Campanyes electorals i web 2.0.

Ahir va tenir lloc el primer acte públic de Sectorial de Noves Tecnologies i Societat de la Informació de Convergència amb un acte titulat “Campanyes electorals i web 2.0. Com fer política avui”. En l’acte van intervenir:

Jordi Segarra. Assessor de la campanya de Barack Obama

Antoni Gutierrez Rubí [Bloc]. Assessor en comunicació i autor del llibre “Políticas”

Toni Aira [Bloc]. Director del Singular Digital i autor del llibre “L’art de guanyar eleccions”.

Jordi
Segarra ha explicat la seva experiència com a assessor de la campanya
del President electe dels Estats Units, Barack Obama, i ha desmentit
uns dels aspectes més comentats de la campanya “les noves
tecnologies han donat les eines a Obama per guanyar les eleccions, però
qui realment l’ha ajudat a guanyar-les ha estat la gent, crear una
potent xarxa social.”
En aquest sentit, ha ressaltat el fet que 3
milions de voluntaris van col·laborar de forma desinteressada en la
campanya, i que van ser molt cuidats constantment per l’equip d’Obama.

Per Antoni Gutierrez Rubí han estat diversos els motius que han donat la victòria a Obama “té una bona marca, amb un bon nom, un significat,un eslògan ben redactat, uns bons atributs de marca i un gran logotip.” En aquest sentit, Gutierrez Rubí ha explicat que “la millor manera d’imitar la forma de fer política d’Obama és plantejar-nos com fem política.” Així, ha destacat 5 aspectes importants de cara a tirar endavant un bon plantejament de comunicació política “la
importància de la marca i de la comunicació, ja que donen molta
informació per crear el relat polític, la participació i la
mobilització, la coalició amb la ciutadania, la proposta i l’estil.”
Gutierrez Rubí va cloure la seva intervenció amb una afirmació contundent: “si vols ser líder polític has de ser líder cultural i social.”

 

Toni Aira ha explicat el seu punt de vista des dels mitjans de comunicació, i ha manifestat que “el rol dels mitjans ha canviat, cada cop és més intrusiu, la premsa fa política.” Amb el suport de diferents elements audiovisuals que han acompanyat la seva explicació, ha dit que “la
política és hipermediàtica, els polítics han d’intentar treure’n el
màxim partit perquè és una arma de doble tall. Els mitjans simplifiquen
i personalitzen els missatges i demanen imatges, i fan i desfan líders.”
En aquest sentit, Aira ha valorat eines com el videobloc, youtube, les xarxes socials com facebook “que permeten als partits ser mitjans de comunicació.”


Des d’aquí pots veure n vídeo el conjunt de l’acte així com les intervencions del diferents ponents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.