TENIM EL QUE ENS MEREIXEM

Per Jordi Carbonell Segura

21 de juny de 2009
4 comentaris

EL COST DE REDUIR “COSTOS”.

Sempre he defensat que hi ha una diferencia molt gran entre estudiar i aplicar. Hom pot ser un professional d’estudiar, i un negat alhora de saber aplicar correctament el que prèviament s’ha estudiat. Aquesta diferencia es fa més evident en el ram de la Direcció i Administració d’Empreses, on prendre decisions es converteix en una profesió. Dic aixó perqué molts d’aquest directius i els seus contractadors creuen que haver estudiat en una Escola de Negocis de prestigi es garantia d’èxit, i res més lluny d’això.

Tota aquesta entradeta ve a tomb perquè estic fart de MBA’s que cada cop que han de prendre una decisó agafen el llibre, i ho apliquen fil per randa…

No entenen que les solucions proposades pels llibres d’empresa son orientatives, res més. No entenen que tota solució s’ha de passar a la vida real, i que quan ho fas, entren en joc un munt de variables que els llibres no poden reflexa – cada país es un món.

L’altre día varem rebre un e-mail on s’ens comunicava que, dins la política de reduir costos, a partir d’aquell moment els telèfons móbils passaven a tenir un saldo mensual. Jo, ràpidament en vaig enviar un altre dient que allò era una bestiesa, que perillava la comunicació comercial ( venedor-client ) de dues-centes persones, a més del bloqueig dels Notebooks que utilitzen una targeta de mòbil per comunicar-se amb l’empresa. En va contestar el responsable de la “gran idea” dient-me que aixó no passaria, perqué havien fet una mitjana del consum de tots els telefóns. Gran idea, havien agafat els dos cents mòbils i havien fet una mitjana, sense tenir en compte les particularitats de cada línia de negoci. El que va passar va ser el que tenia que passar. L’empresa a tingut 72 hores bloquejades comercialment el 80% de totes les línies de negoci, algunes com el cas de la meva el 100%, fins i tot les connexions wi-fi dels Notebboks amb el servidor de la Central.

Al meu negociat, el cost de deixar de vendre  ha estat d’uns 60.000€. A tot el grup d’empreses 300.000€. A la conclusió que han arribat, es que no tots els costos es poden reduir, alguns com el cas de la telefonia només es poden controlar. Jo a la conclusió que he arribat es que molts d’aquest directius de MBA car – el meu era baratet- tendeixen a les arrencades de cavall i a les aturades de burro massa sovint.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!