Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

14 de juliol de 2012
0 comentaris

Fitxa: La delicadesa (David i Stéphane Foenkinos, 2011)

FOTO © A Contracorriente Audrey Tautou i François Damiens, a La delicadesa, de David i Stéphane Foenkinos

Amb el reclam d’ Audrey Tautou (l’eterna “Amélie”), l’exitós escriptor francès David Foenkinos ha dut a la gran pantalla la seva pròpia novel·la La delicadesa (editada en català per La Magrana). És la història d’una segona oportunitat, la d’una dona prematurament enviudada que, al cap de temps i sense més ni més, comença una relació amb un atípic company de la feina, per sorpresa de tothom. David Foenkinos debuta així en el camp del llargmetratge, amb la col·laboració de son germà Stéphane (prestigiós director de càsting i igualment guionista, director de tatre musical…), i ja ha aconseguit 2 nominacions al César i més set-centes mil entrades venudes a França, tot esperant fer un bon forat a la taquilla de casa nostra, enmig de la requesta que darrerament té el cinema de producció francesa i vocació popular.

La delicadesa (La délicatesse | Delicacy | La delicadeza)

Direcció: David Foenkinos, Stéphane Foenkinos. Guió: David Foenkinos, basat en la seva novel·la La delicadesa (Edicions La Magrana, 2011). Fotografia: Rémy Chevrin. Música original: Emilie Simon. Muntatge: Virginie Bruant. Producció: 2.4.7 Films (França). Coproducció: France 2 Cinéma (França), StudioCanal (França). Durada: 1h48.

Repartiment: Audrey Tautou (Nathalie), François Damiens (Markus), Bruno Todeschini (Charles), Mélanie Bernier (Chloé), Joséphine de Meaux (Sophie), Pio Marmaï (François), Monique Chaumette (Madeleine).

Sinopsi: La Nathalie ho té tot per ser feliç. És jove, bonica i està bojament enamorada. La mort accidental del seu marit, però, li talla de cop aquesta empenta vital. Durant molt de temps se centrarà en la feina i tindrà desada entre parèntesi la vida sensual. Un bon dia, sense que ni ella mateixa n’acabi d’entendre el perquè, besa un seu col·lega. És en Markus, un home molt atípic. S’esdevé aleshores el vals sentimental d’aquesta parella molt improbable, cosa que desferma no pocs dubtes i fins una certa agressivitat al si de l’empresa. De debò triem la manera com revifem? La Nathalie i en Markus acaben fugint per viure la seva història i el seu embadaliment mutu al marge de tot plegat.

***

Aquest film no s’ha estrenat en VOSC ni doblada al català.

***

Vídeos: Tràiler VO | Tràiler VA | Tràiler VE.

Webs oficials: Web oficial | Facebook | Twitter.

Distribuïdores: Catalunya, les Illes, País Valencià, la Franja i Andorra, A Contracorriente | Catalunya Nord, StudioCanal | mercat italià, pendent.

Més informació: Fitxa El Punt Avui (cat) | Fitxa Diari de Girona (cat) | Imdb (ang) | Cineuropa (ang/fr/esp/it) | LaButaca (esp) | CommeAuCinéma (fr) | Unifrance (fr) | MyMovies (it).

***

Festivals i estrena arreu: festivals i estrena arreu.

Premis: César 2011: 2 nominacions (Guió Adaptat, Primera Pel·lícula) | Altres premis.


Apunts en aquest blog: Comentari | A cop calent | Altres veus.

Apunts de context en aquest blog: Estrenes 4 – 10 juliol 2012.


Crítiques d’altri publicades: La segona oportunitat (Quim Casas, El Periódico cat, 06.07.2012) | Romanticisme naïf (Antonio José Navarro, Time Out Barcelona i Ara-Time Out Cap de 7mana, 06.07.2012) | La delicadesa de la felicitat (Guillem Terribas, Cinema Truffaut, 06.07.2012) | Tot comença quan acaba —sense enllaç— (Lluís Bonet, La Vanguardia cat, 06.07.2012)

Articles d’altri publicats

Ressenyes, cròniques i altres articles d’interès: Les segones oportunitats (Esteve Soler, Diari de Girona, 06.07.2012) | Somriures des de França (Bernat Salvà, El Punt Avui, 11.07.2012).

Entrevistes: David i Stéphane Foenkinos: “La capacitat per tornar a estimar és al nostre ADN” (Bernat Salvà, El Punt Avui)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!