Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

17 de juny de 2012
1 comentari

Escudero veu en la pujada de l’IVA turístic una campanya per afavorir altres destins

LA CAMPANYA TURÍSTICA i ja pintaven malament les coses per al sector hoteler gironí en la temporada que acaba de començar, la possible pujada de l’IVA turístic com a exigència d’Europa pel rescat dels bancs espanyols ha acabat d’encendre les alarmes d’un sector que ja tenia la mosca al nas per culpa de la taxa turística que es vol implantar a Catalunya. Pel president dels hotelers gironins, al darrere hi ha una conxorxa.

Pot ser la puja de l’IVA turístic un pla per robar turistes a Catalunya i l’Estat espanyol en benefici d’altres països europeus? Segurament algú podria pensar que això és una de tantes teories conspiratòries, però el president de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, Antoni Escudero, així ho assegura. En ple inici d’un estiu amb males perspectives per al sector, i després que el Govern català sembli decidit a tirar endavant la taxa turística, al sector no li faltava res més que un augment de l’IVA per damunt de la majoria de països europeus per posar el crit al cel. Per a Escudero, la cosa està clara: “turísticament som un pastisset que tothom es vol menjar, i estic segur que fer-nos apujar l’IVA respon a una estratègia per aconseguir que els turistes que vénen aquí marxin a altres llocs”.

Antoni Escudero reconeixia a Diari de Girona que com a president de la patronal ha parlat amb molts empresaris hotelers els darrers dies i tots coincideixen en què hi haurà un descens en l’ocupació respecte a l’any passat. La Federació d’Hostaleria, que ja s’ha posicionat fermament contra la possibilitat de la taxa turística que vol implantar el Govern català, ha vist com aquesta setmana Brussel·les demanava a Espanya que apugés fins el 21 % (actualment és del 8 %) el seu IVA turístc, i ja se sap que els desitjos de Brussel·les són ordres per als governs dels països que són rescatats. Els empresaris turístics gironins -no només hotelers, ja que la mesura repercutiria també en restaurants, agències de viatges, comerços i altres negocis que depenen del turisme- temen que l’eliminació del tipus reduït suposi una pèrdua de competitivitat, es perdin llocs de treball, s’ajornin les inversions i s’obligui a limitar la temporada exclusivament als mesos d’estiu.

 

  


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.