Un bon consell
D?altra banda, com a col·legis catalans, en general, no ens sentim còmodes dins l?estructura del Consejo General, que aplega tots els col·legis de l?Estat. Des de Catalunya demanem coses tan lògiques com que les aportacions econòmiques al Consejo, tinguin en compte les necessitats de finançament del Consell. És a dir, que no volem pagar dos cops pels mateixos serveis. No hi ha manera. Per mostra un botó. A l?hora de fer al·legacions a la llei de Serveis i Col·legis professionals, el Consejo, com és lògic, s?hi va apuntar. Nosaltres també. Els serveis jurídics d?Enginyers BCN van fer un escrit d?al·legacions que vam presentar en nom del Consell. Per què? Perquè resulta que les nostres al·legacions divergeixen de les del Consejo, entre altres coses pel desacord amb el major protagonisme que la llei atorga als Consejos, en detriment dels Consells. Estem pagant el mateix servei dues vegades.
Però a banda dels serveis jurídics, un bon Consell també ha de poder oferir serveis d?acord amb la nostra realitat: una formació en línia actualitzada i en català, publicacions periòdiques de qualitat, acreditacions i certificacions professionals adaptades a la professió, una borsa de treball de gran abast, campanyes de màrqueting d?àmbit nacional, etc. Cal dir que l?economia d?escala és un factor clau per assolir els millors nivells de qualitat i de rendibilitat. Però primer caldrà que tots els col·legis, del més petit al més gran, apostem per potenciar el Consell amb recursos suficients, però sobretot amb la voluntat inequívoca de fer-lo funcionar. Per nosaltres no quedarà.