Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

18 de maig de 2016
0 comentaris

Revista de premsa (Canes 2016): “Personal shopper”, d’Olivier Assayas

Revista de premsa en català sobre Personal shopper, d’Olivier Assayas, projectada en Competició al Festival de Canes:

Imma Merino (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Punt Avui): (..) va rebre-hi la primera gran xiulada del festival (..) Una xiulada, en tot cas, immerescuda perquè el cineasta francès, després d’una pel·lícula tan sòlida com Viaje a Sils Maria, es fragilitza i s’arrisca plantejant-se la manera de fer un conte de fantasmes en el cinema contemporani i, per tant, en l’era de la imatge digital (..) Personal Shopper busca, i és cert que no sempre troba; fins i tot es pot considerar una pel·lícula fallada, però la seva recerca no mereixia rebre una reacció tan irada.

Nando Salvà (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Periódico): (..) ¿Mereixia Personal Shopper (..) el sorollós cor d’esbroncades rebudes? No (..) Més que dels mèrits artístics d’aquest nou -i sí, problemàtic- treball d’Olivier Assayas, la violenta reacció parla de la por que un sector de la indústria li té a tot allò que és diferent (..) Assayas utilitza el gènere com un mer instrument per meditar sobre la crisi espiritual i el procés de dol d’una jove (..) Si per un costat Assayas adopta una posició de superioritat i desdeny respecte els codis del cinema de gènere, per l’altre, renuncia a dotar el drama psicològic de verdadera profunditat intel·lectual.

Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 17.05.2016, Assayas fa perdre la virginitat a Kristen Stewart, El Món): (..) Assayas sempre m’ha semblat un realitzador irregular. Molt inquiet, tocant molts registres i molt culte musicalment, però no sempre inspirat (..) A ‘Personal Shopper’ tampoc està inspirat. Encara que ho intenta i hi ha moments que sembla que se’n sortirà. Però es traeix a si mateix, després d’haver volgut jugar amb la imatge per als adolescents de la exDisney Kristen Stewart a ‘Twilight’ (..)  La història de fons és molt fluixa i sovint redundant (..) Tant la introducció com el desenllaç són bastant prescindibles (..) Els diàlegs als que recorre són igual de buits i sense enginy (..)

FOTO: Personal Shopper, d’O. Assayas. Gentilesa del Festival de Canes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!