Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

21 de gener de 2007
34 comentaris

Carretero o les receptes miraculoses des de Puigcerdà

La Vanguardia publicava divendres aquest article signat per Jordi Barbeta, coincidint amb aquesta notícia. La història ve de lluny, quan ja anava forta la cosa en clau interna. L’arxiu ho certifica. I com que es veia a venir, la direcció va tancar files davant d’una possible ofensiva interna. El no a l’Estatut, la remodelació de Pasqual Maragall i la posterior expulsió d’ERC del Govern van convertir Joan Carretero [wiki] en heroi.

Quan Josep-Lluís Carod va haver de sortir del Govern, no va poder fer el mateix que l’exalcalde de Puigcerdà. Si ho hagués fet, segurament Carretero hauria durat quatre dies de conseller, com tota la resta de consellers d’ERC, vull dir. "Si jo no hi sóc ho estripo tot", hauria pogut proclamar el líder d’ERC. Però no ho va fer. Es va presentar de cap de llista al Congrés, amb Joan Puigcercós de segon, van fer el resultat que van fer i després Carod va tornar a les casernes d’hivern del partit i el Parlament mentre Josep Bargalló li ocupava la plaça i Esquerra es diluïa en el tripartit maragallista.

Joan Carretero discrepava del Govern del qual formava part, però no va pas plegar. El van haver de fer fora, juntament amb altres consellers com Salvador Milà (ICV). De les Caterinas Mieras i els Antonis Suiranas permeteu-me que no m’enrecordi. I va ser llavors, quan Carretero va tornar a Puigcerdà a fer de metge de família, que l’exconseller de Governació va començar a dir pestes de Maragall, de Zapatero i també de la direcció d’Esquerra. La federació de l’Alt Pirineu, descontrol·lada a ulls de Villarroel (ara Calàbria), era la més dura. "Voteu no a l’Estatut i abandoneu el Govern!" No va anar ben bé així, però el resultat final sí que va ser el mateix. Van votar no a l’Estatut i els van botar del Govern. Tots contents.

Però no. Amb el segon tripartit, la direcció d’Esquerra es tornava a equivocar des de l’Alt Pirineu estant. "Pacte nacional, pacte nacional!" I és així com Carretero i la seva federació guanyaven simpaties entre els nacionalistes de CiU. Amb José Montilla de President gràcies als independentistes, doncs, l’Alt Pirineu crida a la revolta interna. "Reagrupament Nacional!" Entre consulta i consulta, entre recepta i recepta, el doctor Carretero fa un diagnòstic al pacient i li recomana paciència. Ara no toca, això del Reagrupament Nacional. Serà, segons escrivia Barbeta aquest dissabte, per a després de les municipals. [Ahir mateix publicava l’article d’opinió a l’Avui: ERC, de planeta a satèl·lit (I). Actualització: ERC, de planeta a satèl·lit (II)] "Postposem-ho, nois, que així els farem patir més." Certs mitjans mantindran latent el filó informatiu de la crisi interna republicana, un clàssic que la història assegura que es repeteix cíclicament. Si Carretero fa de les seves i provoca una escissió a Esquerra, el partit trontollaria. Si trontolla el partit, grinyola el Govern. Si el Govern es desestabilitza, Montilla perilla i visca la festa! Ja hi tornem a ser. Dragon Khan segona part. Just el contrari del que s’havia queixat Carretero en el seu moment: que el primer tripartit havia estat el Dragon Khan.

Molt bé. Posem per cas que aquesta ficció és certa, i la realitat sempre supera la ficció. Que realment Carretero vulgui fer un Reagrupament Nacional per captar independentistes descontents amb l’Esquerra pactista i instal·lada que representen el tàndem Carod-Puigcercós. Si és així, quina barra de conservar els càrrecs interns i no obrir boca en els consells nacionals o als òrgans de partit. I quina barra d’esperar-se fins després de les municipals. És clar, primer ens presentem sota la marca d’ERC i si després hem de trencar i quedar-nos les actes de regidor ja ho farem, oi? Lleig.

O esperar-se a després de les municipals és una manera de guanyar temps. Si ERC resisteix als ajuntaments, reconsiderem l’aventura. Si ERC pateix una davallada municipal, llavors fem la revolució? Lleig també.

(Les cometes són collita pròpia, una llicència literària, amb permís de vostès.)

La Vanguardia: El ex conseller Carretero lidera un movimiento independentista ante la "claudicación" de ERC

La Vanguardia: Carod cree condenado al fracaso el proyecto político que pretende impulsar su ex conseller Joan Carretero

El Singular Digital: Carod considera "fracassada" la temptativa independentista de Carretero

Vilaweb: Carretero suspèn la conferència de premsa que havia de fer demà a Puigcerdà

Tribuna: Carretero prepara un nou partit polític amb la vista posada a recollir els vots de 400.000 independentistes insatisfets

-Pere Meroño: En Carretero i el Reagrupament

Ferran Marí: Què vol en Carretero?

Jordi Casals (ERC): L’independentisme català: de l’ejaculació precoç al coitus interruptus?

Enric Borràs: Carretero i la dignitat

Xavier Mir: Gent amb opinió que opina sobre La Vanguardia (i sobre Carretero)

Desfilosofant: Carretero

Joan Safont (ERC): El paper de Joan Carretero

Sergi Pascual (ERC): Carod, Carretero, Plutó i Caront

Repàs a l’arxiu d’aquest bloc (a fi de contextualitzar):

-20 de març de 2006: La unanimitat d’ERC i el terratrèmol Carretero

-21 de març de 2006: ERC surt reforçada d’una crisi inexplicable

-22 de març de 2006: Ja som en campanya

-23 de març de 2006: Jornada històrica

-25 de març de 2006: El cor de Carod

-25 de març de 2006: Quan Joan Saura crida "ja n’hi ha prou"

-28 de març de 2006: Armes d’autodestrucció massiva

-29 de març de 2006: L’Òmnium no en vol quedar al marge

-31 de març de 2006: El gran dia que hauria pogut ser

-1 d’abril de 2006: La gent n’està tipa: feu comentaris!

-6 d’abril de 2006: Sí al nostre Estatut

-19 d’abril de 2006: Carod torna i Maragall inquieta

-20 d’abril de 2006: Crisi de govern o la maragallada nocturna

-20 d’abril de 2006: Vendrell per Carretero

-21 d’abril de 2006: Les ferides republicanes de la remodelació Maragall

-22 d’abril de 2006: Malestar socialista en constatar que Vendrell és més que Carretero

  1. Des de tan lluny no puc tenir l’informació que disposes, però en el teu article hi ha un parells d’informacions que no les acabo d’entendre:

    En Carretero, cobra de l’administració, malgrat que ha plegat?. Perquè insinuar que continua amb els càrrecs interns d’ERC per cobrar algun duro, es força improbable. Els que hem treballat dins d’ERC sabem que es per petar-se de riure, més aviat tu pagues en compte de cobrar (autopista, quilòmetres, sopars…etc), potser només els que diem "alliberats" cobren diners, però la immensa majoria cobren de les diputacions o dels ajuntaments o organismes derivats.

    Per l’altre cantó dins d’ERC hi ha gent que pot estar totalment d’acord amb Carod-Puigcercós i altres que no tant. En Carretero es d’aquest i te el mateix dret de qualsevol militant de mantenir els seus càrrecs interns dins del partit per poder seguin treballant per ERC i a al vegada poder discutir i debatre les seves estratègies que ell considera millor per aconseguir el que volen tots , tant Carod com en Carretero: L’Independència.

    Jo si fos Carretero, mantindria la veu callada a fora del partit, però no deixaria de manifestar els meus dubtes de la forma que s’esta duent l’estratègia d’ERC en el consell nacional.

    I si en les municipals ERC te un daltabaix, a les hores en Carretero te tot el dret de demanar explicacions a Carod i Puigcercós pels pobres resultats obtinguts i exigir una rectificació de la línia que ha demostrat que ha fracassat segons es desprens dels resultats.

    En fi Saul, en tot cas moltes gràcies pel teus comentaris i els enllaços. 

  2. To el meu suport per a Joan Carretero. Ell és potser una de les persones que faran que no m´abstingui a les properes eleccions…En Carod i en Puigcercos estan portant ERC a ser una mena d´Euzkadiko Ezkerra a la catalana i ja sabem que va passar amb aquesta formació: es va integrar als socialistes.
    Militants D´ERC! reaccioneu  o aquest fan desapareixer  el vostre partit.

  3. Amic Saül,

    ara feia temps que no deixava cap comentari en el teu bloc perquè des del meu punt de vista fa temps perquè rere la professió de periodista s’amaga un defensor a sou dels postul·lats de la direcció d’ERC.

    Avui amb el teu comentari de l’artícle de Carretero t’has superat. Has fet un post buscant tan sols el descrèdit del senyor Carretero sense anar al fons del seu discurs i de la seva crítica, suposo que per això et paguen la direcció d’ERC no?! Sincerament, esperava almenys una mica més de mà dreta i d’arguments sòlids alhora de desecreditar a Carretero i no tan sols basar-te en xafarderies i suposicions.

    Salut.

  4. La barra la tenen un dirigents que van guanyar la confiança de molts dels seus votants amb un discurs que ara amb l’efecte Montilla han girat com un mitjó.
    Carretero ja va ensenyar qui és en la legislatura anterior i davant la "pluja fina" que ens han dut qui s’ha "instal-lat" al Govern, l’efecte és tan natural com que els núvols  recullen tempesta

  5. Els convergents que tinc pel voltant ja tornen a
    piular, ja veuen a venir una escissió d’esquerra i l’esperen impacients.
    Últimament no tenen gaires alegries i s’entén que necessitin al·licients com
    aquest.
    Són com els seguidors del Madrid que s’agafen allà on poden per treure pit.
    Jo segueixo confiant amb en Carod. Crec que té capacitat, intel·ligència i
    noblesa per reconduir els entrebancs dels qui pensen que "si jo no hi sóc
    ho estripo tot" (ben d’acord amb les cometes de collita pròpia:)

  6. La qüestió és que tant se val si es diu Carretero o no. Cal algú amb cara i ulls que torni a tirar endavant del projecte independentista. Ja molta gent decebuda que sembla que no existeixi si s’escolta el discurs oficial. Volem més i no volem parar!

  7. Saul, si vols defensar ERC es el teu dret. Ara be no pots dir que, "…va ser llavors, quan Carretero va tornar a Puigcerdà a fer de metge de família, que l’exconseller de Governació va començar a dir pestes de Maragall, de Zapatero i també de la direcció d’Esquerra", quand l’entrevista a La Vanguardia va ser quen ell era encara conseller.

  8. Hi ha un gran espai català sense representació política.

    Ni ha qui vota més en la tipologia esquerra-dreta i altres que posen l’accent en la tipologia cultura-llengua-país. En el terme mig és la virtut.

  9. Saül, avui se’t veu el llautó. Ara ja tenim clar amb quin partit i amb quin sector combregues. Res a dir, és legítim, però l’article que has fet per atacar-lo no s’aguanta per enlloc.

    I una altra cosa. En Carretero per molts, entre els que m’hi incloc, aquests dies ha encès un llum d’esperança en mig d’un panorama molt gris i fosc. Jo sempre he votat a CiU, i l’he votada perquè sempre l’he considerada el mal menor. Si al final el moviment que sembla que està impulsant en Carretero qualla en una candidatura, o si les tesis d’en Carretero són les que s’imposen a ERC, potser ja no caldrà que continua votant el mal menor i vota -per fi!- la millor opció.

  10. avui t’estàn fotent canya, ja no es respecten ni les festes de guardar. Sincerament, en Carretero no em sembla gran cosa més que un simple oportunista i de segona o  tercera fila, o aixó esel que crec, atés el seu historial i comportament, i d’aquests personatgets ja n’estic una mica fart. Ai! aquests partits assamblearis!!!!!

  11. Sr. Gordillo:

    Aquest últim post que has escrit es molt diferent dels que has estat escrivint aquests anys.
    No se, semble d’encàrrec, sense una mínima objectivitat per prendre en serio.
    El problema d’ERC no es el senyor Carretero, el problema es que pels catalans l’acció d’ERC ja no és que s’sembli al regionalisme convergent sinó que es calcat al inexistent federalisme del psoe.

    L’idea del Carod es bona- integrara tothom que es pugui- però la manera de fer-ho és contraproduent.

  12. És curiosa l’alegria amb la què retrates els enfrontaments interns a CIu i la maner aamb què retrates els d’Erc. Ara resulta que toca dir que Carreter és dolent, molt bé, però no cal que menteixis, Carretero ja va començar a parlar clar abans de sortir del govern, de fet precisament per això el van fer fora i el van canviar per en Vendrell, un radical verbal però molt bon minyó de cara al Psc.

    Que això et cou, molt bé, però no cal allunyar-se tant de la realitat.

  13. La política és una cosa seriosa i, entre d’altres coses, demana càlcul.

    Allò important, en això que parlem, és: hi ha una gran decepció (contra CiU i ERC -justificadíssima); en tenim un govern catalunyès anacional; queda, doncs, un espai vacant.

    Què farà el senyor Carretero? Serà seriòs, oportú, consistent, assenyat? Ho desitjo i espero -pel bé de tots-.

  14. Pel que fa als retrets a ERC per la formació de l’actual govern, i respecte a alguns comentaris em pregunto: Quan parlen de pacte nacional, es refereixen a CiU i ERC?
    De debò hauríem de creure que CiU no hagués explicitat un projecte nacional si hagués volgut tirar-ho endavant?
    Que no sabem contar (això pel que fa a les exigències de poder a ERC)?

    Jo hi ha una pila de coses d’aquests jocs polítics que no entenc. Però sí que estic amb tu en què és lleig i lleig; estic d’acord en les dues lletjors que assenyales. Però no en el sentit en què comenta mba4639, amb qui estaria d’acord. Sinó en el sentit que és lleig desvirtuar fets i actualitat, que és el què em sembla ens expliques.

  15. A mi el senyor Carod em va enganyar, li vaig enviar més d’un email dient-li que com a votant volia saber qué pensava fer amb el meu vot, li vaig dir que jo no volia que tornessin a deixar el govern de Catalunya en mans del PSOE i li vaig demanar que fos clar, que si volia fer president al Montilla ho digués, que parlés clar perquè així els milers i milers de votants d’ERC que no voliem aquest pacte vegonyant ens espabilariem i podriem anar a votar en conseqüència, no em va ni contestar. Durant tota la campanya va dir que estava tot obert, fins i tot el senyor Puigcercós va insinuar al principi de la campanya que s’havia reunit amb Felip Puig i que un govern nacionalista CiU-ERC era molt factible. Tot era mentida, tot teatre, quan ja tenien els vots al sarró no van tardar ni dos dies en llançar-se als braços dels socialistes, a més pel que sembla, segons diu Carretero, el trencament del mes de maig va ser una farsa, tot estava pactat entre PSC i ERC per poder presentar-se a les eleccions en millors condicions de cara als seus electors i així arreplegar més vots. És evident que va primar l’interès de partit , no l’interès del país, el mes digne era passar a l’oposició o provar un govern nacionalista amb CiU, però tornar a pactar amb els socialistes és un greu error, sobretot després de totes les travetes i tot el joc brut que han fet els socialistes, per no parlar de les purgues de la sra Minobis a Catalunya Ràdio o de l’espanyolització de TV3. En política els enganys es paguen molt cars i el Sr Carod ha enganyat a un percentatge molt gran dels 414.000 catalans q el vam votar, com pot ser que durant les eleccions digués una cosa i ara de cop i volta digui tot el contrari? . A la direcció d’ERC li manquen principis i ètica, només així s’explica les presses que tenen per acabar amb l’assemblearisme del partit. Sóc votant d’ERC de tota la vida però jo al senyor Carod no el penso votar mai més, o canvia la direcció d’ERC o votaré una altra cosa. Fins fa poc estava emprenyat i preocupat perquè jo i molt altres milers i milers de votants d’ERC ens havíem quedat orfes, no teníem cap partit al que votar, ara almenys estic esperançat , si Carretero s’imposa en el proper Congrés d’ERC seré l’home més feliç del món i si ha de marxar d’ERC i crear un nou partit independentista jo el seguiré i crec que molts votants d’ERC faran el mateix, som com a mínim 200.000 els que pensem així. Força Carretero! Visca Catalunya lliure!!

  16. Saül,

    Avui no imitaré al lector que fa uns dies et va preguntarar si Calabria paga bé (ja vaig veure que et molesta…) però si et demanaré que tornis a fer una repassada a l’anàlisi que fas de la "crisi" a CDC i de la presentació pública de les tèsis del Carretero.

    Noi, si d’aquesta no et donen un càrrec prou ben pagat a l’aparell de propaganda del tripartit, més val que et donis de baixa d’aquest "estatus" de defensor radical de tot el que fa l’actual direcció d’ERC i et tornis a posicionar en aquella situació que vares perdre ja fa unes setmanes: lleugerament escorada cap als republicans, però mantenint un mínim sentit crític de la realitat política del nostre país.

    Perquè el que fas avui amb el Carretero no té nom, si no és que ho fas al "diktat" del Puigcercós i el seu aparell d’agit-prop.

    Tot el que fa el Carretero, segons tú, és "lleig". Perque no vol marxar del partit… (qué fidelment reprodueixes la consigna dels apparatchitk), perque vol "quedar-se" no sé quines actes de regidor…

    No has (heu) pensat que potser Carretero el que vol és plantar cara dintre del propi partit i intentar impulsar la seva tèsi entre la militància. Encara que els càrrecs i la moqueta han arribat a uns quants, ni n`hi ha per tothom ni tots es venen tant ràpid…

    ¿O potser sí heu vist que aquesta és l’aposta del Carretero i ara toca -des de totes les posicions possibles- desacreditar-lo abans d’intentar expulsar-lo, no fos cas que les bases l’escoltin…?

    Stalin era un mestre en aquest tipus d’actuacions: primer, desacreditar públicament; segon, executar.

    En aquest cas, afortunadament, només podria ser-ho políticament, amb l’expulsió, per tal de desactivar la possibilitat de la rebelió interna al partit de gent que no entèn com hem pogut fer Montilla president d’aquest país i, el que és pitjor, com podem baixar-nos els pantalons tantes vegades i tan ràpidament, sense respondre a cap humiliació ni atac a Catalunya per part dels socialistes. I el Carretero en cita uns quants d’aquests darrers dos mesos.

    Puigcercós sap que això ja va passar amb l’Estatut. Tots recordem que volien la parida aquella del "vot nul actiu" i que les bases els varen obligar a rectificar.

    Ara temen que el Carretero els obligui a defensar la dignitat d’un partit com ERC. I per això han donat l’ordre de, primer, desacreditar-lo.

    I després….

    Qué bé que els hi fas el treball, Saül.

    Cobrate’l ben car, t’ho has guanyat.

  17. Mentre en Carretero no tregui aquest partit (això si ho fa, ja veurem què tal van les municipals) l’única alternativa independentista és el Partit Republicà Català. Es presentaran a força municipis i s’estan estenent força ràpidament.

    El seu web és http://www.independentistes.cat

    Salut!

  18. Me’n alegro

    Per si no ho havíeu ja llegit a aquesta web, sempre he considerat el fet que Joan Carretero, no sigui un professional de la política, explica de dalt a baix moltes de les coses que li han passat en el graó més elitista de la política. Espai que ocupa des que va esdevenir alcalde d’ERC d’una capital de comarca i més endavant Conseller.
    El fet de no ser un polític professional, li atorga sense cap mena de dubte un seguit de virtuts i defectes, per a dedicar-s’hi.
    Per suposat que el fet de no ser professional, li ha permès dissentir dins del govern i dins del partit, de cadascún dels temes en què no està d’acord. La no professionalitat, causada essencialment, perquè el seu ofici és un altra, també m’ha fet creure sempre en la seva honestedat. I és per això, que coneixent el conflicte i , encara més, el dos bàndols del conflicte, sempre he considerat a Carretero innocent de tota la porqueria que li han escampat a sobre, les mafietes que representen els comerciants de la benzina i el grup de CiU de Puigcerdà.
    Encara us diria més, no m’estranyaria gens que els grans protagonistes d’aquestes mafietes, siguin sense cap mena de dubte, en els seus hàbits diaris, persones molt més acostumades a actes de dubtosa legalitat, que no pas Carretro i Planella, que portaven gairebé tres anys sota sospita. Sota sospita per unes denúncies per prevaricació.
    El cas estava cantat o almenys els que coneixem la realitat ceretana, ja ens ho ensumàvem. Si per unes permisos concedits per a fer una benzinera, en surten rebotats la resta d’empresaris del sector i troben el recolzament dels adversaris polítics dels que ha donat els permisos….La denúncia ja em mereix el dubte. Si a més, es tracta del negoci de la benzina en una població fronterera i els adversaris polítics, són d’un partit que en 30 anys han estat incapaços de trobar una lider de veritat que encapçalés la política ceretana, o ni tant sols 3 o 4 persones que donessin contingut al partit o a la coalició. El resultat és diu Puigcerdà. I els guanyadors Carrretero i Planella. Me’n alegro.

  19. Saül, t’admiro molt i sóc un gran seguidor del teu bloc, però amb l’apunt d’avui m’has decebut. Què és això d’abocar porqueria sobre en Carretero, arribant fins i tot a la falsedat ("va ser llavors, quan Carretero va tornar a Puigcerdà a fer de metge de
    família
    , que l’exconseller de Governació va començar a dir pestes de
    Maragall, de Zapatero"). Com ja t’han evidenciat aquí, en Carretero era encara conseller. És que has oblidat com va maldar el PSC per fotre’l fora, i com ERC va canviar-lo pel Vendrell?

    No recordes encara com Carretero, amb aquella entrevista a La Vanguardia i una altra a El Temps, va ser qui va empènyer les bases d’ERC a demanar el NO a l’Estafatut? Mira com se la va jugar, defensant una posició digna (no aquella cagarela del "vot nul polític") i va guanyar, fent rectificar la direcció d’ERC.

    En Carretero, pel que jo el conec, ha demostrat ser un exemple de dignitat i de dir les coses clares. Coses que, malauradament, escassegen en el panorama polític català. Jo ho tinc claríssim, si es presenta el voto.

  20. Del cor de la Cerdanya
    sortirà un gran espetec
    que farà que s’acollonin
    els claudicants del Parlament.

    Des de Còrsega a Calàbria,
    de Nicaragua a Ciutat,
    el discurs d’en Carretero
    ens tornarà la dignitat.

    Torna, torna Carretero
    que l’alzina ens cremaran
    que ens arrencaran les pedres
    que la terra ens robaran.

  21. Saül,

    Els teus comentaris m’agraden, perquè tenen el grau just d’imparcialitat, però aquesta vegada, penso que has extret una opinió massa ràpida d’en Carretero. Aquest home, segueix el seu propi criteri, cosa que el fa enemistar amb tothom, no segueix les pautes del partit, cert. I per tant mentre era el govern va saber criticar-lo, sense tenir por a perdre el seu lloc i ara des de fora ho continua fent. No em sorprén. Hi ha molts republicants descontents amb el nou tripartit (perdo entesa) i ell els pot representar. És normal que dins del partit hi hagi criteris diferents i ell, com sempre, segueix les directrius de la seva consciència… i això el fa ser estimat i també criticat i odiat.

    Està clar que el Sr. Carretero no volia que ERC fes en Montilla president, però això no vol dir que volgués qualsevol pacte amb CiU. Potser és dels que considera que ERC faria més bon paper sent la primera força de l’oposició, davant de la sociovergència. Que ERC no s’havia de vendre a ningú i ja està. Després de llegir amb atenció els seus comentaris a l’Avui d’aquest cap de setmana crec que el Sr. Carretero defensava aquesta opció que no has tingut en compte en el teu comentari.

  22. Saül,

    Sóc seguidor i admirador teu des de bon  començament. A més, sóc miulitant d’ERC, crec que aquest aclariment també és important. Per això no puc estar-me de fer-te arribar aquest comentari de des l’admiració i el respecte.

    Crec que no ets just amb  l’anàlisi que fas amb  les posisicons de Carretero. I dic les posicions perquè m’importen més que la persona, que és tan sols l’anècdota. Des que ERC és al Govern, l’espai independentista ha quedat orfe i això és una evidència. És lícita la postura que ha pres el partit un cop ha accedit al Govern, sens dubte, però cal ser conscients que si neguem els essencialismes i practiquem el nacionalisme social (sic), ni que sigui per ampliar la base electoral, deixem d’aixoplugar aquells que creiem que per sobre les diferències polítiques i les pseudoteories socialistes hi ha la sobirania d’un país i un projecte nacional interclassista.

    Caretero dignifica i fa reflexionar un nacionalisme català que estava en hores baixes, molt baixes a causa de les renúncies de CiU  i, ara, les d’ERC.

    Si no hagués estat Carretero hauria estat un altre, el nom no importa, l’important és que  el sobiranisme  torna  als editorials de la premsa i a les discusions de cafè. I mentre se’n parli encara tenim el camí obert i ganes de recórrer-lo.

    Saül, analitza aquesta situació des de la perspectiva de l’independentista, que sens dubte ets, i no des de la perspectiva del simpatitzant, que comprenc però sempre és esbiaixada.

    Salut i independència,

  23. Crec que en Saül ha estat molt valent i cal agrair-li-ho.

    Ara, el tòpic políticament correcte és dir que Carretero se la juga. Sí? Un conseller de l’anterior govern tripartit proposat per ERC! ara ha de dir que el model tripartit és un desastre i una submissió al PSOE? Gràcies a la decisió d’ERC de nomenar-lo conseller ha adquirit una notorietat que es mereixen molt més molts altres càrrecs municipals d’ERC repartits pel territori que treballen amb molta eficàcia i discreció i, així torna aquest favor? És honest que un militant d’ERC deixi d’anar a les reunions del Consell Nacional del partit i, en canvi, se’l carregi via premsa? Sigueu honestos: us fiaríeu d’un paio així?

    La veritat és la que és: el que diu Carretero pot tenir sentit però que ho digui ell no en té cap de sentit. I això és innegable.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!