Municipi i educació inclusiva: el cas de Nanterre

El dijous 17 de març vam visitar la ciutat de Nanterre, un ciutat de prop el 100.000 habitants rera el barri de la Defense de París. Ens va rebre l’exalcaldessa i diputada a l’Assemblee National Jacqueline Fraisse. Amb ella vam poder conversar sobre l’actual situació a França amb la crema de vehicles i el fort descontentament social. Per Fraisse aquesta situació ve provocada per la frustració de determinats col·lectius de població davant la manca d’oportunitats i la possibilitat de prosperar. "S’ha espatllat l’ascesor social" va dir Fraisse.

Com a consqüencia d’això aquests col·lectius no tenen altra sortida que laa revolta. Com a solució Fraisse va apuntar la necessitat de milorar l’atenció i el serei públic a aqusts col·lectius i acbar aamb l’ultraliberalisme en que estem immersos si volem evitar la fractura social que ara tot just s’apunta.

Per trancar aquesta situació una de les vies que es van apuntar van ser la millora del sistema educatiu. Un cop feta aquesta explicació ens van explicar els mecanismes que Nanterre a posat en marxa com la creació d’un projecte educatiu que es basa en tres àmbits: la trajectoria educativa, la ciutadania i la l’acompanyament i ajuda al pares. Es tracta d’un programa que intenta que escola i entorn eduquin en una mateixa direcció i alhora que en situacions molt desfavorables s’actuï des d’altres àmbits (servis socials..) per garantir que el noi o noia tingui unes condicions mínimes per estudiar i progressar.

Com a dispostius que s’haan psat en maarxa ens van ensenyar:

– Dispositiu de vetlla educativa: Es crea un protocol de seguiment i els diferents aqgents que actue sobre el nen o nena fan un seguiment personalitzat. Són situacions que requeirex una resposat interdisciplinar (serveis socials, ensenyants..)

– Dispositiu de reussitè educative: És un dispositiu de seguiment als nois i noies que fracassen a nivelll escolar, ens els que a trevés d’una xarxa transició scola-treball se’ls forma i se’ls ajuda a inserir-se al món laboral.

– Pla d’entorn: dipositiu en que es relaciona els estudir reglats, amb el reforç scolar fora de les hores lectivesi ls activitats esportives, artístiques i culturals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.