Adam Majó

Xuts a pals

26 d'agost de 2011
1 comentari

Per asfaltar sí que hi ha diners

Semblaria estrany, si no sabéssim
que aquest país és malaltíssament adicte a l’autmoció, que en moments de
retallades en serveis tant bàsics com la salud o l’educació ningú no es
qüestioni la oportiuntat d’inversions milionàries en infrasetructures viàries
com el desdoblament de l’eix transversal o la construcció de l’eix diagonal
(Manresa-Igualada-Vilafranca-Vilanova). Sobretot si tenim en compte que els
Països Catalans, i molt destacadament l’anomenat Principat de Catalunya, tenen
un índex de quilometres de carretera per habitant i superfície dels més alts
d’Europa, per sobre de Bèlgica o Dinamarca per exemple.

 

Encara hi ha ingenus que es
pensen que aquestes dues caríssimes autovies les estan fent perquè els
manresans puguem estalviar-nos deu minuts per anar a Sitges o perquè els
habitants de Vic i Girona es coneguin una mica millor. En absolut, les dues
infraestructures, únides al Bages i completades pels túnels de Bracons i la
futura variant d’Olot, seran una alternativa real a l’eix del litoral pel
trànsit de mercaderies procedents del Garraf, el Penedès, l’Anoia o de més
enllà en direcció a la Junquera. Els camions  que ara col.lapsen l’AP-7 trobaran en aquestes autovies una
bona manera d’evitar peatges.

I això, la manca de peatges, que
a tots plegats ens agrada tant, en un país de trànsit com el nostre, en una de
les zones del continent amb més circulació sense orígen ni destí en el mateix
territori, vol dir que ho paguem nosaltres, retallant altres partides, i en gaudeixen
tothom, els transportistes procedents d’Almeria i en direcció a Alemanya o els
camions polonesos camí de Madrid, per exemple.

 

I mentrestant, això sí, ens diran
que el futur és el tren i dibuixaran eixos transversals ferroviaris i
fantàstics corredors europeus de mercaderies, però a l’hora de gastar,
d’invertir, seguirant fent-ho en el mateix de sempre, en asfalt.

Ressentiment acumulat
24.11.2015 | 10.10
Accelerar
15.01.2016 | 10.35
La cohesió social
17.06.2015 | 8.37

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Hola.
    Aquestes carreteres poden servir, entre d’altres coses:
    1_ Perque els veïns que les puguin fer servir per anar a d’altres llocs per obligacions tinguin un accès de millor categoria. I no se sentin agraviats comparativament amb la resta del païs.
    2_ Per descongestionar punts com l’enllaç de la c-58 amb l’ap-7 (quart cinturó) i una infinitat de punts més.
    3_ Per dinamitzar destins de turisme de platja, com sitges, i que hi vagin més extrangers a deixar peles. Que es el que ens interessa.
    4_ Per fer carreteres més segures.
    5_ I la més important per donar feina als treballadors de les promotores que les estan fent. Se sap que la inversió pública en temps de crisi es com un matalas per alleugerir l’ostia.
    En quant al tema dels peatges de la ap7, tinc entés que aquests diners van a parar a la butxaca dels banquers, i sembla que ho diguis com si fossin diners que van a parar a Catalunya i ens els treuran.
    No estic d’acord en que l’asfalt sigui una despesa absurda en temps de crisi.
    Es lleig, però fins a cert punt necessari.
    Salut. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.