Laia Jurado i Canadell

Mestra de la República Catalana

11 de març de 2009
Sense categoria
2 comentaris

Aeroport per jets privats

Fa uns dies ha saltat als mitjans de comunicació la noticia de la pretensió del Consell Comarcal d’Osona d’ubicar un aeroport corporatiu (vols d’avions privats) a Taradell. Quina aberració¡¡. 
Com és possible que es vulgui construir un aeroport d’aquestes característiques que no aporta res ni al municipi on es posa ni a la comarca? És una invenció per quatre “pijos” que tan els fa ser aquí com allà, que el que volen és la seva pròpia comoditat.

Ja s’estan movent iniciatives ciutadanes per tal d’aturar aquest projecte. Iniciatives que tenen el recolzament dels ajuntaments veïns; tots, excepte el de Vic, que ja sabem que aqui l’equip de govern té uns quants membres que es creuen que estan per sobre del bé i del mal  i que al barrejar-se (o formar part) d’aquesta èlit que viatja en jets privats, es pensen que això d’aquest aeroport és una necessitat de primer grau.
I el tren? Aquesta si que és una necessitat i cal adequar-lo al segle XXI. I el desdoblament de l’eix?

Però, es clar, el més important són els jets privat.

Avui, dimecres hi ha una convocatòria per parlar del tema a Taradell a 2/4 de 8 (a Can Costa i Font). Serà qüestió d’anar-hi.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. En temps de crisi, que provoquen ells mateixos, sembla que val tot: fer fora la gent de la feina, rebaixar drets i llibertats, augmentar la contaminació, destruir el territori…
    Potser volen tenir elements per justificar futures autopistes, o per veure créixer de qualsevol manera les ciutats com Vic…
    Aquesta és d’aquelles batalles que cal guanyar sense pactes. És una aposta, una inversió de cara al futur.
    Molt bé per la vostra posició contrària. La CUP hauria de poder liderar políticament aquest tema. Força i visca la terra!

  2. Completament d’acord amb el rebuig de l’aeroport corporatiu. Tanmateix m’ha sorprès molt la teva posició a favor del desdoblament de l’Eix (transversal et referies, no?). Aquest model de mobilitat que prioritza la infraestructura viària sobre la ferroviària té enormes conseqüències negatives. Primerament perquè l’Eix transversal convertit en autovia destruirà i fragmentarà encara més uns espais naturals de molta vàlua i fragilitat, farà augmentar encara més la contaminació (amb les implicacions a nivell global que tots coneixem) i esperonarà un model de desplaçament que requereix combustibles fòssils i per tant fa la nostra economia depenent i vulnerable. Per tant, considero un error monumental desdoblar l’Eix Transversal viari. Ja hi ha un projecte per construir l’Eix Transversal ferroviari, és aquesta la infraestructura que hem de defensar. Un transport públic energèticament eficient, ambientalment respectuós i socialment integrador. No creus?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.