MARCÚS

(@marcroca)

16 de setembre de 2009
2 comentaris

Tractament de la informació a la premsa

Un parell d’apunts ràpids que m’han passat pel cap avui
llegint el diari. Comentaré notícies d’
El Punt, perquè és el diari que he llegit a primera hora i
perquè el vull millor cada dia, per tant que no s’interpreti com una crítica
destructiva. A més, el què dic és extrapolable a la resta de periòdics.

Agències de notícies i la secció
Internacional
:
Una pàgina i
mitja dedicada a Internacional, amb petites notícies ja conegudes i “totes” de
l’agència EFE. Per tant, zero creació pròpia, zero valor afegit, zero
contextualització, no aporta res, pràcticament m’ho he saltat tant ràpid com la
secció de classificats.
Si no hi ha
pressupost, cal potenciar la imaginació
. Una possible alternativa per a la secció d’Internacional
en mitjans de proximitat és apostar per l’opinió, el reportatge,… i no voler
tractar-ho com els grans mitjans. I, per què no oferir al lector un recull (recull
de qualitat) de premsa d’altres mitjans, ja sigui digital o al paper?

Reportatges marca de la casa d’acord amb el què és notícia del dia: M’explico. Un gran descobriment per
mi ha estat arribar als reportatges sòcio-esportius del periodista
Toni Padilla (com el d’avui sobre els
dos noms de l’estadi de futbol de Milà
).
Senzillament extraordinaris! Periodisme de qualitat, d’interès, perfecte per a l’edició en paper d’un diari si vol seguir per aquest camí. No m’apassiona la secció
d’esports, però sempre que puc llegeixo i gaudeixo dels reportatges d’en
Padilla. Amb aquests reportatges, cobreixes de forma diferent el què és
notícia. És interessant i ningú més ho pot oferir. Marques la diferència.

Una notícia com la dels suïcidis
dels empleats de France Telecom
, no es pot oferir per “Agències” (sic!)
–com és el cas–. No demano que un diari de proximitat tingui un corresponsal a
París per cobrir aquesta notícia, només que no m’expliqui el què ja sé (o ja
puc haver sabut per altres mitjans) i, si realment vol donar aquesta informació
que compari el nombre de suïcidis en aquesta empresa amb els de la societat, si
(percentualment!) és més elevat o no, si s’han donat en un moment concret, com
està el tema de treure’s la vida en altres parts del món, si hi ha casos
similars,… Només cal (ja sé que és molt) que aporti alguna cosa diferent, un
plus d’interès, una explicació,… valor afegit, en definitiva.

    1. Més informació comarcal, tal i com fan diaris com Diari de Girona, El 9 Nou o Regió 7, perquè si no El Punt és mort.
    2. Eliminar El 9 i guanyar pàgines esportives per a dedicar a comarques i Cultura.
    3. Més valentia a l’hora de tractar la informació, com fan la resta de diaris comarcals. Sense por de perdre simpaties.
  1. No em sorprèn això que dius de la secció D’internacional. Malhauradament, són molts els diaris que ho cobreixen tot per agències. Almenys tenen la decència de firmar amb agències i no posant-hi el nom del redactor. Un diari com El Punt ha ser de fort pel que fa a proximitat. Crec que si un lector vol informacio internacional, ha de complementar amb altres mitjans.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!