Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

27 de març de 2010
0 comentaris

Juliette Binoche protagonitza el cartell de Canes 2010, segons “Variety”

Variety s’ha avançat a tothom, en revelar com serà el cartell oficial de la 63a edició del Festival de Canes. I la sorpresa és gran.

Juliette Binoche el protagonitza, éssent alhora l’actriu principal de Còpia certificada, l’últim film d’Abbas Kiarostami, que ben segur formarà part de la selecció oficial d’enguany -que s’anunciarà el proper 15 d’abril-. Fóra realment intimidatori que Binoche pogués competir a millor actriu, amb la seva imatge presidint l’entrada del Palau dels Festivals i emplenant carrers, avingudes i passejos de Canes. Certament, tot és possible i tampoc res no exclou que la pel·lícula es projecti fora de competició.

Cal esperar que l’organització ho faci públic -aleshores espero poder reproduir-lo a tamany més gran- i ho confirmi; però tot fa pensar que es confirmarà.  M’imagino que, a hores d’ara, hi ha d’haver mala maror de les grosses a la parisina 3, rue d’Amélie, seu social del certamen, ja que, d’una banda, els agrada protagonitzar la seva informació, i, per altre cantó, els mitjans francesos no veuen precisament bé que els nord-americans tinguin cap exclusiva de Canes. M’hi jugaria un pèsol que Variety s’ha saltat l’embargament de la notícia: pel tipus d’informació que donen, sembla que la seva és una font oficial i, significativament, a hores d’ara, encara cap mitjà francès es fa ressó d’una notícia com aquesta, que si li solen dedicar dolls de tinta, enguany, amb Binoche, en faran córrer tinta… I de fet, la revista nord-americana ja reconeix que el Festival ho farà públic aquesta setmana. Com que no he rebut cap “notícia embargada”, em puc permetre el luxe de fer-me ressó del que publica Variety.

Explica aquesta revista que la fotografia de Binoche -pintant amb un pinzell lluminós- és obra de Brigitte Lacombe, retratista francesa resident a Nova York i que, segons els responsables del certamen, Binoche hi esdevé una al·legòrica figura del cinema que dóna vida a la imatge amb un simple traç del seu pinzell lluminós.

Actriu de bellesa carismàtica, ha treballat amb autors de la talla de Hou Hsiao-hsienKrzysztof Kieslowski, Michael Haneke, Louis Malle i Jean-Luc Godard; amb cineastes de renom com André Téchiné, Olivier Assayas, Amos Gitaï i Emir Kusturica; ha participat de ple en projectes arriscats i tremendament romàntics com Els amants del Pont Neuf, de Léos Carax… La inoblidable Tereza de L’insoportable lleugeresa de l’ésser, de Philip Kaufmab, amb Trois couleurs: Bleu, de Kieslowski, guanyà la Copa Volpi de millor actriu a Venècia, el César a la millor interpretació femenina, el Sant Jordi de millor actriu estrangera i fou nominada als Globus d’Or. Amb El pacient anglès, d’Anthony Minghella, guanyà l’Ós d’or de Berlín i l’EFA a la millor interpretació femenina, l’Òscar, el National Board of Film Review Award i el BAFTA d’actriu en paper secundari -havent estat igualment nominada al Globus d’Or en aquesta categoria-. Als 46 anys d’edat acumula ja 8 nominacions als César, 2 nominacions als Òscar, 4 nominacions als EFA, 3 nominacions als Globus d’Or, 2 nominacions als BAFTA. el Prix Romy Scheinder 1986… en una carrera absolutament independent, en què una certa temptació a l”amabilitat” l’ha duta a embolicar-se amb projectes com Chocolat, del cada cop més estovat Lasse Hallström, o Dan in real life, de Peter Hedges. Precisament aquest anunci del cartell “cannoise” coincideix amb la notícia que ara tornarà a fer el salt a l’altra banda de l’Atlàntic -i esperem que no se’ns hi dilueixi-

FOTO Cartell del 63è Festival de Canes, segons anuncia “Variety”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!