Laia Jurado i Canadell

Mestra de la República Catalana

5 de juny de 2007
Sense categoria
0 comentaris

Algunes Reflexions

Després de les eleccions i entrant en les setmanes de negociació, abans de la presa de possessió dels regidors a l?ajuntament, he volgut recuperar per uns moments la ?normalitat? en la meva feina habitual.

A l?escola on treballo ?L?Estel-, cada cicle o etapa educativa forma part d?un grup de formació i recerca.

 

Jo estic dins l?Etapa de Transició a la vida adulta i, per tant, treballem temes relacionats als alumnes de 16 a 21 anys (cal tenir en compte que L?Estel, és una escola d?educació especial).

 

Actualment estem portant a terme la revisió de tot el currículum de treball d?aquesta etapa, pensant en un millor funcionament d?aquesta i per actualitzar-lo segons els descobriments de la recerca que actualment s?està portant a terme.  Estem mirant de poder treballar amb resultats en lloc d?objectius.  

 

Paral·lelament, l?any passat vam acabar un treball sobre Perspectives dels pares sobre la transició a la vida adulta dels seus fills (1), article publicat a la revista Suports (revista catalana d?Educació Inclusiva) de l?editorial EUMO.

 

En aquest estudi, l?objectiu era conèixer l?opinió d?una mostra de pares amb fill amb deficiència intel·lectual pel que fa a la importància relativa que concedeixen a determinats resultats desitjables per a la vida adulta dels seus fills (pag.95).

 

Els resultats que vam extreure?n són els següents:

         Els pares tenen poca informació tant  de les opcions de treball com de les opcions de vida dels seus fills.

         Mostren un nivell elevat d?implicació a l?hora de decidir sobre el treball i l?habitatge futur dels seus fills.

         Els resultats que els pares valoren més són obtenir una feina i portar una vida independent.

         Però no hi ha una unanimitat en un resultat concret quan els fills acabin l?escola.

 

Aquest estudi va ser molt interessant, ja que realment  t?adones realment de les mancances i la poca informació que els pares tenen sobre temes que afecten a la vida del seu fill. Els resultats que en deriven d?aquest estudi són: primer de tot, la necessitat d?informar els pares de les diverses opcions de treball, de vida i d?oci per a les persones amb discapacitat; la manca d?informació de les famílies pot limitar seriosament les possibles oportunitats que es puguin oferir als seus fills. Segon: crear sistemes de participació reals i efectius dels pares en la planificació de la transició. Tercer: es fa imprescindible formar i recolzar les famílies uns resultats més inclusius en l?etapa de transició (pàg 103 ? 104).

 

Ara, s?haurà de continuar aquest estudi amb la implicació dels alumnes i dels professionals. Saber quina és la seva opinió i quin valor li donen als resultats que es plantegen.      

 

 

(1) Article escrit per: M. Coromines, A. Dochs, J. Font, Laia Jurado, A. Martínez, A. Peralta, L. Susín.

Carta de comiat als vigatans i vigatanes,
23.12.2011 | 2.56
A Sense categoria
Vaga general del 29 de setembre
27.09.2010 | 10.01
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.