Revista de premsa en català sobre Ma’Rosa, de Brillante Mendoza, projectada en Competició al Festival de Canes:
Imma Merino (Crònica de Canes del 19.05.2016, El Punt Avui): (..) la mirada del filipí Brillante Mendoza estranyament mostra una estima pels personatges que habiten un cinema que tendeix a rabejar-se en la misèria.
Nando Salvà (Crònica de Canes del 19.05.2016, El Periódico): (..) ningú no retrata tan bé com ell la brutícia, la floridura i la podridura (..) Explica una història que es consolida en la immundícia moral (..) La corrupció de les autoritats filipines i la desesperació que pateixen els pobres (..) Un estil gairebé documental que funciona com a arma de doble tall. Per un costat, imposa una tremenda agilitat narrativa; per un altre, ens nega l’accés als personatges (..)
Salvador Llopart (Crònica de Canes del 19.05.2016, La Vanguardia): (..) La càmera, sempre vital i mòbil de Mendoza, magistral, es cola en una anècdota: la detenció d’una família de venedors de droga. I la converteix en categoria quan parla amb contundència del càncer de la corrupció i del flagell de la pobresa.
Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Món): (..) Mendoza prossegueix amb el seu treball de ficció documental, càmera subjectiva i denúncia de la corrupció al seu país (..) Aquest ‘Ma’Rosa’ en el seu conjunt no captiva com ho feia abans.
FOTO: Ma’Rosa, de B. Mendoza. Gentilesa del Festival de Canes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!