Un dels grans reptes que ha hagut d’assumir el sistema educatiu de Catalunya ha estat, sens dubte, el de l’arribada massiva d’alumnat de procedència estrangera, especialment durant la primera dècada d’aquest segle, que, certament, ha fet canviar la manera d’entendre els processos d’ensenyament i d’aprenentatge.
Us facilito (en document adjunt) les últimes comunicacions sobre l’acollida que hem elaborat des del Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que crec que poden ser d’utilitat:
– Les aules d’acollida a secundària. Instruments d’avaluació i resultats (2005-2014)
– L’acollida de l’alumnat de nacionalitat estrangera d’incorporació tardana als centres educatius d’ensenyament obligatori
– Las aulas de acogida de Catalunya (2004-2014)
– Podeu trobar més informació a:
– http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/alumnatnou/reflexio/informes/
– http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/alumnat-origen-estranger/suport-linguistic-social/sobre-sls/informes-estudis/ especialment a l’informe del Consell Superior d’Avaluació “Equitat i resultats de l’alumnat d’origen estranger a PISA 2012″ i a l’apartat corresponent de l'”Informe de política lingüística 2014”.
– http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/estadistiques/
També adjunto les adreces de les pàgines relatives a l’alumnat d’origen estranger (http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/alumnat-origen-estranger/), amb informació i recursos més generals:
– Alumnat nouvingut, http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/alumnatnou
– Suport lingüístic i social, http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/alumnat-origen-estranger/suport-linguistic-social/
Els documents adjunts: Acollida_Vic Acogida_Granada Acollida_sec_Girona (3)
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!