Després de les eleccions i entrant en les setmanes de negociació, abans de la presa de possessió dels regidors a l?ajuntament, he volgut recuperar per uns moments la ?normalitat? en la meva feina habitual.
A l?escola on treballo ?L?Estel-, cada cicle o etapa educativa forma part d?un grup de formació i recerca.
Jo estic dins l?Etapa de Transició a la vida adulta i, per tant, treballem temes relacionats als alumnes de 16 a 21 anys (cal tenir en compte que L?Estel, és una escola d?educació especial).
Actualment estem portant a terme la revisió de tot el currículum de treball d?aquesta etapa, pensant en un millor funcionament d?aquesta i per actualitzar-lo segons els descobriments de la recerca que actualment s?està portant a terme. Estem mirant de poder treballar amb resultats en lloc d?objectius.
Paral·lelament, l?any passat vam acabar un treball sobre Perspectives dels pares sobre la transició a la vida adulta dels seus fills (1), article publicat a la revista Suports (revista catalana d?Educació Inclusiva) de l?editorial EUMO.
En aquest estudi, l?objectiu era conèixer l?opinió d?una mostra de pares amb fill amb deficiència intel·lectual pel que fa a la importància relativa que concedeixen a determinats resultats desitjables per a la vida adulta dels seus fills (pag.95).
Els resultats que vam extreure?n són els següents:
– Els pares tenen poca informació tant de les opcions de treball com de les opcions de vida dels seus fills.
– Mostren un nivell elevat d?implicació a l?hora de decidir sobre el treball i l?habitatge futur dels seus fills.
– Els resultats que els pares valoren més són obtenir una feina i portar una vida independent.
– Però no hi ha una unanimitat en un resultat concret quan els fills acabin l?escola.
Aquest estudi va ser molt interessant, ja que realment t?adones realment de les mancances i la poca informació que els pares tenen sobre temes que afecten a la vida del seu fill. Els resultats que en deriven d?aquest estudi són: primer de tot, la necessitat d?informar els pares de les diverses opcions de treball, de vida i d?oci per a les persones amb discapacitat; la manca d?informació de les famílies pot limitar seriosament les possibles oportunitats que es puguin oferir als seus fills. Segon: crear sistemes de participació reals i efectius dels pares en la planificació de la transició. Tercer: es fa imprescindible formar i recolzar les famílies uns resultats més inclusius en l?etapa de transició (pàg 103 ? 104).
Ara, s?haurà de continuar aquest estudi amb la implicació dels alumnes i dels professionals. Saber quina és la seva opinió i quin valor li donen als resultats que es plantegen.
(1) Article escrit per: M. Coromines, A. Dochs, J. Font, Laia Jurado, A. Martínez, A. Peralta, L. Susín.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!