MARCÚS

(@marcroca)

12 d'abril de 2013
0 comentaris

Setmana moguda a ‘la Corpo’

Les mobilitzacions als mitjans públics i privats han seguit centrant la informació sobre els mèdia aquesta setmana. Seguint les passes dels treballadors de TV3, que van començar les mobilitzacions l’octubre del 2012, aquesta setmana ha estat el torn de Catalunya Ràdio i l’ACN. El cap de setmana passat tant els uns com els altres ja anunciaven mobilitzacions de cara a diumenge i dilluns (aquí i aquí, respectivament). L’objectiu, a més de fer pública i notòria la situació que estan vivint aquests mitjans, era pressionar en vista a les trobades entre representants dels treballadors i direccions previstes per aquesta setmana.

La protesta convocada pels treballadors de Catalunya Ràdio va portar un centenar de treballadors i una trentena de tendes davant la seu de la ràdio pública.

Font: Diari ARA

Alguns polítics, sindicalistes i gent de la cultura s’hi van apropar per mostrar el seu suport. És el cas de David Fernàndez de la CUP, Joan Carles Gallego de CCOO i els músics Caïm Riba i Feliu Ventura.

A les 16h del dilluns la protesta es va fer ben sonora, els treballadors van encerclar l’edifici de Catalunya Ràdio coincidint amb la reunió de la comissió negociadora de conveni amb la direcció de la Corporació de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i van protagonitzar una gran xiulada (foto: Quico Sallés, de Nació Digital).

Per la seva banda, els treballadors de l’ACN van secundar massivament la vaga de dilluns passat, convocada contra les retallades pressupostàries que aniran acompanyades d’acomiadaments. Durant la jornada de mobilització no es va publicar ni un sol teletip.

Les reaccions no es van fer esperar. El Govern català, en boca del seu portaveu, garantia que es vol preservar l’ACN donant-li “la musculatura que necessita” en el context actual. Homs no es va comprometre a ajornar la retallada del pressupost de l’Agència fins a saber si es relaxa l’objectiu de dèficit.

Per la seva banda, ERC es reivindicava anunciant que treballaran perquè el Govern faci “marxa enrere” amb les retallades anunciades a l’ACN.

Teníem l’opinió del Govern i del partit que li dóna suport. Faltava la de la resta de grups parlamentaris. Així, el dijous, el ple del Parlament va aprovar una moció on es demanava al Govern que garanteixi el “pressupost suficient” que permeti mantenir el sistema de mitjans públics catalans. La proposta, presentada per ERC, rebia els vots favorables de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i CUP. I, la resposta no es va fer esperar, el comitè d’empresa de l’ACN celebrava la moció aprovada al Parlament.

Pel què fa a TV3, les reunions amb els representants dels treballadors s’han encallat de ple amb la proposta de reajusament de salaris presentada per la direcció, que preveu un aprimament del capítol de personal que l’empresa xifra en un 18%.

Els membres del comitè d’empresa no es van volen endur la proposta per traslladar-la a la resta de la plantilla, ja que van considerar que el que proposta —l’equiparació dels salaris a la resta de la funció pública— suposa rebentar “un conveni que s’ha negociat col·lectivament al llarg de 30 anys i que és el que s’havia començat a revisar”.

Pel què fa a la PREMSA, aquesta setmana hem vist néixer una nova iniciativa al diari ARA: l’ARA mensual. Es tracta d’una recopilació dels principals continguts de cada mes, que l’Ara oferirà gratuïtament als subscriptors i a un preu d’1,5€ per a la resta d’usuaris que el vulguin comprar.

Per la seva banda, Tribuna Mallorca torna i enceta una nova etapa de la mà del Grup Blanquerna.

Sense moure’ns de les Illes Balears, trobem que La Razón ha arribat a un acord amb Diario de Menorca per a la impressió i difusió conjunta.

Tornant a la Península, una mica més amunt, aquesta setmana hem sabut que el diari digital en occità “Jornalet” gairebé triplica les visites previstes en el seu primer any d’existència.

I, pujant una mica més, a França, aquesta setmana hem pogut llegir una entrevista a Natalie Nougayrède. La directora de Le Monde creu que la premsa en paper té futur, però cal combinar “la rendibilitat de les noves plataformes” amb “el prestigi d’una edició en paper cada vegada més selecta, més pertinent i millor escrita”. Tenint en compte, però, que la prioritat estarà al web. També, hem sabut que Le Monde ha afegit mapes de MapBob a la seva edició digital. Es tracta d’un servei per a crear mapes interactius que vol ser una alternativa a Google Maps.

Quant a geolocalització i mapes, el Washington Post ha desenvolupat una eina multimèdia per visualitzar un mapa del EUA amb les notícies sobre política que estan sent més llegides pels usuaris en temps real.

També ens ha arribat una bona notícia des de l’altra banda de l’Atlàntic. Els ingressos per circulació de diaris als EUA van augmentar el 2012, per primera vegada en una dècada, gràcies a les subsripcions a les edicions digitals, segons ha informat l’Associació de Periòdics d’Amèrica (NAA).

En PERIODISME, aquesta setmana hem de destacar la vaga dels treballadors del Grup Zeta, els acomiadaments de Intereconomia i el fet que s’hagi declarat improcedent els acomiadaments per l’ERO de Telemadrid.

En un altre àmbit, és molt destacable la investigació global que han dut a termes 86 periodistes de 46 països que, analitzant durant mesos una filtració de més de dos milions d’arxius han informat sobre un gran número d’empreses, societats i particulars de tot el món que operen en paraisos fiscals. Tos aquests periodistes pertanyen al Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ). Més info aquí i aquí.

En RÀDIO hem sabut que Jordi Basté ha renovat per Rac1 un any més.

I, per acabar, fem un repassada a algunes notícies importants de la setmana en el món d’INTERNET. WhatsApp ha desmentit que estigui en converses amb Google per la venda de la companyia.

Microsoft ha començat a traslladar el servei de missatgeria instantània Messenger cap a Skype.

A Can Twitter, el servei de micro-vídeos Vine va fent camí, ja és l’app gratuïta número 1 a l’Appstore d’EUA. I, avui hem sabut que Twitter ha comprat el servei per reproduir i compartir música We are Hunted.

Per la seva banda, Facebook ha començat a cobrar per enviar missatges a famosos i aposta per la publicitat segmentada, permetent als anunciants dels EUA tenir informació específica sobre les preferències dels usuaris de la xarxa social.

I, per acabar, dir que LinkedIn ha comprat la plataforma de lectura social Pulse, amb l’objectiu d’oferir contingut personalitzat.

> Podeu llegir el resum de la setmana passada, aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!