Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

13 d'agost de 2007
2 comentaris

Fotocrònica del trajecte El Prat-Calella en Rodalies (VI)

A 1/4 de 9 del vespre sortíem de la terminal amb les maletes sota el braç. A 2/4 de 9 trèiem el bitllet de Renfe. A 3/4 de 9 sortíem en autocar des de l’estació fantasmagòrica de l’aeroport. [capítols I, II i III] I a les 9 arribàvem a l’estació de França. [capítols IV i V] Hem d’agafar el tren que va cap a Blanes, que ens durà fins a Calella, una població a 60 quilòmetres de Barcelona que a l’estiu multiplica la seva població per 4 o per 5. És el motor de la indústria turística. D’allò que despectivament anomenen turisme "de sol i platja" perquè és "a comarques", rotllo Calella i Lloret de Mar. Però quan el mateix turisme d’espardenya és a la capital llavors l’anomenen "turisme urbà", com si fos de major qualitat quan en realitat l’impacte ?i la contaminació? són els mateixos ja sigui a la riera de Lloret o Calella o a les Rambles de Barcelona. Però no ens desviem del tema… La història és que a l’estació de França encara haurem d’esperar 30 minuts fins que arrenqui el tren de Blanes, per l’anomenada línia de la costa. Els dos turistes holandesos ens acompanyen, pobrets. (A la foto, els dos nois, amb motxilla, mentre miren un panell informatiu amb les sortides de l’estació de França.)

Xerrem una estona, ja a dins del comboi, del país que acabem de visitar i de la Calella que properament ells descobriran. Fem temps fins que sorti el tren. A mesura que va arribant gent, el comboi s’omple d’usuaris que no paren de dir pestes del servei ferroviari. Que si un retard d’una hora i mitja en un tren regional, que si l’avaria a l’estació de Sants, que si arribar fins a Tordera es farà etern… Malhumor i indignació. Cap novetat respecte les últimes setmanes.

L’últim avió que havíem agafat, des de Londres, a l’aeroport de Heathrow, havia trigat 1 hora i 3/4 en arribar al Prat. En canvi, el trajecte des de l’aeroport del Prat fins a Calella durarà 2 hores. Ja veieu: 2 hores per fer 74 quilòmetres a l’entorn d’una de les metròpolis més fashions i guais del planeta.

Si Miquel Biada [wiki i web] aixequés el cap…

Per cert, sabeu que el trajecte Mataró-Barcelona dura el mateix temps ara que fa 150 anys quan es va inaugurar el primer ferrocarril de la Península? Així ens van les coses.

  1. Sabíeu que l’any 1935 de l’Arboç, on visc actualment, a Barcelona el tren trigava cinc quarts (segons El Viajero), i viceversa, i ara la durada del viatge és variable? Sí, perquè no saps ni a quina hora sortiràs ni a quina hora arribaràs! Increïble, oi?

  2.  molt curiós que no comentis res sobre la mort del Lluís Maria Xirinacs!.

    Suposo que tothom te les seves fòbies, manies i rancúnies. Però al País si ha d estar a les verdes i a les madures.
    També em va sobtar  el tipus de comentaris d´en Partal.

    Potser molts creiem en una lluita pel País i no sabem veure totes les capelletes que hi han?.

    No es una acusació, sols que si comentem de tot, es tot.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!