Miquel Roman

Nou Barris (Barcelona)

7 de novembre de 2009
0 comentaris

Barcelona reinventarà la xarxa d?autobusos per millorar la qualitat del servei a proposta d’ERC

Barcelona tindrà una xarxa de busos Ortogonal: combois de muntanya a mar i de Llobregat a Besòs:

• Aquest sistema millorarà la freqüència de pas dels autobusos, la rapidesa, l’eficàcia i l’eficiència d’aquest transport públic. Manhattan (Nova York) té el mateix tipus de sistema que aplicarà BCN

El Plenari de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest divendres la proposta d’Esquerra Republicana de Catalunya per canviar la xarxa d’autobusos actual per una xarxa Ortogonal. Aquest nou sistema, presentat per Jordi Portabella, facilitarà la rapidesa i la freqüència de pas dels autobusos. Portabella ha recordat que aquesta proposta ja estava inclosa al programa electoral d’Esquerra a les eleccions municipals del 2007.

Una Xarxa d’Autobusos com la de Manhattan a Nova York

Portabella ha explicat que la nova Xarxa Ortogonal d’Autobusos – que s’aplica a Manhattan (Nova York) servirà per potenciar l’eficiència econòmica, ambiental i energètica. Segons el republicà “ amb aquesta xarxa es millorarà la freqüència, l’accessibilitat i la intermodalitat al transport públic”.

Un sistema intuïtiu: no caldrà memoritzar el trajecte del número de Bus

“Ha arribat el moment de canviar l’estructura radial de la xarxa de Bus actual per una d’ortogonal amb l’objectiu de racionalitzar i descentralitzar la xarxa”, ha reblat Portabella. En aquest sentit, ha recordat que l’actual xarxa de Bus en funcionament és de  1906. Així, segons tots els estudis la Xarxa Ortogonal comporta, sense augmentar el nombre de vehicles, un estalvi de temps diari i un augment de la velocitat mitjana i la freqüència de pas. “La gent només caldrà saber si va direcció muntanya o mar, o direcció Besòs o Llobregat. Es tracta d’un model molt més comprensible que potenciarà el transport públic”.

Beneficis pels ciutadans de la Xarxa Ortogonal d’Autobusos:

• Funciona com una xarxa estructurada en eixos verticals i horitzontals (mar-muntanya i Llobregat-Besos).

• La simplicitat de l’estructura fa que sigui fàcilment  interpretable pel ciutadà. Augmenta de la interconnexió per fer transbords amb els diferents mitjans de transport.

• Augmenta de la freqüència i millora de la connexió intramodal, amb una freqüència de pas de 4 minuts. Augment de viatges en autobús perquè milloren la fiabilitat l’extensió i la comprensió de la xarxa.

• Disminució d’emissions contaminants i millora de la mobilitat en superfície perquè disminueix l’ús del vehicle privat

• Augment de l’activitat econòmica en les àrees menys centrals i reforç de les àrees de nova centralitat

• Deixen de tenir sentit les continues peticions de modificacions de línies.

• Permet l’ús espontani del servei ja que el concepte geomètric de graella requereix una mínima orientació en l’espai o de capacitat de “lectura de plànols”.

• La Barcelona dels barris, la quotidianitat i les dones: La nova xarxa suposarà una disminució del 30% del temps mig de viatge de totes les zones a totes les zones aconseguint que el dret al transport públic de qualitat s’universalitzi  a tota la ciutat.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.