Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2022
0 comentaris

Marketing per a blockchain

Segurament hauràs sentit alguna vegada el terme “Blockchain“, però és possible que no en coneguis el significat. I, molt menys, la manera com es pot aplicar a un negoci. Tot i que té moltes aplicacions empresarials, és una tecnologia difícil de comprendre. Per això avui us volem explicar què és Blockchain i com es pot aplicar al Màrqueting Digital.

Què és Blockchain?
El Blockchain és una tecnologia que permet registrar transferències (de dades, diners, béns…) de manera segura gràcies a una codificació sofisticada. Per comprendre millor en què consisteix, podríem equiparar-ho a un llibre de comptabilitat on es registren totes les entrades i sortides de diners. No obstant això, en aquest cas, les operacions transcorren a l’entorn digital.

Les transferències no necessiten intermediaris per comprovar i aprovar la informació, ja que es distribueixen en nodes independents que les registren i validen. Per aquest motiu, les transaccions són més segures: no hi ha un únic punt de fallada que comprometi el funcionament de tot el sistema, i com que no hi ha intermediaris, ningú no es queda amb les dades.

Aquest concepte s’associa sovint al de criptomoneda, un mitjà digital per formalitzar intercanvis, com Bitcoin. No obstant això, aquest sistema té una aplicació que va molt més enllà. De fet, com veurem, es pot aplicar fins i tot a les estratègies de Màrqueting Digital.

Com es pot aplicar el Blockchain al Màrqueting Digital?
La tecnologia de la cadena de blocs es pot aplicar en diferents estratègies de Màrqueting Digital:

E-commerce
En adquirir un producte online, hem de confiar que el rebrem sense problemes. Tot i això, podem acabar sent víctimes d’estafes sense la possibilitat de prendre mesures sobre això.

La tecnologia Blockchain aporta una seguretat més gran al procés de compra online a través d’e-commerce. El motiu és que permet fer un seguiment dels productes des de la seva fabricació fins al seu lliurament. És a dir, l’usuari coneix tot el procés de producció, per això s’eviten falsificacions.

Campanyes SEM i SEO
Aquesta tecnologia pot afectar la manera com entenem el Màrqueting en motors de cerca, principalment SEO i SEM. Actualment, empreses com Google actuen com un intermediari que connecta els anunciants amb els mitjans digitals. Per tant, per dur a terme accions SEM, cal fer-ho a través seu.

Gràcies a la tecnologia Blockchain aquesta dependència desapareix, ja que el procés es desenvolupa sense intermediaris. En crear una xarxa descentralitzada per gestionar aquestes campanyes sense intermediaris, els mateixos usuaris s’encarreguen de validar-les i distribuir-les.

Publicitat online
Les empreses desenvolupen les seves accions publicitàries tenint en compte les dades dels usuaris. D’aquesta manera, s’asseguren de generar l’impacte desitjat, ja que ofereixen allò que demanen i necessiten al públic. Per aquest motiu, les dades dels usuaris són tan valuoses actualment.

Gràcies al Blockchain ens dirigim cap a la democratització d’Internet. És a dir, cada usuari es converteix en el titular de les vostres dades. I, a més, tria la manera com desitja disposar-ne, així com la publicitat que vol rebre. Per tant, aquesta tecnologia permet limitar la publicitat intrusiva.

Avantatges del Blockchain per a les estratègies de Màrqueting Digital segons la agencia de marketing digital madrid

El Blockchain aporta multitud d’avantatges a l’àmbit del Marketing Digital:

Major seguretat en les compres en línia. Aquesta tecnologia aporta confiança i seguretat a l’hora de fer transaccions. Com ens permet fer el seguiment dels productes, ens assegurem que el que adquirim no és una falsificació.
Increment de la responsabilitat de les marques. Quan una empresa es compromet d’alguna manera, l’únic que podem fer és confiar en la vostra paraula. No obstant això, gràcies al Blockchain i als seus contractes intel·ligents aquest fet canvia, ja que aquests contractes es compleixen automàticament quan les dues parts acorden els termes.
Major control per part de lusuari. Els usuaris són propietaris de les seves dades personals a la cadena de blocs. Per tant, si una marca els volgués enviar un missatge, hauria de demanar la seva autorització. Els usuaris podrien posar preu a la transacció i la marca hauria de pagar.
Eliminació dels suplantadors. Si per navegar per Internet fos necessària una clau única que substituís totes les anteriors, s’acabaria amb totes les persones que es fan passar per altres. Per tant, navegar per la xarxa seria més segur.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!