Sitgetanes 2007: totes les cròniques i notícies del Festival

Foto Béatrice Dalle, a la sanguinolenta À l’intérieur, emblema del rabeig de Sitges 2007 en el sang i fetge.

En aquest "post" recullo les cròniques, notícies i articles que s’han publicat als mitjans en català sobre el Festival de Sitges 2007. Ordenat per dies, podeu comprovar que l’atenció mediàtica a aquest nostre certamen és molt gran. Tant, que el "post" pren dimensions que Déu-n’hi-do. Podeu accedir al contingut, clicant aquí: Vull llegir la resta de l’article.

2 d’octubre de 2007, dt  (Presentació de la 40a edició del Festival)

Jurat caníbal. Sucós comentari de Judith Vives, al seu bloc Espaiisidor.blogspot, sobre la composició del jurat, anunciada a la roda de premsa d’ahir.

Sitges es regenera. Acabat d’arribar de Sant Sebastià, Bernat Salvà cobreix, a l’Avui, la roda de premsa de presentació del certamen. No estic gaire d’acord amb el titular d’aquesta notícia, que queda desmentit llegint-ne el contingut: aquí no es regenera res; simplement, una mostra més i més concentrada del que ha caracteritzat Sitges.

El Festival de Sitges celebrarà la 40a edició amb una notable presència de produccions catalanes. Així en titula la notícia cultura21.cat.

Uns 140 films s´exhibiran en un Festival de Sitges que obre amb El orfanato. Diari de Girona, doncs, ha optat per remarcar l’embafada de material cinematogràfic que arriben a congriar els responsables del Festival: uns 140 films!

El cine de terror espanyol s’imposa al cartell de Sitges. Amb l’espanyolisme enfervorit que la caracteritza, Desirée De Fez, a El Periódico, qualifica d’espanyol allò que els altres anomenen "català" (encara que alguns no hi vegin contradicció, és ben clar que cadascú du l’aigua on li convé i, alhora, que alguns "catalanistes" ens volen fer passar bou per bèstia grossa…).

***

3 d’octubre de 2007, dc (Presentació de la 40a edició del Festival)

El Festival de Cinema de Sitges, aparador de la nova producció catalana. A l’ AVUI.cat.

Tot a punt perquè comenci. Albert Galera, a Cinema Català.Net, en presenta el contingut.

***

4 d’octubre de 2007, dj (Trobada entre directors i productors, ICIC, expectatives 40a edició, història del Festival, J.A. Bayona…)

L’ICIC promet més cine català a Sitges. Un breu a l’ Avui, recull les declaracions d’ Antoni Lladó en una trobada entre directors i productors catalans: el cinema català està vivint un bon moment i cal animar el sector a implicar-se en el projecte de la conselleria.  Hauria valgut la pena que l’ICIC i tota la conselleria haguessim permès que notéssim "el projecte" de què parla, en una iniciativa com Sitges 2007, que depèn d’ells… A cultura21.cat ho concreten més a la notícia: Antoni Lladó vol impulsar l?estrena de pel·lícules en versió original catalana al Festival de Sitges i, francament, el director de l’ICIC no fa sinó deixar encara més en evidència l’estat impresentable de la política (resultats canten) del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, pel que fa al cinema català. A la notícia que recullo tot seguit, també hi surt aquesta qüestió.

D’espectadors a directors. El Periódico parla de la trobada de la nova generació de directors catalans que aquest any participen a Sitges, convocats pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, al decurs de la qual, el que Antoni Lladó va dir -segons aquest diari- és: Un únic desig: que l’any que ve hi competeixi una cinta rodada en català. Així, el director de l’ICIC parlant com qui fa la carta als reis de l’Orient: patètic!

La por retorna a l’orfenat. Imma Merino, al diari El Punt, comenta alguns dels aspectes destacats en la presentació de Sitges 2007. I és com a peça d’aquest article, que trobem l’escrit d’Imma Merino i Xavi Aguilar: Films amb producció catalana.

El 40è festival de cinema de Sitges, homenatge a Blade runner. Vilaweb se’n fa ressó. I Vilaweb-Sitges n’enceta l’habitual seguiment: Comença el SITGES’07 amb una clara aposta per les òperes primes en la secció oficial.

Sitges arriba a la maduresa. Repàs a la història del festival, que signa Cristina Savall, a El Periódico, bo i complementant-ho amb un cop d’ull a alguns títols que s’hi han projectat i que conformen una història del gènere.

Quan era un nen amb patilles. Entranyable escrit, que publica El Periódico, en el qual J.A. Bayona -director d’ El orfanato– diu amb una sinceritat de debò commovedora: El festival de Sitges és la terra on em vaig formar, on va néixer el projecte de la meva pel.lícula i el lloc on ha de ser estrenada. Ja ho veieu: problema resolt! Que en prengui nota tothom: ni espanyola, ni catalana, ni catalano-espanyola (?), El orfanato és una pel·lícula "sitgetana"!

Patrocinador de Sitges 2007, El Periódico dedica la portada  i 9 pàgines d’ Èxit (núm.47) al certamen [articles sense ennlaç]. A "Sitges 2007", Quim Casas fa un cop d’ull a les expectatives de la 40a edició; a "Blade Runner", Sergi Sánchez comenta el ‘Final cut’ de la pel·lícula de ridley Scott que es projecta al Festival, en motiu del seu 25è aniversari; a "El secret de la ment", Eduard Punset parla de Blade Runner, com a divulgador científic; a "L’ armada espanyola. Terrors d’aquí",  Desirée De Fez destil·la el seu habitual espanyolisme que fa por i posa en un compromís els cofois del catalanisme a Sitges 2007, tot presentant El orfanato, REC, Los cronocrímenes, El rey de la montaña i La habitación de Fermat; a "Els homenatges", Nando Salvà comenta el que rebran George A. Romero -i la seva pel·lícula George A. Romero’s Diary of the Dead– i William Friedkin -i la seva pel·lícula Bug-, i, finalment, l’equip format per Juan Manuel Freire, Julián García, Albert Guasch i la inefable Desirée De Fez, destaquen els títols que consideren "Els imprescindibles" del Festival.

***

5 d’octubre de 2007, dv  (El orfanato)

Sitges acull un dels seus ‘fills’. Crònica de la jornada inaugural, que signa Bernat Salvà, a l’ Avui.

Juan Antonio Bayona afirma a Sitges que és fill del festival. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, també centrada en El orfanato.

Belén Rueda (El orfanato): "La vida et porta a llocs que no pots preveure". Cristina Savall, a El Periódico, recull unes declaracions de la protagonista de l’opera prima’ de J.A. Bayona, presentada a Sitges.

Sitges, Transsilvània. Borja Cobeaga, a El Periódico, deixa ben clar com de petit n’és el seu món, bo i parlant de Sitges (de com s’assabentà que existia el Festival, de quina és la millor sala de cine que mai ha vist…)

El orfanato comença a Sitges la cursa cap a l´Oscar de Hollywood. Notícia, a Diari de Girona.

***

6 d’octubre de 2007, ds (·Rec, The fall, Stardust, George A. Romero)

Terror en primera persona a Sitges. Crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en què parla de ·Rec, de Jaume Balagueró i Paco Plaza.

Balagueró i Plaza duen a Sitges un film de terror que critica els «reality shows». Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla de ·Rec. I la complementa amb la peça Hollywood no és el que era, dedicada a The fall, de Tarsem Singh.

Balagueró i Plaza terroritzen amb una ferotge crítica de la telerealitat. Crònica de Cristina Savall, a El Periódico, centrada en ·Rec.

Bruixes, princeses i pirates "per fer feliç la gent". Article de Desirée De Fez, a El Periódico, sobre Stardust, de Matthew Vaughn.

Què faria George A. Romero en cas d’una hecatombe zombie? Article de Judith Vives, al seu bloc Espaiisidor.blogspot.

***

7 d’octubre de 2007, dg (El diari dels morts, George A Romero, Rogue, Hot Fuzz, The Devil’s Chair, Aparecidos)

Honors al pare dels zombis. Brevíssima crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en què parla de El diari dels morts.

Els zombis de George A. Romero. Crònica d’ Imma Merino, al diari El Punt, en què parla d’ El diari dels morts, de Romero.

Sitges corona George A. Romero com el pare del terror modern. Desirée De Fez, a El Periódico, centra el seu article a parlar de l’autor d’ El diari dels morts.

Homenatge a George A. Romero. Crònica de Vilaweb-Sitges, centrada en l’homenatge esmentat i en El diari dels morts.

El Festival de Sitges homenatja George A. Romero, «pare» de les pel·lícules de zombis. Notícia a Diari de Girona

Rogue / El territorio de la bestia. Crònica de Vilaweb-Sitges, sobre el film de Greg McLean.

Hot Fuzz / Arma Fatal. Crònica de Vilaweb-Sitges, sobre el film d’Edgar Wright.

The Devil’s chair. Crònica de Vilaweb-Sitges, sobre el film Adam Mason.

Aparecidos recorda el terror de la dictadura argentina. Notícia, a Diari de Girona

***

8 d’octubre de 2007, dl (El rey de la montaña, La habitación de Fermat, Bug, 7 Chances, Hot Fuzz, Montse Ribé i David Martí, George A. Romero, Joshua, por i plaer)

El de Sitges, un festival que crea escola. Editorial del diari El Punt, que resulta, d’una banda, matusser, i de l’altra, molt discutible.

William Friedkin fa present a Bug l’amenaça real de les armes biològiques. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla de Bug, de Friedkin; d’ El rey de la montaña, de Gonzalo López-Gallego, i de La habitación de Fermat, de Luis Piedrahita i Rodrigo Sopeña. I ho complementa amb una peça sobre magnífics films sense distribució, en què a més de fer esment del cas de Bug, assenyala els títols de la Setmana Internacional de la Crítica, 7 Chances.

Homenatge a William Friedkin. Crònica de Vilaweb-Sitges, centrada en l’homenatge i en la pel·lícula Bug.

Matemàtiques i videojocs. Crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en la qual parla de La habitación de Fermat, de Luis Piedrahita i Rodrigo Sopeña; entrevista Lluís Homar i comenta El rey de la montaña, de Gonzalo López-Gallego.

López Gallego inquieta l´espectador amb l´estrena del film El rey de la montaña. Notícia a Diari de Girona

El director de Zombies party ret tribut a les pel.lícules de policies. Crònica de Desirée De Fez, a El Periódico, centrada en Hot Fuzz / Arma fatal, d’ Edgar Wright.

Cruise va cridar els catalans de l’Oscar al maquillatge. Cristina Savall, a El Periódico, fa la crònica de la classe magistral impartida a Sitges per Montse Ribé i David Martí.

Sitges corona George A. Romero com el pare del terror modern. Se’n fa ressó cultura21.cat.

Joshua / El hijo del mal. Crònica de Vilaweb-Sitges sobre el film de George Ratliff

Por, plaer per al cervell. Michele Catanzaro, a El Periódico, parla d’un taller de la UAB que s’ha organitzat coincidint amb el Festival de Sitges.

Vacances a Sitges. Article en què Ramon De España, a El Periódico, evoca la seva experiència sitgetana.

Cap de setmana de novetats i homenatges al Festival de Sitges. Notícia de Vilaweb, en què es fa un balanç del primer cap de setmana del certamen. 

***

9 d’octubre de 2007, dt (Cassandra’s Dream, Waz, Joshua, An American Crime, Frontière(s), Les dues cares de la por, Blade Runner: The Final Cut)

Woody Allen porta a Sitges una nova reflexió moral. Crònica d’Imma merino, al diari El Punt, en què parla de Cassandra’s Dream, de Woody Allen; de Waz, de Tom Shankland, i de Joshua, de George Ratlif.

Una jornada força macabra. Crònica de Xavier Roca, a l’Avui, en què parla de Waz, de Tom Shankland; de Frontière(s), de Xavier Gens, i d’ An American Crime, de Tommy O’Haver.

Sitges mostra la nova onada de violència explícita. Crònica de Cristina Savall, a El Periódico, en què parla de Waz, de Tom Shankland; de Frontière(s), de Xavier Gens, i de  Joshua, de George Ratlif.

Waz. Crònica de Vilaweb-Sitges.

Fontière(s). Crònica de Vilaweb-Sitges.

Totes les cares de la por, analitzades al Festival. Ara és Marta Rius que, des de l’Avui, parla del taller "Les dues cares de la por", que ha tingut lloc al marc del certamen.

La projecció de ‘Blade Runner: The Final Cut’ reuneix a Sitges centenars de fans del clàssic de Ridley Scott. Ho avança l’ AVUI.Cat, com també ho fa  elPeriódico.cat Sitges homenatja ‘Blade Runner’ amb l’emissió de la versió definitiva.

***

10 d’octubre de 2007, dc (Blade Runner: The Final Cut, The Nines, Dainniponjin, Cassandra’s Dream, À l’interieur)

Blade Runner torna a fascinar a Sitges en la restauració digital. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla de la fascinació visual del film dirigit fa 25 anys per Ridley Scott i fa un breu esment de The Nines, de John August.

"Moltes coses de ‘Blade Runner’ són ja una realitat". Bernat Salvà, a l’Avui, entrevista Syd Mead, dissenyador del món futurista del film. El cronista, per cert, qualifica d’enlluernadora , la nova versió del film, que s’ha projectat a Sitges.

El mite de Blade Runner. Crònica de Cristina Savall, a El Periódico, centrada en la projecció sitgetana d’aquest "final cut" de Ridley Scott i l’acollida als creadors dels efectes especials del film.

Sitges mostra dues obres insòlites. Desirée De Fez, a El Periódico, destaca The Nines, de John August, i Dainniponjin, de Hitoshi Matsumoto.

Cassandra’s Dream. Crònica de Vilaweb-Sitges sobre el film de Woody Allen.

À l’intérieur. Crònica de Vilaweb-Sitges sobre la pel·lícula de Julien Maury, que el Festival a qualificat de sanguinolent "slasher".

El cinema francès irromp a Sitges amb el brutal i sanguinari enfrontament entre dones d’ À l’intérieur. Ho avança l’AVUI.cat, bo i assegurant que es tracta, per a molts, de la pel·lícula més dura i radical que s’ha presentat a la secció oficial competitiva.

Sitges homenatja el clàssic de ciència-ficció Blade Runner en el seu 25è aniversari. Notícia a Diari de Girona, en què es parla del film de Ridley Scott; així com d’El rey de la montaña, de Gonzalo López-Gallego, i de La habitación de Fermat, de Luís Piedrahita i Rodrigo Sopeña. 

Una formidable restauració per a la gran edició en DVD. Article de Julián García, a El Periódico, sobre Blade Runner: The Final Cut

Els esperats de Sitges. Albert Galera, a Cinema Català. Net, destaca alguns dels títols de la 40a edició del festival.

***

11 d’octubre de 2007, dj (À l’interieur, Stuck, Mr.Brooks, Slipstream, El último justo, TeethFrontière(s), Mushishi, Km 31, Robert Englund, Rutger Hauer)

Es projecta a Sitges una brutal pel·lícula francesa amb Béatrice Dalle. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla d’ À l’interieur, de Julien Maury i Alexandre Bustillo, i d’ Stuck, d’Stuart Gordon. I, en una peça a part, titulada Kevin Costner: empresari de dia, assassí de nit, parla de la secció Premiere del Festival i, en particular, de Mr. Brooks, que ha dirigit Bruce A. Evans i a la qual fa esment el títol de l’article.

Més sang i fetge. Crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en què parla de les bones xifres de Sitges 2007 i de les pel·lícules: À l’intérieur, de Julien Maury i Alexandre Bustillo; Frontière(s), de Xavier Gens; Mushishi, de Katsuhiro Otomo; Mr. Brooks, de Bruce A. Evans, i Km. 31, de Rigoberto Castañeda.

Sitges escandalitza amb la radicalitat d’ À l’intérieur. Crònica de Cristina Savall, a El Periódico, en què parla d’ À l’intérieur i fa esment de Km31 i de Frontière(s).

«Gore» sense límits a Sitges amb A l´intérieur, film de protagonistes femenines. Notícia, a Diari de Girona, centrada en el film de Julien Maury i Alexandre Bustillo.

Rigoberto Castañeda presenta a Sitges el seu primer film ‘KM 31’, un dels grans èxits de taquilla d’aquest any a Mèxic. Ho avançava l’AVUI.cat, de fet, ahir a darrera hora.

Mr. Brooks. Ressenya del film de Bruce A. Evans, a Vilaweb-Sitges.

Kevin Costner, en hores baixes. Article breu, a El Periódico, sobre Mr. Brooks, de Bruce A. Evans.

Stuck. Ressenya del film d’ Stuart Gordon, a Vilaweb-Sitges

Slipstream. Ressenya del film d’ Anthony Hopkins, a Vilaweb-Sitges.

El último justo. Ressenya de la pel·lícula de Manuel Carballo, a Vilaweb-Sitges.

Teeth. Ressenya de la pel·lícula de Mitchell Lichtenstein, a Vilaweb-Sitges.

La icona de la por. Crònica de Desirée De Fez, a El Periódico, centrada en l’homenatge a Robert Englund, a qui el Festival ha lliurat una Màquina del temps. Voleu dir que és "la" icona de la por?

Confirmada l’assistència de l’actor Rutger Hauer. Notícia a Vilaweb-Sitges.

***

12 d’octubre de 2007, dv (Stuck, Teeth, Tres minutos, Halloween, Los cronocrímenes, Redacted, Sukiyaki western django, Slipstream)

L’horror real de la guerra de l’Iraq es fa present a Sitges amb Redacted. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla de  l’últim film de Brian De Palma; d’ Slipstream, d’ Anthony Hopkins; de Sukiyaki western django, de Takashi Miike, i de Teeth, de Mitchell Lichtenstein.

Violència femenina. Crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en què parla d’ Stuck, d’ Stuart Gordon, i de Teeth, de Mitchell Lichtenstein.

L´humor amb tocs "gore" de Teeth mereix aplaudiments i rialles a Sitges. Notícia a Diari de Girona

Un deliri fantàstic sobre una vagina amb dents agita Sitges. Crònica de Desirée De Fez, a El Periódico, en què parla de Teeth, de Mitchell Lichtenstein, i d’ Stuck, d’ Stuart Gordon. I el diari ho complementa amb la peça "Cameo" estelar de Tarantino, a Sukiyaki western django, de Takashi Miike.

Tres minutos. Ressenya del film de Diego Lublinski, a Vilaweb-Sitges.

Halloween. Rescensió de la pel·lícula de Rob Zombie, a Vilaweb-Sitges.

Redacted. Ressenya del film de Brian De Palma, a Vilaweb-Sitges.

Karra Elejalde viatja en el temps de la mà de Vigalondo a Los cronocrímenes. Ho avança diaridegirona.cat

Sitges acull l’estrena del primer llargmetratge de l’excandidat a l’Oscar Nacho Vigalondo. Avançament de la notícia, a elPeriódico.cat.

***

13 d’octubre de 2007, ds (travesses de premis, Kantoku Banzai!, I’m a cyborg, but that’s OK, Halloween, Joshua, Los cronocrímenes, Rutger Hauer, 1408, palmarès)

Rec s’entreveu com a favorita per al palmarès de Sitges. Crònica d’Imma Merino, al diari El Punt, en què parla de les travesses del palmarès, de Kantoku Banzai / Glory to the filmmaker!, de Takeshi Kitano; d’ I’m a cyborg, but that’s OK, de Park Chan-wook; de Halloween, de Rob Zombie, i de Joshua, de George Ratliff.

Psiquiàtric i psicòpata. Crònica de Bernat Salvà, a l’Avui, en què parla d’ I’m a cyborg, but that’s OK, de Park Chan-wook; de Halloween, de Rob Zombie, i de Los Cronocrímenes, de Nacho Vigalondo.

Nacho Vigalondo provoca el deliri amb Los cronocrímenes. Crònica de Cristina Savall, a El Periódico , centrada en el film de Vigalondo.

Los cronocrímenes. Minicrònica, a Vilaweb-Sitges.

Rutger Hauer: "Tot era a la ment de Ridley Scott". Entrevista de Bernat Salvà (Avui) a l’actor de Blade Runner: The Final Cut.

Rutger Hauer: "Blade runner segueix sent única i genial. És irrepetible". A El Periódico és Desirée De Fez qui recull les declaracions de Hauer.

Rutger Hauer presenta Blade Runner, the final cut. Crònica, a Vilaweb-Sitges.

Rec, The fall, Dainniponjin i Stuck encapçalen les quinieles. Cristina Savall, a El Periódico, comenta les candidates a premi, d’acord amb les travesses.

1408. Ressenya del film de Mikael Hafström, a Vilaweb-Sitges.

The Fall, millor pel·lícula, malgrat Rec ha estat guanyadora moral de Sitges. Avanç del palmarès de Sitges, a diaridegirona.cat, ben poc després que el jurat el fes públic.

Rec de Jaume Balagueró i Paco Plaza guanya el premi a la millor direcció del festival de Sitges. Notícia dels premis, a Vilaweb.

·Rec i À l’intérieur guanyen l’edició d’enguany. Notícia del palmarès, a Vilaweb-Sitges.

Sitges premia Balagueró i Plaza com a millors directors per Rec, i The fall com a millor pel·lícula. Avanç del palmarès de Sitges, a elPeriódico.cat, just al cap d’una estona d’haver-se fet públic.

The Fall de Tarsem Singh i Rec de Paco Plaza i Jaume Balagueró triomfen a Sitges. Avanç del palmarès a l’AVUI.cat

***

14 d’octubre de 2007, dg (balanç de l’edició, palmarès, xifres, cloenda, Diari del morts, Hot Fuzz, The Fall)

Sitges 2007: guanya la fantasia. Article de Judith Vives a Ciutatoci.com, en què es fa balanç d’aquesta 40a edició del certamen

Rec acapara premis a Sitges, però The fall guanya com a millor pel·lícula. Crònica final d’Imma Merino, al diari El Punt, en què comenta el palmarès de Sitges 2007 i les xifres optimistes del certamen, que n’ha donat l’organització.

Sitges: The Fall i Rec. Crònica del palmarès i esment de les xifres, que signa Bernat Salvà a l’Avui.

Sitges distingeix la transgressió de Rec amb quatre estatuetes. Titular mixtificador de la crònica de Cristina Savall, a El Periódico, en què comenta la cerimònia de cloenda i els premis.

The Fall és el millor film malgrat quedar Rec com a guanyador moral de Sitges 07. Núria Cornet signa la notícia de Diari de Girona sobre els premis de Sitges 2007. I ho completa la peça: Un 20% més d´espectadors.

Enyorances de ciment. Article d’Albert Espinosa, a El Periódico, en què parla de Diari dels morts, de George A. Romero; de Hot Fuzz, d’ Edgar Wright; i de The Fall, de Tarsem Singh, la guanyadora.

Un replicant a un Sitges de contes i zombis catalans. Article, a Cinema Català. Net, en què Albert Galera fa balanç de Sitges 2007.

La cloenda. Crònica de Vilaweb-Sitges.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *