Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

6 de maig de 2022
0 comentaris

Marketing Digital

Què és el màrqueting digital o màrqueting?

El Marketing Digital o Marketing Online és el conjunt d’estratègies adreçades a la comunicació i la comercialització electrònica de productes i serveis.

És una de les principals formes disponibles perquè les empreses es comuniquin amb el públic de manera directa, personalitzada i en el moment adequat.

Philip Kotler és considerat el pare del Màrqueting, i ho defineix com “El procés social a partir del qual les persones i grups de persones satisfan desitjos i necessitats amb la creació, oferta i lliure negociació de productes i serveis de valor amb altres”.

No obstant, les maneres de fer que això passi, canvien gairebé diàriament.

Per això, actualment, és impossible parlar de màrqueting i ignorar que més de la meitat de la població mundial té accés a Internet i que fins al 2021 hi haurà 2,3 bilions de consumidors digitals.

Això explica per què el Màrqueting Digital és la manera més destacada de fer i conceptuar el màrqueting en aquests moments.

El terme és usat per resumir tots els teus esforços de màrqueting a l’ambient en línia.

Usant canals digitals, com ara blocs, llocs, motors de cerca, mitjans socials, emails i altres, les empreses intenten solucionar malalties i desitjos dels seus clients i clients potencials.

El Marketing Digital pot ser realitzat per les persones, empreses, universitats, ONGs, associacions, esglésies, etc. Però heu de tenir en compte factors culturals, psicològics, geogràfics, jurídics que influeixen les persones a l’hora de coprar o vendre un producte o servei.

Abans de continuar el nostre estudi sobre el Màrqueting Digital, t’he d’avisar que aquest és un article extens. Per això, disposem aquest contingut per a la descàrrega en PDF. Només cal omplir el formulari a continuació:

El gran flux de comunicació que la web proporciona, avui, afavoreix les estratègies àgils, com Search Engine Optimization (SEO), Inbound Màrqueting i Màrqueting de Continguts, com veurem en els propers punts.

Quan parlem d’augmentar la nostra xarxa, enfortir la nostra marca i fer millors vendes, tots aquests són objectius en allò que el màrqueting digital és una important eina per assolir-ho.

Com va néixer el Màrqueting Online
Als anys 90’s va sorgir la primera versió d’Internet, una mica diferent de la que coneixem avui: l’anomenada Web 1.0.

Aquest vell Internet no permetia la interacció dels usuaris amb pàgines web de manera activa, però deixava que trobessin informació en un sistema de cerques simple.

Era com una biblioteca on entraves, trobaves el que volies, però no podies alterar el contingut que vas trobar.

En aquest moment primitiu de lInternet es va crear el terme “Marketing Digital”.

Tot i això, encara era molt semblant al màrqueting tradicional, ja que la comunicació era unilateral, feta per l’empresa en un lloc institucional, i el consumidor tan sols rebia passivament el contingut, sense una interacció propera entre les dues parts.

El 1993, els usuaris d’Internet van començar a relacionar-se més amb les empreses que anunciaven a la web, ja que en aquesta època van sorgir els primers anuncis en què es podia fer clic.

No obstant, va ser tan sols fins a l’any 2000 que el màrqueting digital es va fer més semblant al que coneixem avui dia.

L’arribada de la Web 2.0 va permetre que qualsevol persona es convertís en un productor de continguts, fet que va fer més democràtic el flux de la comunicació digital.

Mira la diferència entre les dues:

rock content màrqueting
Hi ha investigacions que apunten a altres canvis a la xarxa, fins i tot després de la revolució dels anys 2000. Aquests canvis són els que ara anomenen Web 3.0 i fins a 4.0, però això és assumpte d’un altre dia.

El punt ara és que el màrqueting digital, també conegut com a “Marketing Online”, “Marketing a Internet” o “Web màrqueting”, ja va evolucionar molt des de la seva creació.

Avui aquest camina cada cop més cap a la personalització, és a dir, lliurar el missatge adequat a la persona adequada a l’hora adequada.

Principals conceptes del Màrqueting Digital
Així com cada especialització té les seves especificitats, el màrqueting digital és un univers amb els seus termes. Abans de començar, elucidarem cadascun d’aquests conceptes principals.

Buyer Persona
A diferència de les estratègies tradicionals, el Marketing Digital treballa amb el concepte de persones, que són perfils semificticis, basats en els seus consumidors reals, i que representen el comprador ideal.

Així, aconsegueixes crear accions més segmentades i adreçades a les persones correctes, estalviant temps i diners.

Llegiu
Leads són oportunitats de negoci, és a dir, els contactes que, per mitjà d’una estratègia d’Inbound Marketing, deixen la seva informació clau perquè aconsegueixis identificar els clients potencials i nodrir-los amb continguts rellevants fins que estiguin preparats per comprar.

agencia marketing digital barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!