Identitat, cultura i globalització és el títol de la taula rodona de la
Jornada Generacional d’Economia que he moderat aquest matí a
ESADE, amb
la participació del conseller delegat d’
RBA Audiovisual
Ferran Mascarell, el productor de cinema i fundador de
Mediapro Jaume Roures i el president del consell de govern de la
Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals Albert Sáez. Enguany, la jornada tenia el lema d’
El nostre món és el món [Vilaweb:
La Jornada Generacional d’Economia debat l’obertura de l’economia catalana al món global]. La indústria cultural catalana no està prou internacionalitzada, i cal que sigui una aposta estratègica de país. Aquesta és una de les conclusions en què ràpidament s’han posat d’acord els tres ponents. La presència internacional de la indústria cultural catalana és una necessitat, ha dit Roures, que ha apostat per una posició desacomplexada i ambiciosa dient que la llengua pròpia no és cap obstacle. Sáez ha advertit del problema que té Catalunya de la gestió del propi prestigi en aquest àmbit i ha defensat que cal convertir en oportunitat la singularitat que suposa tenir dues llengües en aquesta indústria. Mascarell ha afirmat que l’administració no pensa, pensa poc i ho fa amb retard sobre el què més convé al país, que és disposar de més eines d’oportunitat per al món privat en lloc d’optar per les polítiques directes a nivell cultural. Mascarell advoca per abandonar l'”anar fent” i un ampli consens sobre que “un país és un sistema cultural”.