Twitter la xarxa social de la comunicació
Aquest matí al palau de la Generalitat ha tingut lloc una sessió de formació a càrrec de l’equip de Twitter, Sergio Vinay, David Nuñez i Aleix Casals i presidit per la consellera de la Presidència, Neus Munté.
A continuacvió us deixo uns apunts d’allò que m’ha semblat més rellevantd el que ens han explicat:
– Twitter és una xarxa social de només 10 anys, neix el març de 2006 i el primer tuit es va fer el 21 de juiol d’aquell mateix any. En l’actualitat compta amb més 820 milions d’usuaris al món cada mes.
– És una plataforma pública, és directe, és conversacional i distribuït (impacta en altres mitjans)
– Twitter ja s’ha traduït al català. A Catalunya Twitter té una forta penetració per sobre la mitjana. El seu ús és sobretot en l’entorn polític i dels mitjans de comunicació. Un exemple, les eleccions del 27 de setembre van generar 15 milions de tuits.
– Algunes dades sobre l’ús del Twitter en l’àmbit polític:
- Als EUA el 100% del senadors i el 95% dels membres de la Cambra de representants estan a Twitter
- A la Unió Europea el 100% de comissaris europeus i 570 de 571 eurodiputats estan a Twitter
- A nivell global i pel que fa a la diplomàcia digital 172 caps d’estat i 4100 ambaixades i ambaixadors hi estan presents. Totes les vinculacions que s’hi poden fer a nivell de diplomàcia digital, sobretot en l’àmbit cultural, són molt potents
– L’espontaneïtat i la immediatesa a Twitter són molt importants. Però que sigui espontani i o immediat no vol dir que no estic treballat i planificat. És important buscar un to, un missatge i una coherència entre l’on-line i l’off-line.
– Eixos de contingut que tenen un major potencial:
- Partir d’una necessitat i donar una resposta
- Demanar la col·laboració o participació en alguns temes
- Donar resposta en situacions especials (emergències…)
- L’ús de tuits amb contigut audiovisual (persicope, imatges o vídeos)