ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Malabarismes sobre sis cordes

Living Colour, sala La Mirona (Salt), 28 de març de 2009

Crònica
Crònica publicada a El Punt el dia 30 de març de 2009

música

Malabarismes sobre sis cordes

La vuitena edició del Black Music Festival es va cloure dissabte amb
el concert que s’adeia més bé amb el nom del festival, els Living
Colour, amb el virtuós guitarrista Vernon Reid al capdavant. La banda
de Nova York va tenir un pes fonamental a finals dels vuitanta i
principis dels noranta, quan van mesclar l’herència de grups de hardcore com ara Bad Brains amb la base funk de James Brown i Sly & The Family Stone, una mica de hard rock, una part de l’herència jazzística i tot amanit amb algunes gotes de hip hop primigeni de la vella escola.

El grup va arribar a Salt des de Bilbao sense gairebé tenir ni temps per descansar. Però el que a priori
es podia preveure com un concert de pur tràmit va acabar sent una
demostració de força de gairebé dues hores i mitja en què el grup va
quedar com a clar vencedor. Un concert a l’alçada del record que es té
de la seva actuació, l’any 1993, a la barcelonina sala Zeleste.

Veure
actuar Vernon Reid sobre l’escenari és tota una joia en brut. Sense ser
escènicament espectacular, va demostrar amb els seus malabarismes sobre
el mànec de la guitarra que encara li queda corda creativa per estona.
Amagat sota un barret esportiu va deixar anar una energia musical que
va renovant-se amb els anys; un fet que va quedar clar en totes i
cadascuna de les cançons. I si el gruix musical el portava Reid,
l’espectacle i la comunicació van sortir de la gola del vocalista Corey
Glover, que en tot moment va estar buscant la comunicació amb el
públic. Els altres dos companys del grup tampoc van quedar
desmerescuts, amb un Will Calhoun convertint-se en una màquina del
ritme darrere la seva bateria i un Muzz Skillings Doug Wimbish que amb el baix va
aconseguir el moment de comunió amb el públic quan va baixar de
l’escenari per fer un solo al mig de la platea.

En gairebé 150 minuts de música hi va haver moments per a tot, i no van faltar els grans èxits de la banda (Pride, Glamour boys, un Type amb un final amb adrenalina o el gran clàssic del seu repertori, Cult of personality)
tot i que també s’hi van afegir moments innecessaris, com ara un
llarguíssim solo de bateria, o instants inoblidables com quan el
cantant i el baixista van haver d’improvisar el Talking ‘bout a revolution,
de Tracy Chapman, mentre el bateria canviava un pedaç trencat del seu
instrument. A nivell de versions, entre improvisacions i lectures del
guió, també van sonar Baby please don’t go, de Big Joe Williams, Papa was a rollin’ stone, dels The Temptations, i un Should I stay o should I go,
de The Clash, que va cloure la nit amb el cantant enfilat a les barres
de La Mirona i amb tot el públic que omplia la sala derrotat als seus
peus.

El grup del guitarrista David Muñoz, els Gnaposs, van ser
els encarregats d’encetar la nit, presentant les cançons del seu tercer
disc, Outsider, així com una versió ben amarada de funk del clàssic Day Tripper dels Beatles.


Lloc i dia: Black Music Festival. La Mirona (Salt), 28 de març

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

  1. El baixista dels Living Colour en aquest concert (i diria que dels últims 17 anys) era en Doug Wimbish (i no el que es diu a la crónica)…Es pot trobar aquesta informació a qualsevol lloc!!

  2. Hola,
    Fas una crónica força acurada del que jo i la meva xicota vam escoltar i sentir a la Mirona el dia dels Living Colour (i els Gnaposs, que quais toquen tan bé com ells). Apart d´assaventar-me dels noms d’ algunes de les versions, que desconeixíem i algaun curiosiatat que desconeixíem.Es nota que t’ agrada el Vernon Reid. Jo com, a guitarrista, el considero un mestre de la guitarra rock, capaç de sintetitzar aportacions allunyades (heavy, jazz, i funk) en un estil inconfusible. Ente col.legues guitarristes encara estem debatent si el fet de tocar tan ràpid es deu a que deixava caure el pes de la pua sobre les cordes (sense fer el que diem “contrapues”) o el paio simplement te algun tic irreprimible a la mà quan es troba una guitarra a les mans! En resum: Reid és un dels pocs musics del Rock que toquen a mil per segon, sense resultar pretensiosos o sobrers. El solo de bateria tampoc no va ser sobrer, en la meva opinió; però entenc que 15 minuts de percussió, tot i els intressants gadgets electrónics, pugui resultar massa llargs per la majoria. 

    Com a fan dels Living des que van apareixer i ara teu, des que t´he congut a trevés de la Elisenda Soriguera(via facebuk) m’ agradaria tenir una o dues fotos del concert.Segur que em les passades de rosca dels músics,fa poder fer fotos espectaculars. e te´n pot comprara alguna?
    M’ agradaria que ens n’ enviessis alguna mostra, en baixa resolució, perquè puguem triar… és per tenbir un record , ja d pr sí irrepetible, i de pas exposar la foto en una escola de música que dirigeixo a Vilanova (no sabíem que al concert deixaven portar reflex a tothom; vam fer fotos de pena amb la coolpix 😉

    Salutacions cordials

    Jordi Artigas

    info@music-area.org

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.