes electrònics. Per la
seva banda, Alisson Goldfrapp encara intenta ser una diva sense
acabar-ho d’aconseguir, però el seu concert va satisfer els desitjos del
públic menys exigent. Vampire Weekend va enllaçar un darrere l’altre
els hits dels seus dos discos. El seu so africà encara necessita,
però, trobar una personalitat més definida. Impossible quedar-se quiet,
això sí, quan van sonar els primers acords d’A-Punk.

Els
Ilegales van fer un concert dur i contundent en la seva gira per
acomiadar-se dels escenaris. A aquella hora, però, la majoria va
preferir anar a veure Julian Casablancas, que amb la seva imatge de nen
dolent de casa bona va haver de recórrer a títols dels Strokes per
salvar el concert.

I entre les sorpreses que ens va regalar la
segona jornada del Festival de Benicàssim cal ressaltar Mumford &
Sons, tot un fenomen a Anglaterra tal com va quedar més que demostrat
amb tota la colònia britànica creant un ambient de bogeria i gairebé
histèria.


Crònica publicada a El Punt / Avui el dia 17 de juliol de 2010

Amb classe al FIB

Ray Davies imparteix a Benicàssim una lliçó d’elegància rockera i
Kasabian es revela com un grup eficaç per a les cites massives

Ray Davies, recordant als Kinks al FIB. Foto: XAVIER MERCADÉ.
Tot i una afonia evident, Ray Davies va anar al moll de l’os del
repertori dels Kinks

Poder arribar al recinte sense retencions i no haver de fer cues ni
per comprar beguda o menjar és una sensació inèdita al Festival de
Benicàssim. Però sembla que aquest any la crisi també ha arribat al
festival, i no només amb la programació sinó també en els serveis: ja no
hi ha tantes pantalles de vídeo per seguir els concerts des dels llocs
més allunyats; ha desaparegut la grada de premsa i convidats; hi ha
menys barres de bar i la fira de discos i roba s’ha reduït a la mínima
expressió. Això sí: per saber a quina hora toca un grup, cal passar per
caixa i comprar els horaris.

A primera hora de la jornada inicial,
dijous, els granadins Chin Yi feien patir, no per la seva pobra
proposta sinó pel sol immisericordiós que els queia a sobre mentre
actuaven davant una trentena de persones. I és que la majoria de públic
va preferir que es pongués el sol abans d’acostar-se al festival. Fins a
l’actuació de Charlotte Gainsbourg, a quarts de deu de la nit, no es va
notar moviment en el recinte, mentre que els fills de la Gran Bretanya
no van fer acte de presència fins que Ray Davies va pujar a l’escenari.
La filla de Serge Gainsbourg i Jane Birkin es va mostrar menys punyent
que en el seu disc IRM (enregistrat juntament amb Beck). Va
recordar al seu pare amb cançons com L’hôtel particulier, en un
concert delicat i exquisit. Ray Davies, per la seva banda, va oferir una
lliçó d’elegància rockera davant un públic que aquella hora de la nit
ja estava necessitat d’emocions més fortes que les de les atraccions de
fira. Tot i una afonia evident, Davies va anar al moll de l’os del seu
repertori i va triomfar amb clàssics dels Kinks com ara I’m not like
everybody else
, You really got me,
Sunny afternoon i All day and all of the night, que va
dedicar al seu germà Dave Davies.

Si Oasis han mort, visca
Kasabian. Arrogància no els en falta, i poc a poc han anat trobant les
cançons per fer cantar la gentada que, ara sí, s’arreplegava davant de
l’escenari principal. Un emmirallament als germans Gallagher, juntament
amb una mica de Primal Scream i molt de Stone Roses, fa que siguin
efectius en aplecs d’aquesta mena.

Avui dissabte, el festival
viurà un dels seus dies més moguts amb les actuacions d’Ian Brown), The
Prodigy i el retorns de The Specials i PIL.


Crònica publicada a El Punt / Avui el dia 16 de juliol de 2010

Un FIB sense tanta gent ni estrelles

Des que el nom del magnat dels festivals Vince Power va començar a
aparèixer associat al Festival de Benicàssim (FIB), la filosofia de la
mostra va començar a canviar. En els darrers anys, la invasió de
turistes britànics atrets per la mescla de paella + platja + alcohol +
música ha estat evident i, ja en aquesta setzena edició, Power se n’ha
fet l’amo i senyor, després que els germans Miguel i José Luis Moran li
venguessin la seva part de l’accionariat.

Enguany, la davallada de
públic és notable a causa principalment d’un cartell sense estrelles
mediàtiques de pes. Les previsions menys optimistes calculen que aquest
any el cartell del festival atraurà unes vint mil persones menys per dia
que en l’edició passada. El recinte del festival ha registrat aquest
any algunes modificacions, amb els tres escenaris principals al
descobert i dues grans atraccions de fira que trunquen l’esperit
d’altres edicions. El festival va arrencar ahir al vespre amb els
concerts de Kasabian, Ray Davies i Charlotte Gainsbourg, entre d’altres
artistes.

 


 

T’ha
agradat aquesta entrada? Doncs a què esperes per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

 

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

La platja de plàstic (FIB IV)

Festival Internacional de Benicàssim, 18 de juliol de 2010

GORILLAZ

Un concert impressionant on la imatge de dibuixos de Jamie Hewlett projectades en una pantalla gegant d’alta definició tenien tanta importància com la música. I això no està gens malament si tenim em compte que per donar forma a la banda virtual que és Gorillaz es va poder veure a la meitat dels The Clash (Mick Jones a la guitarra i Paul Simonon al baix), una secció de corda, un grup de música tradicional, els De La Soul, Pharcyde, Little Dragon i Bobby Womack com a convidats especials i fins a seixanta musics vestits de mariners i comandats per Damon Albarn que també cantava, tocava teclats i guitarres quan no baixava al públic a donar aigua a les asedegades primeres fileres.


La meitat dels The Clash


Damon Albarn & Bobby Womack

STANDSTILL

Qui encara dubti que Standstill és una de les millors bandes del país, els hauria d’haver vist en aquest concert a Benicàssim desafiant el sol que queia a les set de la tarda.

ECHO & THE BUNNYMEN

Ian McCulloch va sortir amb unes ulleres de sol tan innecessaries com l’abric que portava posat. Ah! i sense llum. Tot i això, un concert per enmarcar.

TWO DOOR CINEMA CLUB

THE PINKER TONES


The Pinker Tones, el grup més cosmopolita que tenim per aquí, van ser els únics que se’n van recordar que estàven en terres de parla catalana, i es van adreçar al públic en català.

THE COURTEENERS

FOALS

DIZZEE RASCAL

La gran derrota de l’antic model de festival entrant el hip hop i el rap per primer cop a un festival que fins ara s’havia mostrar hermètic a aquest estil.

MARCUS DOO & THE SECRET FAMILY

ELLIE GOULDING

Massa convencional, i encara amb molt camí per recòrrer per suplir a
Lily Allen (que tampoc és demanar gaire).

PARADE


El tontipop semblava ja un gènere extingit i superat, però encada en queden supervivents.

Si cliqueu a “vull llegir la resta de l’article” ja sabeu el que trobareu. Esteu avisats!


T’ha
agradat aquesta entrada? Doncs a què esperes per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

Publicat dins de Festivals | Deixa un comentari

This is not a love song (FIB III)

Festival Internacional de Benicàssim, 17 de juliol de 2010

PIL

N’estic convençudíssim que la majoria que estaven veient el concert de PIL no sabien que aquell senyor que cridava era John Lydon, també conegut com a Johnny Rotten als Sex Pistols. Curiós: quan van tocar al Summercase Rotten va fotre-li un parell hòsties ben dades a Kele Okereke (Bloc Party) quan li va comentar que algun dia haura de tonrar a reunir a PIL. I ja ho veus!


Per cert, que malament que ha envellit John McGeogh (Magazine, Visage, Siouxie…) Lu Edmonds, semblava un Antonio Vega en hores baixes.

THE SPECIALS

La exaltació de la festa, el grup que va portar als blanquest l’ska jamaicà, els creadors de “A message to you, Rudy”. I poder sentir en viu i en directe “Enjoy Yourself (It’s Later Than You Think)”, “It doesn’t make it alright” o “Monkey man” és un plaer indescriptible. Això si, segueix sent molt fort el contrast entre el murri de Terry Hall quiet i enganxat a la seva cigarreta, mentre tota la banda pegava bots per l’escenari.

IAN BROWN

Ni guru del so manchester ni hòsties: aquest tio canta amb el cul. Va tenir la sort d’estar en el lloc oportú i en el moment adequat. La resta és viure de la llegenda.

THE PRODIGY

Van oferir la gran verbena galàctica amb uns baixos exageradament alts i una patilla descomunal.

THE CLIENTELE

Massa delicatessen per un festival com aquest. Mereixen ser vistos en una sala en condicions.

THE SUNDAY DRIVERS

Un que tornen i altres que foten el camp. Aquest va ser el darrer concert dels contuctors del diumenge.

GENTLE MUSIC MEN

Quin patiment! quan van sortir érem més fotògrafs al foso que no pas públic a la primera filera. Després el tema ja es va solucionar, però costava seguir als de Vilanova i la Geltrú amb el sol de justícia que queia al clatell.

THE CRIBS

Un exSmiths (Johnny Marr) al FIB

CUCHILO

AARON WRIGHT AND THE APRILS

ASH

RYAN SHERIDAN

JONSTON

Al tantu, no estic jutjant el tot per la part. Al FIB hi van unes 30.000 persones diàries i els que van disfressats, passats de voltes o simplements fent el gilipolles són una petita minoria. A més no tots són britànics: n’he trobat a uns quantes fent imbecilitats amb accent castellà i caient borratxos al terra mentre criden “yo soy español, español, español”. Aquest any no és tan hooligan com altres anys, però també te les seves perles. Aqui en teniu unes quantes.


T’ha
agradat aquesta entrada? Doncs a què esperes per votar-la als Premis
Blocs Catalunya!

Publicat dins de Festivals | Deixa un comentari

Temps nous, temps salvatges? (FIB II)

Festival Internacional de Benicàssim, 16 de juliol de 2010

ILEGALES

Els Ilegales van oferir un concert dur, contundent, enllaçant un èxit
darrera l’altre. Ells perfectes però hi havia massa distància
generacional amb el públic. Entenien el que aquell senyor calb els
cantava però són himnes que no els han arribat a temps. La majoria va
preferir la festa Stroke que cantar “Hola mamoncete” o cridar alló tant
maco de “solo la muerte te salva de la vida”.

JULIAN CASABLANCAS

Amb la seva imatge de nen dolent de casa bona va haver de recòrrer a
títols dels Strokes per salvar el concert: “Hard to explain”,
“Electrctyscape”, “Automatic Stop”, “Reptilia” han embogit al personal.

MUMFORD & SONS

Mumford & Sons són tot  un fenòmen a Anglaterra i així quedar demostrat quan tota la colònia britànica es va desplaçar en massa a l’escenari secundari en un ambient de bogeria i gairebé histèria. Quatre nois molt joves, en format semiacústic, innocent i un rerefons amateur que bé podríen comparar-se amb Els Amics de les Arts si no fos per que aquí les noies encara no saluden la sortida a l’escenari del grup despullant els seus pits.

VAMPIRE WEEKEND

Hem de reivindicar ara el “Graceland” de Paul Simon o la discografia
sencera de Johnny Clegg & Savuka? Això si, són massa joves per
fer-se grans… encara els falta per ser caps de cartell amb dignitat.

PETER HOOK performing Uknown Pleasures

Quina necessitat hi ha de treure a passejar el cadàver d’Ian Curtis a quarts de dues de la matinada? I una altre pregunta: perquè Peter Hook portava un baix que gairebé no va tocar en tota l’actuació (ho feia un mercenari que hi havia a la seva dreta)?

TRIANGULO DE AMOR BIZARRO

Beneït soroll

jj

jj van ser com una presa de pèl però sense el com. Una noia grassoneta amb molt bona veu i pinta neohippy i el seu maromo rondant-la, fent-li petonets i, molt de quan en quan tocant la guitarra. La resta pregrabats. Al final ella va quedar soleta a l’escenari fent del “Lithium” de Nirvana, però no ho va solucionar.

SR CHINARRO

Un viatge de retorn al passat, un venerable exemple de èpoques ja pretèrites del FIB.

HOT CHIP

Sense gaire diferència amb el bolo que van fer fa unes setmanes al Sònar.

GOLDFRAPP

La diva que podia haver estat i que es va perdre pel camí. Que malament ha envellit!

YATCH & THE STRAIGHT GAZE

Un entretingut projecte d’electrònica teatral. Divertits, sense arribar a ser sorprenents.

Aquest any costa més trobar-los, però no patiu que hi són. Potser (de moment) són
menys hooligans que altres anys i, sobretot, una mica més nets. Aquí teniu la galeria del millor de cada casa.



Publicat dins de Festivals | Deixa un comentari

All day and all of the night (FIB I)

Festival Internacional de Benicàssim, 14 de juliol de 2010

RAY DAVIES

Cascat de veu però sense perdre l’elegància i passant llista a tots els clàssics de The Kinks: “Lola”, “Come dancing”, “Sunny afternoon”, “You really got me”, “All day and all of the night”…

CHARLOTTE GAINSBOURG

La filla de son pare (Serge Gainsbourg) i sa mare (Jane Birkin) va voler provocar-nos a tot: amb la calda que fotia va i surt amb pantalons de cuiro. A tots ens fa suar encara més…


Definitivament haurien de prohibir les ampolles de plàstic a les actuacions. Trenquen tot el glamour.

LOVE OF LESBIAN

Jo no hi era (només vaig fer fotos al potent inici del concert, a la mateixa hora començava Ray Davies i havia d’intentar posar el pràctica el do de la ubiquitat): mireu aquí el que va passar quan van tocar “Club de fans de John Boy”:

BRENDAN BENSON

EL HIJO

Sí, més o menys com Jimmy Page

KASABIAN

Si Oasis han mort, doncs visca Kasabian!

CHIN YI

A primera hora els granadins Chin Yi feien patir, no per lo pobre de la seva proposta (una versió xunga dels !!!) sino pel sol inmisericorde que els queia a sobre mentre actuaven davant només d’una trentena de persones.

THE PARIS RIOTS

SOUTHERN ARTS SOCIETY

THE DIRTY PROJECTORS

Maldecap

JACK L


Potser m’equivoco i pixo fora de test, però aquest Jack L em va semblar un xurro com una catedral, un crooner de tres al quarto. Quan va fer l’“Amsterdam” de Brel (versió Bowie) em vaig quedar amb ganes de tirar-li l’objectiu al cap. I portar l’encenedor al coll es de quillos.

Una primera jornada del FIB veritablement desangelada. La gent no ha
arribat fins que se’n va anar el sol i tampoc va ser multitudinària. Els
festi s’ha apretat el cinturó, no només en la fluixa programació sino
també en “petits” detalls com la desaparició de la grada de premsa (per
evitar les fotos amb l’esplanada buida), les pantalles de vídeo de
darrera la taula de so, la fira de discos i roba reduïda a la mínima
expressió. I gairebé fent pagar per anar a pixar. Bé, tant no, pero
aquest any si algú vol tenir els horaris ha de passar  de nou per caixa.

S’ha de dir que aquest any ha millorat molt la zona de premsa a l’integrar-se en l’àrea Vip. Per fi els periodistes tenim dret a utilitzar la piscina! Llàstima que no tingui temps per posar-me el banyador. Curiós: han enviat un mail demanant-nos que ens portem bé i que siguem bons minyons a aquesta zona. Això ens ho diuen a nostaltres que anem carregats amb càmeres i ordinadors i estem pendents de les actuacions i del que passa al festival, i no als que porten el penjoll de Vip i que no surten de la piscina en tot el festival.

I a vull llegir la resta de l’article teniu tot un clàssic de cada festival: la col·lecció de gambes i guiris del festi!


Publicat dins de Festivals | Deixa un comentari

Roma no es va construir en un dia

Morcheeba, sala Apolo (Barcelona), 13 de juliol de 2010

Sort que els Morcheeba s’han deixat de bajanades i de buscar l’impossible en cantants de segona filera i noietes impressentables, tal i com van estar fent les darreres temporades. Skye Edwards ha tornat a la formació i Morcheeba tornen a funcionar correctament.

El set list de Morcheeba a vull llegir la resta de l’article


Publicat dins de Festivals | Deixa un comentari