"AENA, però, ha ubicat a la terminal més moderna del Prat els vols de baix cost d?Iberia (Clickair) i el pont aeri a Madrid, vols que són de punt a punt. Ja que a la T-Sud hi arribarà l?AVE, que a tots els aeroports del món alimenta vols intercontinentals, sobta que a la T-Sud es prioritzin tants vols de curt radi. Relegar a la terminal vella l?aliança Skyteam, en canvi, que avui és qui ofereix més vols directes als EUA, revela què vol AENA al Prat: baix cost i alimentació de Barajas.
Germà Bel [
web], coautor del llibre
Aeroports i Poder, ho resumeix així: ?En un restaurant és normal que qui menja un entrepà vagi a la barra, mentre que qui menja a la carta vagi al reservat; per què al Prat qui menja entrepà (Iberia) va al reservat (T-Sud)? Per què el Prat ha d?apostar per qui no aposta pel Prat?? Vegeu tots els plans de negoci que Iberia ha dipositat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (
www.cnmv.es): un únic
hub a Madrid."
De T-Sud = T5 de Barajas, a l’Avui, de Ramon Tremosa [web]
[Aeroport i nació]
No és sorprenent que ho plantegin així des de les decisions centrals i afins. El que és d’esperar també és que aquí no ens deixem fotre, ni en directe, ni en retroactiu, ni en disfreses i floretes.