Tot Venècia 2014
Aquest és un apunt operatiu, que em permet navegar ràpidament entre tots els apartats en què he fet apunts dedicats al Festival de Venècia. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Aquest és un apunt operatiu, que em permet navegar ràpidament entre tots els apartats en què he fet apunts dedicats al Festival de Venècia. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
The Golden Era, de la xinesa Ann Hui, clou avui la 71a edició de la Mostra de Venècia, un cop el Jurat presidit per Alexandre Desplat hagi fet públic el seu veredicte. El mateix dia que, unes Jornades dels Autors molt futbolístiques, tanquen portes amb “Messi”, d’Álex de la Iglesia. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Andrew Niccol i Ethan Hawke, amb els problemes ètics d’un pilot de drones, i Andrei Konchalovski, amb una història ambientada en un poblet rus arraconat, tanquen la competició; el mateix dia que James Franco presenta una nova adaptació de Faulkner, que Horitzons arriba al cap de camí amb producció de Georgia i l’Azerbaidjan, que la Setmana de la Crítica tanca portes… Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Toronto 2014 (4-14 de setembre) comença avui, amb tot el seu potecial d’aparador per al continent americà, presentant-hi estrenes mundials al costat de títols destacats a festivals com Canes, Venècia, Locarno… Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Willem Dafoe encarna Pier Paolo Pasolini al biopic que li dedica l’atípic Abel Ferrara, centrant-se en el seu darrer dia de vida; mentre Joe Dante torna amb una peculiar història d’amor possessiu, que aixeca tombes, i l’italià Ivano De Matteo adapta la novel·la “El sopar”, inspirada en el crim del caixer automàtic de Barcelona. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Després d’haver denunciat el règim de Berlusconi, a la devastadora “Draquila, la Italia che trema” (2010), la rebel i mediàtica cineasta Sabina Guzzanti posa ara el dit a la llaga dels vincles Màfia-Estat. El dia que el sud-coreà Im Kwontaek presenta els 102è film i Michael Almereyda una adaptació del “Cimbelí”, de Shakespeare, amb un ampli repartiment de rostres coneguts. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
“La idea d’un futur millor, que avui sembla dramàticament llunyana, va generar un imaginari col·lectiu de tot un segle”, això explora “La zuppa del demonio”. El dia que Manuel de Oliveira presenta un curtmetratge amb referents literaris i Hong Sangsoo serveix un nou reguitzell de vitalistes trobades i diàlegs entre personatges. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
S’acaba Venècia, comença Toronto, després Sant Sebastià… I a la cartellera, Isona Passola, Richard Linklater, Clint Eastwood, Jalil Lespert… Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).
Aquesta nova aproximació a l’Holocaust, coincideix fora de competició amb un homenatge a Frances McDormand i amb la presentació en societat de la versió sencera de “Nymphomaniac 2”, de Von Trier. Per a llegir l’apunt, cliqueu-ne el títol (s’obre a la mateixa pàgina).