Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

15 de maig de 2014
0 comentaris

Primeres reaccions: “Timbuctu”, d’A. Sissako, emociona

Projectada anit a la premsa, Timbuctu, d’Abderrahmane Sissako, es trobarà avui amb el gran públic en la projecció oficial. I ho farà envoltada d’unes primeres reaccions en general positives, de les quals en poden ser una mostra les següents:

Sissako denuncia amb emotivitat el gihadisme i la violència integrista a Timbuktu. Bona i dura però no escabrosa, tuiteja Àngel Quintana, que ja n’ha publicat el seu comentari a Caiman. I també  Facebook: Timbuktú de Abderrahmane Sissako és un bon pòrtic a la secció oficial. La pel.lícula mostra la vida quotidiana en una ciutat sota el control dels integristes djikhadistes que prohibeixen la música, el joc, obliguen a les dones portar guants a es mans i vel i amenaçen de lapidar a les parelles adulteres. Sissako fa una pel.lícula emotiva. La visió coral d’un món marcat per la manca de llibertat. El que més em reconforta és que darrera la seva mirada hi ha un cineasta que sap com mostrar sense caure en l’excés i sap trobar una forta poètica emotiva dins de l’horror.

“Timbuktu”, d’Abderrahmane Sissako és una magistral obra d’humanisme escriu Jay Weissberg, a  Timbuktu, Variety.

La primera gran película de Cannes2014 és “Timbuktu”, del maurità Aderrahmane Sissako: entre el realisme i la poesía sorgeix la política, ha publicat Manu Yáñez al seu compte de Twitter. Recordem que li podem seguir comentaris més extensos al seu blog de Fotogramas.

Solar, plàsticament impressionant, un poder d’evocació ferotge, ha complert amb totes les expectatives, diu clarament emocionada Isabelle Regnier, a « Timbuktu » : contre les djihadistes, la résistance par l’art et la vie, en la crònica publicada a Le Monde.

No tan favorable és el comentari de Loison Guillaume, “Timbuktu”, “Mr. Turner” : Sissako déçoit, Mike Leigh ronronne, a Le Nouvel Observateur: (..) és un film estrany, mab tot de fulgors visuals increïbles la bellesa i poder evocatiu dels quals no eviten, ai!, que el conjunt de la pel·lícula s’enfangui en una monotonia narrativa moralitzadora i acadèmica.

FOTO © Les Films du Worso – Dune Vision Timbuctu, d’A. Sissako


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!