Coc Ràpid

El bloc de Carme-Laura Gil

19 d'abril de 2013
4 comentaris

Expliquem-ho bé, encara que no se’ns entengui

Expliquem bé que CiU no és un partit, que és una federació de dos partits, CDC i UDC, que el partit majoritari és CDC i que com estableixen els seus estatuts “La Federació és una eina electoral” , no és pas altra cosa, no és el que Duran amb ambigüitat intenta fer creure.

Duran , emparant-se en la seva condició de secretari general de la federació CiU, el que implica esser-ne el portaveu, propaga des de fa un temps un missatge confusionari, “CiU no és independentista” afirma , com si CiU fos un partit. Bé sap Duran que CiU, “l’eina electoral” de CDC i UDC, proposà clarament al programa electoral de 2012  la construcció d’un estat propi afirmant que ” volem construir una majoria social àmplia perquè Catalunya pugui tenir un estat propi dins el marc europeu”. Voler un estat propi és voler la independència.

Duran pot afirmar i propagar que UDC no és independentista, malgrat alteri els ideals de Carrasco i Formiguera, però no que CiU no ho és. És patètic que obviï que ell aprovà el programa de la federació de l’any 2012 de construcció de l’estat propi i que negui per omissió que el programa de CiU és independentista.  CiU, l’eina electoral que no partit, és des de novembre del 2012 una eina independentista. I no ho pot alterar.

Els estatuts de CiU foren establerts per a clarificar la confecció de les llistes electorals, el 60% de membres corresponen al partit majoritari, CDC, el 20% al minoritari, UDC i el 20% persones acordades per la federació.  I no deixà d’ordenar que “en les diferents institucions on la federació CiU hi estigui representada, hi haurà disciplina de vot i unitat de criteri”. Duran ho oblida i oblida que el president de CiU és el president de CDC, Artur Mas. O potser no.

No és temps per a la confusió induïda. Duran és fatigant infatigable.

  1. Sé que soc una mica “curtet”… Però, segueixo sense entendre com mantenen dintre de CiU al quintacolumnista español Duran y Lleida. 
  2. Si voleu patir d’insomni i seguir sense entendre res de la continuitat de Duran a CiU, llegiu la “Homilia” setmanal que ha publicat avui … Sense comentaris…
  3. UDC és, especialment amb Duran al capdavant, una pedra a la sabata de CDC. Jo no sé què voto a Madrid. Vistes les alternatives,  agafo dos sobres amb les paperetes de CDC i ERC respectivament, les barrejo ben barrejades i en tiro una a la paperera i una altra a la urna; així de dificil es votar aquesta eina electoral. Cada dia (m’)agrada més en Mas; Independitzeu-vos, òspatra!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!