Adam Majó

Xuts a pals

28 d'agost de 2013
0 comentaris

El pont del Congost, una vegada més.

 

Ja ho sé, he escrit més d’una i de dues vegades sobre aquest pont que caldria construir damunt el Cardener, entre el revolt de l’Avecrem i el carrer que entra a la zona esportiva del Congost a ma dreta de l’Estadi d’Atletisme. Em sap greu ser pesat, però avui hi torno perquè sembla que el projecte en qüestió, que per fi ja figura a l’avanç del Pla General (el POUM) aprovat,  no s’acaba de veure clar des d’alguns sectors de la ciutat actius i compromesos amb la preservació de l’anomenada Anella Verda. Miraré de fer-los canviar d’opinió, ni que sigui una mica.

Des del a CUP fa anys que demanem una connexió entre aquests dos punts de la ciutat i ho fem perquè entenem que permetria dues coses: En primer lloc facilitaria els desplaçamenmts a peu o en bicicleta entre el Congost i el centre de la ciutat perquè situaria la zona esportiva a 10 minuts caminant de Sant Domènec amb un trajecte lineal, il·luminat, còmode i agradable. L’actual pas per la carretera i el vell Pont Nou és massa llarg, desavinent i fins i tot perillós, i dissuadeix a més d’un possible vianant o ciclista. La prova que, alhora d’escollir el mitjà per desplaçar-nos, estalviar 500 metres pot ser la diferència entre decidir caminar o agafar el cotxe la tenim en l’èxit inqüestionable de la passera de els Escodines (que molts, recordem-ho, també veien innecessària…). Però és que, a més, aquest pont sobre el Cardener també ha de servir perquè aquells que arriben amb automòbil a la ciutat i cerquen un espai fàcil per aparcar, puguin utilitzar, sense pagar!, la gairebé sempre desaprofitada capacitat d’aparcament del Congost, i arribar-se al centre tot passejant.

Nosaltres, és ben sabut, hem defensat sempre un pont només per a vianants i bicicletes, una passera, si ho voleu dir així; però el nou pla hi dibuixa un pont apte també per a vehicles motoritzats, pensat expressament pel transport públic que, enllaçant amb el futur carril bus previst a la carretera Cardona/Muralla/Vic, permetria anar de Sant Joan a Sant Fruitós creuant Manresa amb una velocitat i comoditat realment competitiva. Un pont, en definitiva, pensat per facilitar els desplaçaments amb bus, bicicleta i caminant i per fer disminuir l’accés d’automòbils al nucli urbà. Per això ens agrada. I, en cas que s’hi deixessin passar també cotxes, diu el pla, seria per treure’ls del tram del Passeig del Riu paral.lel a l’estadi de futbol, unint, així, la zona esportiva amb el parc del Cardener. També ens sembla raonable.

Ara bé, sabem perfectament que el POUM només és un troç de paper i que després ve la feina de veritat, la de la pressió política i ciutadana traduir-lo en actuacions concretes i marcar prioritats; i aqui és on caldrà unir forces per evitar que es desvirtui o oblidi la declaració d’intencions, perquè només és això, que ara hem aprovat.

 

Assentament o comunitat
04.04.2017 | 3.03
Anticapitalistes
07.03.2016 | 12.12

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.