Una de les grans virtuts del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és que ofereix una informació molt precisa dels consums mediàtics i culturals posant la lupa sobre les franges d’edat dels consumidors, el seu estatus, les seves preferències polítiques, etcètera. Però sobretot un dels elements més interessants és que ens permet observar els resultats de l’estudi comarca a comarca. Aquest matí s’ha presentat el resum de dades de tot el 2007 i m’he fixat en els comportaments que s’han registrat al Baix Camp, on s’han realitzat més de 900 entrevistes personals. En algunes coses els consums són molt semblants als generals del conjunt del Principat però també es detecten algunes peculiaritats significatives:
En el cas de la premsa escrita el Baròmetre atribueix el lideratge al Diari de Tarragona amb 32.000 lectors diaris, seguit del Més Reus (11.000), El Mundo Deportivo (10.000), La Vanguardia (9.000) i El Periódico (7.000 lectors en total amb un domini de l’edició en català).
Pel que fa a revistes i publicacions setmanals el rànquing comarcal l’encapçalen Pronto (15.000 lectors), Hola (13.000), Lecturas (7.000), Interviú (5.000) i Mía (5.000). Les publicacions mensuals o d’altres periodicitats les lideren la Revista de Cambrils (11.000 lectors), Muy Interesante (5.000), Maxi Tuning (5.000), Cosas de Casa (4.000) i Quo (4.000). Les segueixen amb una estiamció de 3.000 lectors mensuals L’Om (de Riudoms), Sàpiens, Ressò Montrogenc, Saber Vivir Muy Saludable, El Mueble i Vogue.
A diferència del rànquing nacional en què Catalunya Ràdio és l’emissora líder a la comarca del Baix Camp se situa en segona posició amb 10.000 oients acumulats al llarg del dia per darrere dels 14.000 que s’atribueixen a Los 40. Les segueixen la SER (8.000), RAC-1 (7.000) i Flaix FM i Ràdio Flaixbac (7.000).
El share de televisió (que no només té en compte l’audiència sinó també l’estona que l’espectador dedica a cada canal) el domina TV3 amb un 31,2%. La segueixen Tele 5 (15,5%), La 1 de TVE (14, 5%), Antena 3 (10,5%) i Cuatro (5,4%). Canal Reus TV apareix a la llista més avall amb la mateixa audiència que 8tv i el 3/24.
En el cas de la televisió es comprova que el lideratge de TV3 és aclaparador en algunes comarques d’interior. Al Priorat, per exemple, el seu share és de gairebé el 60%.
Podeu accedir a l’informe complet, de més de 400 pàgines, clicant aquí.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!