Coc Ràpid

El bloc de Carme-Laura Gil

25 de juny de 2013
1 comentari

La coherència del ministre espanyol Wert

Wert, ministre espanyol, és l’encarregat del PP de cimentar un ordre social sobre les restes encara vives de la vella societat de classes, en què les benestants ocupen els llocs de decisió política, econòmica i cultural i les desafavorides són la massa treballadora sense capacitat d’influència. En  l’entremig hi ha les classes mitges, les que es troben al mig, la “mediocre” diria el ministre, la que forneix al sistema comandaments mitjos i tècnics de segon rengle. Unes i altres són destinades a reproduir-se i perpetuar-se.
Aquesta estructura social es consolida de manera silenciosa mitjançant el sistema educatiu, a l’empara de dos conceptes enganyosos: l’excel·lència i l’esforç.

L’excel·lència és aquella qualitat positiva que fa sobresortir una persona per damunt de les altres, com no és generalitzable ni comuna és força excepcional en tots els contextos socials. L’esforç no és una qualitat sinó una actitud personal que per ella sola no té efectes, necessita d’altres accions i entorns afavoridors.

La llei d’educació del PP és l’exemple diàfan que educació i polítca és un binomi indissociable i que un model educatiu és una eina per a formar un model de societat determinat.

Molt s’ha parlat de la Llei Wert i el tractament de la llengua catalana i molt poc del model de societat que hi propugna, un model basat en l’èxit i el fracàs de l’alumne, amagant-hi volgudament que l’èxit és condicionat en gran manera per l’entorn familiar socioeconòmic. Això últim és el que ha posat evidència Wert en les seves escandaloses declaracions sobre l’increment del llindar de qualificacions per a obtenir una beca per a cursar estudis universitaris : l’alumne que sense recursos econòmics s’esforça i és intel·ligent però no arriba al 6,5 ha de fer d’altres estudis potser però no universitaris. La conseqüència que no ha verbalitzat és: els qui ni s’esforcen ni són prou intel·ligents i obtenen un 5 però tenen recursos econòmics aquest seran alumnes universitaris.

Wert no només personifica la ideologia del PP, la concreta. L’educació deixa d’ésser el motor de l’ascensor social.

  1. L’ensenyament ja no té cap importància entre els legisladors: Els uns volen fer corretga de transmissió de la seva ideològia; i els altres, també. Els uns volen que la immensa majòria surti sabent apretar el botó perque la màquina funcioni; i els altres, també. Els uns volen que una minòria “selecta” sapiguen el perquè la immensa majòria ha de saber apretar el botó corresponent; i els altres, també…

    En tot cas, res té gran importància: si fa o no fa, on trobarem/ran l’espai on guanyar les garrofes serà als casinos, llocs on molts hi deixarem/ran les garrofes malguanyades. I quant els casinos deixin de fer la seva funció social que els legisladors han previst (recaptar diners al cost que sigui, tant els hi enfot la moral i la sanació de la gent), serà hora de permetre l’apertura dels prostibuls infantils! Però els hi dono una idea millor: els prostibuls que hi “treballin” les parelles i la descendència dels cafres que ens legislen… El morbo -diuen- fa moure les masses.

    Com deia la cantant: “Anèm bé per a anar a Sants!”.

    Atentament

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!