Jornades internacionals de premsa gratuïta

Ahir vaig assistir convidat per l’amic Josep Ritort a les 3es Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta que es celebren aquesta setmana a Barcelona. En la sessió inaugural hi va participar el publicista Lluís Bassat. A continuació recullo algunes de les idees que va exposar i que em van semblar interessants:

– La publicitat en diversos suports és més efectiva que en un de sol.
– El missatge emocional és més efectiu que el racional i es pot transmetre en menys temps (o en el temps que dura un spot).
– A cada missatge racional n’hi ha un d’irracional associat. (Exemple. Quan et diuen que un prodcute més és barat pernses que serà un mal prodcute).
– La premsa gratuïta ha acostat el joves a la premsa.
– Tot consumdor li toqui personalment la crisi o no, s’ajusta el cinturó. Per tant, la publicitat s’ha d’adaptar a aquesta nova realitat.
– Cal fer els mitjans escrits sense oblidar que internet existeix. La complementarietat entre internet i paper és immensa. Cal convertir internet en aliat i no en enemic.
– Si fos editor d’un mitjà gratuït faria: augmentar el rigor amb el que s’escriu (la confinaça és el més importnat d’un mitjà), afagiria tanta imatge com sigui possible, incoporaria el major nombre possible de firmes de prestigi i augmentaria la audiència.
– El que està escrit té una major credibilitat que la transmissió oral. Les paraules se les endú el vent. L’escrit queda, es pot comparar i buscar, d’aquí l’èxit de la premsa i d’internet.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.