Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

18 de maig de 2016
0 comentaris

Revista de premsa (Canes 2016): “Personal shopper”, d’Olivier Assayas

Revista de premsa en català sobre Personal shopper, d’Olivier Assayas, projectada en Competició al Festival de Canes:

Imma Merino (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Punt Avui): (..) va rebre-hi la primera gran xiulada del festival (..) Una xiulada, en tot cas, immerescuda perquè el cineasta francès, després d’una pel·lícula tan sòlida com Viaje a Sils Maria, es fragilitza i s’arrisca plantejant-se la manera de fer un conte de fantasmes en el cinema contemporani i, per tant, en l’era de la imatge digital (..) Personal Shopper busca, i és cert que no sempre troba; fins i tot es pot considerar una pel·lícula fallada, però la seva recerca no mereixia rebre una reacció tan irada.

Nando Salvà (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Periódico): (..) ¿Mereixia Personal Shopper (..) el sorollós cor d’esbroncades rebudes? No (..) Més que dels mèrits artístics d’aquest nou -i sí, problemàtic- treball d’Olivier Assayas, la violenta reacció parla de la por que un sector de la indústria li té a tot allò que és diferent (..) Assayas utilitza el gènere com un mer instrument per meditar sobre la crisi espiritual i el procés de dol d’una jove (..) Si per un costat Assayas adopta una posició de superioritat i desdeny respecte els codis del cinema de gènere, per l’altre, renuncia a dotar el drama psicològic de verdadera profunditat intel·lectual.

Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 17.05.2016, Assayas fa perdre la virginitat a Kristen Stewart, El Món): (..) Assayas sempre m’ha semblat un realitzador irregular. Molt inquiet, tocant molts registres i molt culte musicalment, però no sempre inspirat (..) A ‘Personal Shopper’ tampoc està inspirat. Encara que ho intenta i hi ha moments que sembla que se’n sortirà. Però es traeix a si mateix, després d’haver volgut jugar amb la imatge per als adolescents de la exDisney Kristen Stewart a ‘Twilight’ (..)  La història de fons és molt fluixa i sovint redundant (..) Tant la introducció com el desenllaç són bastant prescindibles (..) Els diàlegs als que recorre són igual de buits i sense enginy (..)

FOTO: Personal Shopper, d’O. Assayas. Gentilesa del Festival de Canes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!