Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 de maig de 2022
0 comentaris

Stories de Instagram

Què són les Històries d’Instagram i per a què serveixen exactament aquestes “Stories”?
Escrit a Social Media per Ismael Ruiz 7 Comentaris 10 minuts de lectura
En poc més d’un parell d’anys, les Instagram Stories s’han convertit en part de la vida de tota mena d’usuaris i marques, ateses les característiques que té aquesta funcionalitat d’aquesta plataforma.

I és que les històries d’Instagram tenen com a atractiu principal poder compartir amb la teva comunitat totes aquelles vivències que consideris més rellevants del teu dia a dia, tant personals com professionals.

A més, des del punt de vista empresarial, és una funcionalitat potent que accentua encara més la principal característica d’aquesta xarxa social: l’aspecte visual.

Ja avui dia ha esdevingut una eina de màrqueting imprescindible, pertanyent a Instagram i un autèntic passaport cap a l’èxit, que has d’aprofitar amb el teu propi negoci.

Però, per si encara ets dels pocs que encara no coneixen què són aquestes stories, començaré aportant-te una definició d’aquest concepte:

Menú temàtic del contingut
Què són les històries d’Instagram?
Les Stories o històries d’Instagram són continguts audiovisuals d’aquesta plataforma que, a diferència de les publicacions normals, són volàtils, és a dir, tenen una durada determinada i després d’aquest període desapareixen.

En aquest cas, aquestes es podran veure durant 24 hores des de la publicació.

La facilitat d’ús i la transcendència converteixen aquesta eina en una font immensa d’opcions per a tots aquells usuaris i marques que tenen un compte a Instagram.

El seu origen és degut al mateix Mark Zuckerberg, propietari de Facebook (i per tant, també des de fa uns anys d’Instagram), que en comprar aquesta empresa va voler fer-li la competència a Snapchat.

El funcionament d’aquesta era molt semblant, per això l’aparició d’aquestes històries o Stories.

Per què serveixen les «Instagram Stories»?
Poder compartir un contingut audiovisual amb certa data de caducitat és un handicap que, si més no al principi, va suscitar una mica de polèmica als seus inicis.

No obstant això, té molts avantatges i utilitats, els quals et passo a comptar a continuació:

» Potencia l’engagement amb la teva comunitat
En cas que estiguis preparant algun esdeveniment o esdeveniment nou, pots donar un «aperitiu» a la teva comunitat de seguidors, de manera que els facis estar atents.

D’aquesta manera, en el moment en què desvetllis més detalls sobre aquest, seran els primers a veure la teva «Storie» i participar-hi.

A més, el simple fet d’avançar-los una part d’aquesta sorpresa, els fa ser partícips i els dónes mostres que ells són importants per a la teva empresa.

En el cas particular de professionals independents com són els coneguts com a «Influencers», és molt usada per aconseguir més seguidors i apropar-se al públic potencialment interessat en les activitats que ells realitzen.

» Genera sensació de necessitat
Quan decideixes publicitar o mostrar alguna promoció d’algun dels productes del teu negoci, ja sigui regalant-ho o deixant-ho durant 24 hores a un preu irrisori, estàs donant sensació de necessitat als teus usuaris.

Això, òbviament, crearà un sentiment d’aferrament d’aquests cap a la marca, sobretot si aquest producte o servei s’adapta a les vostres necessitats tant personals com professionals.

» Humanitza la teva Marca
La finalitat principal de les Instagram Stories, en ser el fet de mostrar de manera volàtil algun moment destacable del dia a dia dels usuaris o marques amb presència a la plataforma, humanitzarà en gran mesura.

Humanitza la teva Marca amb les teves Stories
Això és perquè, a diferència de les publicacions convencionals en aquesta xarxa social, les històries permeten compartir continguts d’una manera força més informal i divertida.

Precisament, està pensada per això, ja que a mesura que ha anat passant el temps, han anat incorporant imatges en format GIF, frases divertides, i altres accessoris com a disfresses i complements de festa.

D’aquesta manera, encara que amb la vostra empresa us dediqueu, per exemple, a gestionar un despatx d’advocats (per citar un exemple una mica més clàssic i «seriós»), també pugueu mostrar la vostra cara més simpàtica.

Quins avantatges té utilitzar Instagram Stories en una estratègia social mitjana?
Tenint en compte que ja coneixes què són les «històries» en l’àmbit d’aquesta plataforma social, i l’ús que li pot donar una empresa, hauries de conèixer els avantatges més grans.

Són aquestes:

1. Aconseguiràs impactar els teus seguidors
La imatge de les teves stories és mostrada en orientació vertical i ocupa tota la pantalla, per la qual cosa si s’escull bé, l’impacte en l’usuari que les visualitza serà força gran.

2. Afegir enllaços directes amb més de 10k followers
Tot i que és una funcionalitat que tots els usuaris d’aquesta xarxa social estan demanant «a crits» des que es fundés, si se superen els 10.000 seguidors, es poden afegir enllaços directes a la pàgina web amb la funció «swipe up»

agencia marketing digital madrid

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!