Per primera vegada al nostre país, experts en entreteniment i comunicació debatran sobre les relacions entre els usuaris i tot tipus de productes de consum interactiu audiovisual amb finalitats lúdiques. CaixaForum Barcelona acollirà a finals del proper mes de febrer "iEnter. Jornades sobre entreteniment interactiu" un esdeveniment que convoca a creadors, industrials i acadèmics a reflexionar entorn les relacions comunicatives que s?estableixen entre els diferents participants dels sistemes audiovisuals amb finalitats lúdiques. El període per inscriure?s i participar a les jornades ja es troba obert. Les places són limitades.
iEnter està pensat per a cobrir el buit de fòrums de reflexió sobre el consum d? entreteniment mediàtic i els seus efectes sobre els receptors. En un moment en què l?entreteniment ocupa un lloc cada vegada més destacat en la quotidianitat d?un creixent nombre de ciutadans del món, i en què les indústries de producció d? aplicacions per a l?entreteniment creixen a un ritme vertiginós, iEnter es proposa com l?espai necessari pera a emprendre l?anàlisi rigorosa de les relacions entre els usuaris d?aquests productes, les màquines que els transporten i els continguts que ofereixen. L?entreteniment interactiu requereix, en aquests moments, l?atenció urgent d?acadèmics, institucions, industrials i reguladors, per l?abast dels seus variats efectes (vg. culturals, socials, psicològics i/o econòmics).
A iEnter l?interessen els processos, els usos i els efectes del consum d? aplicacions per a receptors mòbils, de continguts per a dispositius de realitat virtual augmentada o mixta, dels desenvolupaments per a intel·ligència artificial, de la tecnologia persistent, de les narratives interactives, de les experiències en televisió interactiva, de les aplicacions cross media i, en general, de les noves arts, els nous dissenys i mitjans. A iEnter li preocupa l?anàlisi de les conseqüències de la participació activa de les audiències en el consum d? entreteniment audiovisual. Per aquest motiu, creadors i observadors d?aquests productes, provinents de diversos països, aportaran les seves anàlisis sobre les estratègies polítiques, filosòfiques o de mercat, els actors i les seves experiències i els mètodes d? investigació sobre aquest fenomen cada vegada més consolidat a nivell global.
iEnter
Per a més informació: info@ienter.es o http://www.ienter.es
està organitzat pel GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona i compta amb la col·laboració de l? Institut de la Comunicació de la UAB (InCom-UAB) i el suport del Departament d? Innovació, Universitats i Empreses de la Generalitat de Catalunya.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!