Prendre la paraula

jordimartifont

23 de novembre de 2012
0 comentaris

L’Interzones de Tarragona obre una pissarra electoral en defensa de l’educació pública

Acció de l’assemblea interzones de Tarragona a la Rambla Nova de Tarragona, i la posterior manifestació. Sumem! Som-hi, no ens aturaran!
per una escola digna i un ensenyament públic i de qualitat, no callarem!

LES CONSEQÜÈNCIES DE LES RETALLADES EN EDUCACIÓ…

De vegades és difícil fer-se a la idea de quines són les conseqüències concretes de les retallades en educació i fins a quin punt ens afecten en el dia a dia de les escoles i de quina manera baixen la qualitat educativa de l’ensenyament.

L’assemblea SOS Escola Pública de Reus i Baix Camp va prendre la iniciativa de fer una consulta mitjançant un formulari per tal que els centres informessin de quina és l’afectació de les retallades en la seva quotidianitat escolar. A principis de novembre s’han recollit les següents dades, tant de primària com de secundària:

En un total de 20 centres educatius, s’han eliminat un total de de 27.5 jornades laborals, la qual cosa ha implicat, entre d’altres, la desaparició de set mestres de suport, una mestra d’educació especial i una vetlladora.

La mitjana de dies en cobrir les baixes amb un substitut, per part del Departament d’Ensenyament, ha estat de 15 dies. El retard en la cobertura de les baixes del professorat està provocant disfuncions difícils de conciliar amb el normal desenvolupament de les activitats formatives. A 6 dels 19 centres consultats, els alumnes no han fet classe d’aquelles matèries no cobertes amb un substitut i a 9 centres s’han hagut de destinar especialistes (mestres de suport, desdoblaments…) a cobrir les baixes, amb el corresponent perjudici de les activitats que realitzaven. Si a això hi afegim que, el professorat interí i substitut assignat no està contractat al 100% de la jornada, entendrem les dificultats organitzatives que pateixen els centres, com per exemple: les guàrdies, l’atenció a les hores d’esbarjo, les tutories, les reunions de coordinació, l’atenció als pares, les activitats fora del centre i un llarg etcètera que afecta perillosament a la qualitat de l’ensenyament proporcionat als alumnes.

Aquest és només el principi de les conseqüències de les seves retallades. Hem de ser conscients que tenim la força per parar el desmantellament de l’Educació Pública i que això només succeirà si posem el nostre cos i si s’uneix tota la comunitat educativa; si practiquem la cultura del bé comú, de preocupar-nos no només de nosaltres sinó també de les persones que ens envolten. La nostra responsabilitat com a educadores rau en ensenyar, mitjançant la pràctica, que les relacions personals basades en la solidaritat són possibles i necessàries per lluitar per una societat més justa i equitativa per a totes.

Sortim al carrer per fer-nos visibles, sortim al carrer perquè no estem d’acord amb el desmantellament de l’Educació Pública!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!