SAMFAINA VALLESANA

Bloc d'en Sebastià Ribes i Garolera

27 de setembre de 2012
0 comentaris

EL TRANSPORT COL·LECTIU DE SABADELL EN FASE TERMINAL

Adaptar les tarifes del transport col·lectiu urbà a l’increment de l’IVA és una proposta de tràmit i podria passar-la per alt si no fos que ICV i l’Entesa per Sabadell aprofiten l’oportunitat per trencar una llança a favor de millorar el funcionament de la xarxa de transport. La portaveu d’ICV, Carmen Garcia, en forma breu i clara ho exposa sense deixar cap dubte.

Demana la millora eficient del transport públic sense qüestionar la gestió de l’empresa, que és correcta, ni el servei, que el considera bo, senzillament proposa estudiar conjuntament com millorar l’eficiència del servei per avançar cap a la fita de duplicar el nombre d’usuaris. Es reduiria la circulació de vehicles privats a la ciutat, diu, i permetria gaudir de rellevants millores  ambientals.

 

El ponent, fins aleshores un personatge mut, Francisco Bustos, contesta que el tema d’avui no és la millora del transport públic, perquè en aquest cas hauria d’esmentar (llegiu: portaria preparada) la llista de tot el què s’ha fet durant aquests darrers anys.

 

Com podeu observar el polític o està a la lluna de València o no sap què vol dir eficiència. És greu, inadmissible diria, que cada vegada que surt aquest tema en el ple el polític responsable només possibiliti comptar les cireretes del pastís. Greu perquè Sabadell ha evolucionat  i no s’ha fet res per a millorar el servei en el sentit d’estimular-ne l’ús segons el creixement de la ciutat. Greu perquè això té un impacte col·lectiu i genera unes despeses ambientals que paguem entre tots. Greu perquè si no es fa res, el transport públic s’està morint com a transport col·lectiu. Fins ara el servei de transport municipal s’ha mantingut al dia, s’han incorporat millores de funcionament, s’han fet retocs en horaris i circuits, però l’esquelet organitzatiu de la xarxa és el mateix heretat fa tretze anys pels gestors actuals i ja no respon a les noves demandes de la població. La prova és que la ciutat ha incrementat progressivament la població i, alhora, el nombre de passatgers proporcionalment no ha parat de disminuir, principalment a partir del 2008, com podeu veure a la gràfica en format pdf.

Greu, però és el que tenim. No en sabem més.

 

Ah! Les noves tarifes s’aproven amb els vots a favor del PSC, CiU i PP amb l’abstenció d’ICV, EUiA i l’Entesa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!