L’assistència del públic al Festival de Canes és molt limitada, ja que les projeccions de les pel·lícules estan reservades als acreditats (premsa, indústria, convidats, jurats…) i, si no, per accedir-hi la gent ha d’aconseguir-ne alguna invitació (que van molt buscades). Els ‘cannoises’ no festivalers poden comprar entrades, això sí, exclusivament per a la Quinzena dels Cineastes i la Setmana de la Crítica o conformar-se a ser testimonis de la glamurosa arribada dels artistes i pujada d’escales del Palais cap a les sessions de gala. I els queda una altra opció: el cinema a platja, on poden veure un programa de films, asseguts en gandules boniques, a les sessions vespertines.
El Festival aprofita per a projectar al cinema a la platja alguns títols (n’hi ha de restaurats) que poden resultar atractius pels cinèfils o a nivell popular i, sobretot, que no els han cabut a la secció Cannes Classics que se celebra dins del palau (per això les restauracions -encara que no asseguren que siguin estrenades aquí- i hi colen uns quants homenatges).
Cinema a la Platja 2023.
“Underground”, d’ Emir Kusturica (1995). Durada: 2h47. Palma d’Or. Restauració 4k.
“Thelma & Louise”, de Ridley Scott (1990). Durada: 2h10. Restauració 4k supervisada per Ridley Scott.
“L’Été meurtrier”, de Jean Becker (1983). Durada: 2h05. Producció França. Restauració 4k.
“Le Sens de la fête”, d’ Éric Tolédano i Olivier Nakache (2017). Durada: 1h57. Producció França. Recordant Jean-Pierre Bacri.
“Flo”, de Géraldine Danon (2023). Durada: 2h11. Producció França. Estrena mundial. Amb Stéphane Caillard, Pierre Deladonchamps, Didier Bourdon. Sobre “la petita núvia de l’Atlàntic”, que va assolir el seu punt àlgid amb la seva victòria a la Route du Rhum el 1990. Una pel·lícula-esdeveniment sobre la gran navegant Florence Arthaud.
“La fúria del dragó” / “Meng long guo jiang” / “The way of the dragon” / “El furor del dragón” / “La Fureur du dragon” , de Bruce Lee (1972). Durada: 1h35. Producció Hong-Kong. Commemoració del 50è eniversari de la mort de Bruce Lee. Bruce Lee contra Chuck Norris al Coliseu de Roma, una lluita dantesca! Per a commemorar el cinquantè aniversari de la mort del Petit Drac, la tercera pel·lícula de l’icònic Bruce Lee, que en va ser l’actor, guionista, director i productor principal.
“Carmen”, de Carlos Saura (1982). Durada: 2h32. Producció Espanya. En homenatge a Carlos Saura. Restauració 4k.
“Mars Express”, de Jérémie Périn (2023). Durada: 1h23. Producció França. Estrena mundial. Film d’animació. L’Aline Ruby, un detectiu privat tossut, i en Carlos Rivera, una rèplica androide del seu soci que va morir fa cinc anys, s’embarquen en una carrera contra rellotge a través de Mart. Han de trobar en Jon Chow, un senzill estudiant de cibernètica que fugi, abans que els assassins mercenaris que li van al darrere se’l carreguin.
“Males terres” / “Badlands”, de Terrence Malick (1973). Durada: 1h33. Producció EUA. En record del productor Ed Pressman.
“L’Eté en pente douce”, de Gérard Krawczyk (1987). Durada: 1h37. Producció França.
“Sarafina!”, de Darrell Roodt (1992). Durada: 1h57. Producció Sud-àfrica. En Sessió Especial al Festival de Canes l’any 1992, una pel·lícula emblemàtica, musical i políticament forta que va impressionar. Després de l’èxit en la seva presentació, la pel·lícula va fer una gira mundial, va ajudar a conscienciar i va ser adaptada com a musical a Broadway.
“Alberto express”, d’Arthur Joffé (1990). Durada: 1h32. Producció França. Plena de tendresa i poesia, una obra eixordadora realitzada a una velocitat vertiginosa, sobre la paternitat, entre Itàlia i França, amb un Sergio Castellitto en un dels seus millors papers, commovedor, tendre i en la més pura tradició de la comèdia italiana.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!