Doncs bé, més enllà de discutir
sobre si l’espai resultant ens agrada poc o gens i de si la gestió de tot plegat s’ha fet
malament o molt malament, el cert és que hi ha uns números que són
incontestables: quan fa dos anys de la inauguració de l’aparcament, les dades
d’utilització estan encara molt per sota de les previstes: l’any 2010 la
mitjana d’ocupació de les 301 places de rotació no ha arribat al 8%.
Calen aparcaments al centre de la
ciutat, no ho discutim, però era un error pensar que aquest és l’element clau i
desencadenant de la reactivació del centre històric. De fet, els tres dies
l’any que més visitants reb el nucli antic (per l’Aixada, el Correfoc i la
Merditarrània) són quan de menys aparcaments disposa (es tanca el
Milcentenari). Si la gent troba el barri atractiu ve igualment, en cotxe,
alguns, i a peu o en transport públic, molts altres. L’Ajuntament, i molts
comerciants, segueixen pensant que el problema del barri és el com (arribar-hi
i aparcar-hi) i no el què (hi venim a fer). Per això no hi ha volgut situar
cap dels nous equipaments (els jutjats i el conservatori ja hi eren), ni els
estudis universitaris, ni la delegació del departament d’Educació, ni els
serveis de promoció econòmica, renunciant així al moviment de persones i
activitats que haguessin comportat.
La plaça de la Reforma, en
definitiva, no és, com plantegen alguns, una bona idea mal executada, sinó la
constatació d’una estratègia fracassada.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!