Davant de les sentències del Tribunal Suprem espanyol, que s’emparen en la Sentència del Tribunal Constitucional, de 28 de juny de 2010, ha d’haver-hi diverses respostes, unes més polítiques, unes d’altres de mobilització de la població i, finalment, d’altres d’informació, sobretot, en aquest darrer cas, per evitar que hi hagi altres casos de pares que portin el nostre model lingüístic als tribunals (cal recordar, però, que només són tres casos i que el nostre sistema educatiu té més d’un milió d’alumnes!).
(…)
Nota: a la imatge, concetració convocada a Mataró l’endemà de la sentència per forces polítiques com la CUP i Maulets. També hi assistiren membres d’ERC, Solidaritat Catalana per la Independència i d’entitats com la CAL, la Plataforma per la Llengua o Òmnium Cultural.
Unes de les “armes” que tenim a la mà per demostrar com d’equivocades són aquestes sentències són els arguments que ens donen 30 anys d’ensenyament en català, entre els quals caldria destacar els següents, perquè provenen de fora de Catalunya:
1. Els nostres estudiants, segons proves fetes per l’Instituto de Avalaución del Ministeri d’Educació espanyol, tenen un nivell pràcticament igual de coneixement del castellà que els alumnes de la resta de l’Estat.
2. Les proves PISA es passen a Catalunya en català i els resultats en competència lectora són més bons a casa nostra que no pas a comunitats monolingües espanyoles com Múrcia, Andalusia o Canàries (els resultats de Catalunya se situen 17 punts per sobre de la mitjana espanyola).
A més, en aquests cursos darrers, dins del marc de, Pla per a l’Actualització del Programa d’Immersió Lingüística, que ha impulsat el Departament d’Educació, s’han fet eines per tal que el professorat pugui explicar més fàcilment a les famílies quins són els objectius lingüístics del nostre sistema educatiu. Aquest material, molt útil per conèixer el que es fa en els nostres centres educatius, el podeu trobar en format de presentació digital a: http://www.xtec.cat/lic/intro/documenta/pil.pdf
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!