FOTO Maidan, de Sergei Loznitsa
Maidan de Sergei Losnitza és una experiència única. Des de la inmediatesa, Losnitza ens mostra què va passar a la Pl. Independència de Kiev entre novembre del 2013 i febrer del 2014. Filma una revolució amb cámera HD posada sobre trípode, plans fixos i amb un treball de so estereofònic de gran intensitat. Davant la filmació amateur de la revolta mostra una imatge d’alta definció que ens sacseja i ens fereix com espectador. Mai havien vist una revolta filmada d’aquesta manera (Àngel Quintana, Facebook)
Loznitsa ens endinsa a Maidan al cor de la revolta ukraïnesa. Mai havia vist res igual. Impressionant!!#Cannes2014 (..) Camera Hd’ plans fixes, so d alta qualitat i al mig de les barricades. Molt gran Maidan de Sergei Losnuza#Cannes2014 (Àngel Quintana, Twitter)
Maidan, de Loznitsa, és una sorprenent immersió en l’epicentre de la revolució ukraïnesa. Una de les millors de #cannes (Scott Foundas, crític de Variety, Twitter)
(..) una pel·lícula vital i urgent, si bé el seu mètode rigorós no ajuda a transmetre la imatge més àmplia de les protestes anti-governamentals ukraïneses (Andrew Pulver, An unblinking look at Ukraine’s history in action, The Guardian)
Servint-se d’una estètica definitivament austera -sovint es limita a plantar la càmera i deixa que observi la gent que va passant-, el director no només ofereix un testimoni de primera mà del que va succeir, sinó que ofereix un homenatge a la solidaritat i a la resistència (Nando Salvà, La resistència ucraïnesa, El Períodico)
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!