Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

28 de juliol de 2011
1 comentari

Aeroport i Ryanair, una situació liquidada

En aquests moments tots sabem que la situació de Ryanair està liquidada i hem perdut l’operativitat i la bona funcionalitat de l’aeroport gironí, tornant a l’any 2004 quan la mitjana de passatgers es trobava entre 400.000 i 500.000, que encara que ara ens diguin que seran 600.000 arribats, el nombre aniran minvant, una vegada que Ryanair vegi que no cobra absolutament res per operar des de Girona.

 

Des del meu punt de vista, aquesta història entre la Generalitat de Catalunya i Ryanair ha estat una batalla on els perdedors no han estat ni el nostre govern, ni la companyia, sinó els que ens beneficiem del turisme, el nostre sector i la societat gironina en general: treballadors, empresaris, estudiants, comerciants, etc, etc.

 

Per tant, els perdedors han estat els que vivim i treballem a les comarques gironines que ens aprofitàvem del bon funcionament de l’aeroport i que ara tot amb un tres i no res s’ha perdut. Com tot a la vida, aquesta situació ens mostra una vegada més que és molt difícil aconseguir i arribar a un bon nivell, però és molt fàcil perdre el que has aconseguit. I amb aquest sentit: ha estat difícil aconseguir un aeroport amb unes bones condicions i amb unes xifres altes de passatgers, però a la vegada ha estat molt fàcil baixar en picat aquestes xifres i que totes les obres que Aena ha fet l’aeroport acabin per no aprofitar-se com es mereix.

 

Una vegada més, hem deixat que Barcelona ens passi la mà pel davant i es quedi la companyia aèria que funcionava a la nostra demarcació i donava beneficis. És cert, que el turisme a Girona no depèn de Ryanair, i que sinó arribem a l’ocupació que voldríem, no és només perquè Ryanair hagi marxat. Però ja és un factor i considero que si un tema ens funciona, doncs no l’hem de deixar perdre, i em pregunto per què ha estat així? Per què a Catalunya com a l’Estat espanyol hi ha centralisme? Per què algú li interessa que Ryanair ocupi la T2 de l’aeroport del Prat? Per què Girona ja tirarà? Per què?

 

Doncs no ho sabem, perquè no ens donen una resposta clara i ara ens diuen que es trobaran altres companyies que substitueixin a Ryanair, i doncs per què no s’han trobat fins ara?. Per què hem esperat arribar aquesta situació, quan l’economia de les comarques de Girona, està en un moment dolentíssim, i que s’espera empitjorar? És que sembla ser, que tots correm, quan les coses va malament, però quan van bé, no ens anticipem a buscar alternatives.

 

I per acabar concloc que el nostre sector es veurà afectat i que ara mateix el turisme havia de ser qui havia de salvar l’any, però nois ho veig complicat…


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Tinc la impressió que els gironins que equiparen el centralisme barceloní amb el centralisme espanyol, tenen una visió esbiaixada de la qüestió.
    El centralisme barceloní existeix, no cal negar-ho, i prou que m’emprenya, però no és producte de cap planificació orquestrada sinó més aviat de descuit i mala gestió. I no té res a veure amb l’ocupació militar, la repressió política, l’espoli econòmic i la colonització cultural a què tots els catalans estem sotmesos des de fa 300 anys.
    Sobre l’aeroport de Girona, jo faria dues precisions: primer, les decisions sobre l’aeroport de Barcelona, no es prenen a Barcelona, l’aeroport de Barcelona, de moment, depèn d’AENA que no té evidentment cap visió catalana de model aeroportuari. Allà s’han d’anar a demanar explicacions sobre taxes per exemple. I segona, fer recaure la viabilitat d’un aeroport en  una sola companyia (que a més ja sabem de quin peu calça) ha estat un greu error des del principi. I tothom ho sabia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.