Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2022
0 comentaris

SEO per podcast

Actualment, el posicionament web és fonamental en tota estratègia de màrqueting, per això és important saber com treballar el SEO per a podcast. L’objectiu és situar-te entre els primers llocs als motors de cerca perquè, així, puguis guanyar més visibilitat.

Les persones han canviat la manera com consumeixen els continguts, encara que segueixen llegint informació del seu interès en blocs. Ara, els continguts en vídeo i àudio té més rellevància per al públic. I això pot ser degut al ritme de vida que té el consumidor actualment.

Quines diferències hi ha? Els blocs tradicionals es troben en un lloc solen ubicar-se en emplaçaments específics, mentre que els podcast solen estar en un servei de transmissió de tercers. O també es poden trobar en un directori de podcasts, on tens al teu abast centenars d’opcions.

És aquí on ha dentrar en acció el SEO per a podcast, ja que és la manera més eficaç perquè el teu contingut sigui descobert per més clients potencials i futurs clients adequats. D’aquesta manera, podreu arribar a més persones i augmentar la vostra comunitat de seguidors.

Consells de SEO per a podcast
De vegades és complicat saber per on començar. Més si no es compta amb una experiència prèvia a l’àrea. En tenir alguns coneixements claus pots començar a treballar a la teva estratègia de SEO per a podcast. Així que tenir a mà algunes recomanacions no estan de més perquè puguis posar en marxa el teu projecte:

1.- Selecciona temes per al teu podcast
SEO per a podcast

Com pots començar a atreure el teu públic objectiu? Pot ser més senzill del que penses: només has de pensar en els temes que vols compartir. Una bona manera és elaborar una pluja d’idees amb diferents temàtiques que consideris que atraparan els usuaris.

Aquí és on començarà la teva optimització. Per això, abans de gravar cal que dediquis temps a esbrinar els interessos del públic. Investiga amb molt deteniment les coses què volen escoltar, tal com ho faries en el cas de crear contingut per a un bloc.

Podeu aprofitar els motors de cerca i les eines de paraula clau, ja que aquestes us ajudaran a descobrir les consultes de l’audiència. Gràcies a això tindràs idees més clares sobre el contingut que pots començar a enregistrar. De fet, si ja tens un bloc, pots fer una ràpida anàlisi dels temes més vistos i amb més interacció.

Tingues present que Google ara dóna més rellevància al format d’àudio, ja que s’ha adonat que de la seva popularitat ha anat augmentant. Per això, si vols atreure trànsit, és indispensable que optimitzis els àudios per aconseguir posicionar-te millor als cercadors.

2.- Defineix la teva audiència
Has de saber a quin món t’estàs endinsant per poder desenvolupar la teva estratègia de manera encertada. Segons estadístiques recents, l’any 2020 més de 68 milions de persones escoltaven, almenys, un podcast a la setmana. Les xifres parlen per si soles, cosa que demostra la quantitat d’audiència amb què et trobaràs.

Per això, has de definir el teu públic objectiu. No a tothom els agrada el mateix, així que has de trobar el perfil ideal. Pensa que el creixent nombre d’oients de podcasts és reflex de la gran quantitat de podcasts disponibles en línia.

Així que destacar és tot un repte, però ho pots aconseguir si t’adreces a un grup específic d’oients en comptes d’intentar arribar a tothom. Per això, cal que tinguis determinada la personalitat de la teva audiència.

Va més enllà de saber el tipus de contingut que els teus subscriptors volen consumir: es tracta de coincidir amb el seu estil de vida, creences i objectius. Amb això podràs optimitzar el teu podcast i els seus episodis en funció dels termes de cerca dels teus subscriptors.

3.- Selecciona la plataforma adequada
Plataforma Spotify

Vols començar ja a treballar a la publicació del teu podcast? Aleshores has de començar la recerca de la plataforma que t’ajudarà a donar a conèixer el teu contingut. Tingues en compte que el SEO tècnic fa la classificació prenent com a base el temps dactivitat i les velocitats de càrrega.

I això mateix s’aplica per a tots els podcasts, ja que per estar ben classificats han de comptar amb rapidesa a l’hora de carregar a la plataforma. Com menys òptim sigui el rendiment, menors seran les probabilitats que les persones se subscriguin.

Alguns podcasters opten per allotjar els seus episodis de podcasts al seu propi lloc web. Posteriorment, creen pàgines d’episodis dedicades a incrementar les possibilitats d’estar davant dels subscriptors ideals usant el SEO a la pàgina.

agencia seo AMAROK

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!