Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | dimecres, 29 de març de 2006 | 07:39h

Si el tripartit-harakiri no persisteix, i algun dia es proposa assumir únicament la simple tasca de governar, la ciutadania aconseguirà superar el soroll, les confusions i les polèmiques i recordar l'efecte Gran Via de l'onada sobiranista del 18-F. D'aquell èxit en queda un bon sabor de boca, malgrat les tensions a les esquerres i la premsa del país. La capacitat de resposta de la societat anomenada "civil" (com si n'hi hagués de militar o com si no fos "civilitzada", la societat), del catalanisme transversal, en definitiva, està més que provada.

Em remunto a la manifestació sobiranista per superar espectacles lamentables i poc edificants, als quals, lògicament, ara s'apunten amb gran interès l'oposició de CiU i PP.

En aquella manifestació no hi figurava entre els convocants una entitat que té un pes cada vegada més capital en l'àmbit del nacionalisme, el catalanisme i/o el sobiranisme. Una entitat cultural, social i... política. Estic parlant de l'Òmnium Cultural, que no va sortir a la foto del 18-F. Potser un excés de prudència va desaconsellar als dirigents d'Òmnium de no abocar-se al llistat d'entitats adherides o convocants.

L'Òmnium va organitzar dilluns un acte sobre l'Estatut al qual no hi vaig assitir, però del qual he llegit aquesta informació. I com que hi confio, en qui signa la notícia, estem en condicions de concloure que l'entitat que presideix Jordi Porta "s'inclina cap al no". D'entrada, al web hi trobem aquest interessant Observatori de l'Estatut. Pistes que empenyen en una direcció que poc té a veure amb l'abstenció i la ressignació.

L'entitat del reelegit Jordi Porta, que el setembre de 2004 ja advertia això, no es pot permetre de tornar a quedar al marge d'una altra gran foto col·lectiva com serà la del referèndum del juny. Una foto per a la qual aquest dissabte a Cornellà el President Pasqual Maragall (per disciplina) i el seu homòleg espanyol José Luis Rodríguez Zapatero (per necessitat), juntament amb el ministre José Montilla, s'han convocat a un acte de partit que esdevindrà el tret de sortida a una campanya que fa dies que arrenca de manera soterrada i bruta, molt bruta.

A l'Òmnium d'en Josep Millàs, l'antic president, se li podia permetre la barreja de passivitat, incapacitat i imparcialitat volguda. A l'Òmnium d'en Porta, en canvi, no només no se li permet sinó que se li retreuria. És per això que un Òmnium modernitzat, que guanya i renova la massa social, que edita una revista (no parlo de butlletí) potent com el que edita, té la necessitat de ser-hi, en el batec angoixant d'aquesta societat que ens toca viure, alguns amb més sort (física) que d'altres.

Aquesta setmana, l'Estatut quedarà aprovat allà on els diputats matiners es guanyen el sou. El tràmit del Senat donarà peu a un distanciament d'ERC respecte del PP, per una qüestió purament estètica. Les negociacions pendents, com la gestió del Prat, serviran només per emetre missatges als més propers i convençuts. El gran posicionament serà el del referèndum, i la resta són tonteries. I aquí ve quan la maten, perquè el referèndum pot ser un gran fracàs per als promotors del sí i un triomf agredolç per als ressignats impulsors del no.

Entenc perfectament que el líder de CiU, Artur Mas, apreti ERC perquè abandoni el cavall perdedor-en-escrutini-però-guanyador-moralment-i-potser-políticament del no. Deu estar nerviós per un referèndum que ens abocarà a una participació ridícula i que emetrà el veredicte moix i trist d'un sí de pa sucat amb oli. Un sí que superarà el 50%, però amb el cap no gaire ben alt. Ja sé que aquestes coses no tenen cap valor demoscòpic, però els últims dies he tingut un parell de converses amb convergents de pedra picada. Un, que és militant, em confessava que no se sentia còmode amb l'acord Mas-Zapatero. Si s'arrossega fins a l'urna serà per disciplina interna. Un altre, que no és militant però sí votant, em deia que ell votaria no, digui el que digui el partit, l'Artur o el mismíssim Jordi Pujol. El President Pujol defensarà allò que l'Artur digui, però íntimament tampoc està content ni satisfet amb el resultat final del culebrot estatutari. És allò de la relació qualitat-preu. Ha pagat la pena?

He llegit que fer blocs és cool. Aprofito per anunciar-vos la incorporació al llistat de polítics amb bloc d'un jove regidor republicà. Es tracta del bloc d'Eduard Suárez, edil de les JERC i primer càrrec electe blocaire d'una ciutat important com l'Hospitalet de Llobregat. Des del bloc oficial de les JERC accedireu a quatre militants més que s'han afegit a la moda "cool" dels blocs. A veure si m'arriben novetats blocaires d'altres partits, perquè els joves d'ERC van molt forts...


Comentaris: 11
  • Ho té molt difícil, això de pronunciar-se
    enricborras | dimecres, 29 de març de 2006 | 11:42h

    Malgrat que en Jordi Porta, quan li ha semblat oportú (a ell o a la seva Junta) s'ha pronunciat partidàriament --recordo un viatge pagat a Madrid amb els diners de tots, socis d'Òmnium inclosos-- per a segons què i, per contra, per a segons què altre --manifestació del 18J a la Gran Via de les Corts Catalanes-- no ha badat boca, té mala peça al teler al respecte de pronunciar-se, en nom d'Òmnium Cultural, per alguna de les diverses opcions de vot al referèndum de l'estatutet de la vergonya.
    Perquè resulta que a l'Òmnium hi ha una munió de socis prou diversa que abraça qualssevulla opcions de vot. Com s'ho farà en Porta per saber-ne la més acceptada? Pot, una entitat com Òmnium Cultural, menystenir els socis que són partidaris d'altres opcions polítiques? Òmnium Cultural ha de fer política de partit?
    Em sembla que, amb dits antecedents, Òmnium Cultural no es definirà ni per boca del seu president; encara més: l'Observatori de l'Estatut, em fa tot l'efecte de ser eina més --subliminal si vols-- de la campanya oficial de propaganda de l'Estatut promoguda pel Govern de Dalt.

  • Valls folclorics... o nació?
    Ramon T. | dimecres, 29 de març de 2006 | 11:26h

    Ja era hora. Els d'Omnium van quedar ben retratats el 18F. És curiós que mentres els catalans ens manifestavem a la Gran Via, Omnium de Vic, grans patriotes, organitzaven cursos de valls folklorics i tradicionals... patètic.

    Espero que tornin a fer aquest ridícul en altres moments claus per la nació catalana. 


  • ERC prou mentides!
    Gertrudis | dimecres, 29 de març de 2006 | 09:43h

    Però, encara hi ha algú que pugui creure que ERC votarà no a l'Estatut? ERC s'abstindrà al Senat, per que si no l'Estatut seria rebutjat i si ha de votar que no per acontentar als militants, enviarà uns quants al WC per que sumin més els vots del si. Ara diuen que no volen coincidir amb el PP. ERC prou mentides!


    • Esquerra, no afluixis! Mas, apuja't els pantalons!
      Hermínia | dijous, 30 de març de 2006 | 08:31h

      Gertru, xata, per què no li compres un cinturó al teu "senyor Mas"? Crec que l'altre se'l va deixar a la Moncloa...
  • Et trobavem a faltar
    Forcadell | dimecres, 29 de març de 2006 | 10:32h
    Gertrudis, maca, ja has tornat! Et trobàvem a faltar. Fa no gaire insinuaves que ERC votaria Sí al Congrés, i van votar No. Pel que fa al tema del preàmbul que discutíem l'altre dia, continuo sense estar d'acord amb tu. La teva teoria de que el fet que som una nació només ens ho hem de dir nosaltres (i que si l'estat espanyol no ens reconeix com a tal no sembla ser un gran problema) em preocupa. Les normes, especialment les jurídiques, diem-ne lleis, són precisament per garantir i reconèixer els drets dels ciutadans. Si qualsevol estat del món no fos reconegut com el que els ciutadans d'aquells espai geogràfic i polític se senten, llurs sentiments i voluntat no tindria cap valor. Si els que t'envolten no et reconeixen com el què tu dius ser, aleshores jurídicament no ho ets. És per aquest motiu que no estic d'acord amb tu. És més, si t'és igual que ells en reconeguin o no, aleshores per què vols un estatut? Així que no veig per enlloc aquestes fantàstiques portes que ens obrirà el preàmbul de plàstic que ens han redactat. De debò hi fossin, ni que fossin secretes. ....I calma´t una mica, dona, que tan dir que tothom són uns mentiders et desgastarà, a més a més de poder ser una altra mentida, o "la mentida"!!   
    • ERC prou mentides!
      Gertrudis | dimecres, 29 de març de 2006 | 16:50h
      En el moment que els espanyols voten a favor del que nosaltres diem que som, vol dir que ho accepten, si no votarien en contra com ha fet el PP. Jo no he dit mai que al Congrés ERC votes a favor, és més no m'importa el que faci ERC, són les mentides el que em molesta.
  • Autòmata
    Anònim | dimecres, 29 de març de 2006 | 12:45h

    No t'hi escarrassis. Ni escolta ni sent, la Gertrudis; tampoc es posa nerviosa. No veus que és un contestador automàtic?
  • en quin carrer el tenen istal·lat aquest autòmata?
    forcadell | dimecres, 29 de març de 2006 | 13:56h
    Potser tens raó i no cal escarassar-s'hi gaire. De tota manera, tinc un dubte: jo abans pensava que el contestador automàtic aquest era el d'en Madí. Però com més hi penso, més m'inclino per pensar que no, i que el tenen instal·lat o bé al despatx del senyor Iceta o del senyor Zaragoza, al carrer Nicaragua. És un contestador automàtic que fa el doble joc? 
    • ERC prou mentides!
      Gertrudis | dimecres, 29 de març de 2006 | 16:54h

      No importa qui soc o el que soc. No hi pensis més, que encara prendràs mal.


      • Compte amb les llagues
        Anònim | dimecres, 29 de març de 2006 | 20:48h

        Doncs jo no tinc ni idea de qui ets ni m'importa, però et donaré un consell.

        Si et passes el dia escopint tanta vilis et pot acabar sortint una llagua a l'estomac i això no és gens bo. Què et deu haver fet ERC perquè els tinguis tanta mania?





pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 250 visites
  • Aquesta setmana: 1609 visites
  • Aquest mes: 6613 visites
  • Des de l'inici: 1242074 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1085 visites
  • Aquesta setmana: 6489 visites
  • Aquest mes: 27492 visites
  • Des de l'inici: 1841472 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats