Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 de maig de 2022
0 comentaris

SEO que aporta a la empresa

A més, un 37% dels consumidors enquestats considera creïbles els influencers que segueix, especialment els més joves.

Aquestes dades mostren la importància del màrqueting d’influencers a l’estratègia de comunicació de les empreses d’alimentació i begudes que orienten la seva comunicació, principalment, als targets més joves: millenials o Generació Z.

Vegem ara quins són els principals beneficis de màrqueting, comunicació o màrqueting digital que una acció màrqueting amb influencers aporta a les marques dalimentació. Conèixer-los permetrà als responsables de màrqueting integrar aquesta disciplina al pla de màrqueting anual de manera coherent.

Branding.
Per branding entenem lestratègia de donar a conèixer a un públic objectiu una nova marca segons agencia de marketing digital

Per al llançament duna nova marca dalimentació, el màrqueting dinfluència pot ser una de les eines de màrqueting digital més eficients. A través d’usuaris amb una gran capacitat d’influència i credibilitat, és possible donar a conèixer la nova marca i comunicar-ne els valors.

Millorar el posicionament SEO.
El posicionament orgànic és loptimització duna pàgina web per a la seva correcta indexació en motors de cerca com Google. Un dels factors clau per ranquejar a les primeres posicions és la generació d’enllaços de qualitat procedents d’altres sites. Aquesta tècnica es coneix com a link buidling.

Els articles patrocinats en blocs és una acció pròpia del màrqueting dinfluència mitjançant la qual és possible no només aconseguir un contingut de valor sobre un producte, servei o marca; sinó també assolir links amb gran autoritat (DA). Gràcies a això, i atenent a altres factors, aconseguirem millorar el posicionament SEO d’una web.

Internacionalització.
Moltes empreses, per augmentar la quota de mercat, opten per la internacionalització dels seus productes.

En aquest supòsit, les empreses han de fer una campanya de comunicació i màrqueting per donar a conèixer el seu producte. La integració del màrqueting d’influencers us brindarà l’oportunitat d’entrar en nous mercats de manera més eficient que altres mitjans.

Prescriptors de qualitat.
Com indica Vilma Nuñez, «Un prescriptor és aquella persona o personalitat que té l’habilitat d’influir en un públic determinat quan comparteix la seva opinió o valoració sobre algun producte, servei o marca.»

Un exemple de prescriptor és un influencer. Un usuari els seguidors del qual confien en ell i l’experiència o opinió del qual influeix en el comportament de compra dels consumidors.

La participació d’influencers en presentacions de producte, fam trips o cookings show genera una relació i una afinitat amb la marca anunciant, que probablement es tradueixi que aquests es converteixin, per iniciativa pròpia, en prescriptors o ambaixadors de la marca.

Contingut únic de valor.
Els mitjans de què disposa una empresa en màrqueting digital podem categoritzar-los en tres tipus: propis, bestiars i comprats.

Per propis ens referim a aquells que són propietat de lempresa, per exemple, la pàgina web o els seus perfils socials.

Per comprats, aquells on és present mitjançant un intercanvi econòmic, per exemple, campanyes de publicitat de CPC.

I per bestiar, els més interessants i difícils d’obtenir, aquells aconseguits gràcies al bon fer de la marca. És a dir, els sites o blocs que creen contingut d’una marca per iniciativa pròpia a partir de la seva experiència amb aquesta. La credibilitat d’aquests és molt més gran que als mitjans propis o comprats. Estem, doncs, aconseguint un contingut de gran valor per a la marca d’alimentació perdurable en el temps

Gràcies al màrqueting d’influencers és possible assolir contingut de gran valor al voltant d’un producte o marca i perdurable en el temps.

Humanització de la marca.
Els consumidors confien més en lexperiència dun usuari en qui confien isidentifiquen que el que una marca de si mateixa. Per això, a través de celbrities, influencers o microinfluencers podem humanitzar una marca, dotar-la d’una personalitat i uns valors afins al nostre buyer persona.

Transferència de valors.
La humanització de la marca que comentàvem al punt anterior comporta la transferència de valors «influencer-marca» i «marca-influencer». En una estratègia de màrqueting d’influencers és fonamental seleccionar aquells influencers els valors dels quals (responsabilitat pel medi ambient, ètics, respecte pels animals, pels Drets Humans…) vagin alienats amb els de la marca. I a la inversa. Imaginem què passaria si a una marca de productes carnis li proposa una acció a un influencer veggie. D’aquí la importància d’escollir amb criteri els influencers.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!