Però tornant a la notícia d’aquests dies, que és la rebaixa de peatges per a residents del Maresme, sembla que la satisfacció és compartida. Vull dir, que a part de la rebaixa també s’ha produït la unitat de les forces polítiques amb representació al Consell Comarcal del Maresme. Si la comarca va mancada d’empenta política [El Maresme necessita lideratge] [La manca de lideratge polític del Maresme], un primer pas és la unitat d’acció, un mínim consens en aspectes clau com les infraestructures que vertebren -i també fereixen- la comarca: via del tren, carretera i autopista. L’avenç és fràgil. Fins al punt que difícilment servirà per afrontar de debò els reptes que la comarca té plantejats en matèria de mobilitat i infraestructures. Celebrar amb cava un descompte per a residents a les barreres de la C-32 és una metàfora de com està la comarca i els seus dirigents. Ens alegrem d’unes engrunes mentre al conjunt del país hi ha una pluja de milions en inversió [ACN: La xarxa de Rodalies de Barcelona arribarà als 492 quilòmetres].
L’eternament anunciat desdoblament de la via entre Arenys de Mar i Blanes (a la foto, el tren passa per Calella) tornarà a obrir la caixa dels trons. La doble via fins a Blanes, és a dir, a tot el front litoral del Maresme, consolidaria el traçat ferroviari de la costa en el sector
turístic de la comarca i complicaria les aspiracions d’un trasllat de
la línia per l’interior, ja sigui al costat de l’autopista o en alguns trams urbans soterrats. La manca d’un model de comarca clar i consensuat i l’escàs lideratge polític dificulten que el Maresme esgarrapi inversió ara que plouen milions [ACN: L’Estat invertirà 4.806 milions en infraestructures a Catalunya el 2009]. Benvinguda la rebaixa a l’autopista, però els maresmencs es mereixen més. Molt més per al futur de la comarca. Per al futur d’una comarca que va ser la primera de la península a tenir ferrocarril i la primera de l’Estat a tenir autopista de peatge. Amb els descomptes per a residents als peatges, però, no hem estat els primers.
[Joan Antoni Baron: Sobre mobilitat al Maresme]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Doncs si no la soterren i no la traslladen per l’interior, que m’expliquin com pensen desdoblar la via, per exemple per Sant Pol o per Capaspre.